2009-03-31, 22:58
Avstängd
Vill bara poängtera att detaljhandel är all slags detaljhandel inte bara COOP och ICA som vissa verkar tro, sen kan jag tycka att det är lite elitistiskt av HHS att ha ett särskilt program för detaljhandeln, bättre skulle vara att ha det som en gren inom ordinarie kandidatprogram.
Citera
2009-04-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Vill bara poängtera att detaljhandel är all slags detaljhandel inte bara COOP och ICA som vissa verkar tro, sen kan jag tycka att det är lite elitistiskt av HHS att ha ett särskilt program för detaljhandeln, bättre skulle vara att ha det som en gren inom ordinarie kandidatprogram.
På vilket sätt är det elitistiskt? Det är väl lättare att komma in på detaljhandelsprogrammet än kandidaten?
Citera
2009-04-01, 16:32
Medlem
monty6666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khaddi
Hej

Betyg ar svart att sga eftersom det ar forsta gangen de kor master pa det har sattet att man kan soka in aven om man pluggat pa andra skoler.. men pratade med kvinnan och urval 1 (non-EU students) sa har det vart 3000 ansokande och sa har ju inte deadline for EU students gatt an sa rakna med hoga betyg Formodligen minst en first fran England. Vad galler platser har jag forstat att de tar in 30 per inriktning vilket jag far till 180 sammanlagt med alla inriktningar. Plus pa detta behover du ett GMAT resultat av minst 600 detta beror sakert pa antalet ansokande dock ...

P.g.a. mångfalden av sökanden, därav svårigheten att jämföra skolornas betyg sinsemellan borde innebära att GMAT resultatet spelar en avgörande roll.

600 gränsen kanske är ett minimikrav för att överhuvudtaget bli beaktad som en sökande.
Citera
2009-04-01, 17:35
Medlem
Hej

Hej

Tror det med tyvarr ...
Citera
2009-04-11, 13:34
Medlem
bernankes avatar
Nå, vad tror vi om en eventuell lottningsrunda för kandidatprogrammet? Med tanke på nästa års verkställande av de olika betygskvoterna lär många söka. Förra året tvingades man väl ta in ca 25 elever utöver de ursprungliga platserna. Hur många fler behövs för att man känner sig tvingade till att tillämpa lottning? 25? 50?
Citera
2009-04-11, 15:06
Medlem
Jag tror inte att de vill ta in mer än 300 pers, med tanke på att antalet platser på masterprogrammet är begränsat och inte går att utöka lika lätt. Likaså med undervisningssalarna, aulan är fanimig knökfull redan nu när hela årskullen läser samma kurser innan val av inriktning år 3.

Men, man vet aldrig. De senaste månadernas händelser kanske gör så att effekten av framtida regeländringar balanseras ut med färre folk som söker pga att ekonomyrkets rykte fått sig en törn?
Senast redigerad av Tjaeng 2009-04-11 kl. 15:17.
Citera
2009-04-11, 22:55
Medlem
Förra året lottades iaf ingen ut, och 301 togs in. Då var det 60 reserver, men alla kunde tas in med tanke på folk som tackade nej till sina platser osv.

Det är förstahands-information från HHS, mailade själv och frågade någon gång i vintras när jag själv oroade mig över lottningen. Enligt andra källor har de alltid tagit in alla med 20,0 som har sökt, detta är jag dock inte helt säker på.

Hur det blir detta året kan ju ingen svara på, men jag tror inte det blir någon drastisk förändring faktiskt.

Har själv sökt dit med kompletterade betyg, så nu lider jag av den typiska studera.nu-stressen. Har skickat in mina komvux-betyg, men de är ju långsammast i världen med att registrera dem, känns som att jag kommer få en hjärtattack pga det snart.

Någon annan som har sökt dit till hösten 09? =)
Citera
2009-04-11, 22:59
Medlem
jag söker dit nu till HT 2009 vi kvoten särskilda meriter
Citera
2009-04-11, 23:00
Medlem
Någon som söker en master på HHS till hösten?
Citera
2009-04-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffie
Någon annan som har sökt dit till hösten 09? =)

Har sökt in till hösten 09. Kommer få en enorm panik om jag hamnar i "reserv-gruppen". Söker in med vanliga gymnasiebetyg.
Citera
2009-04-11, 23:48
Medlem
Då är vi två. Då blir det att gå och bita på naglarna hela sommaren typ.
Citera
2009-04-12, 00:02
Medlem
fredrocks avatar
ni som söker masters och har gjort gmat, vad fick ni för poäng? fixade 600 och 5.0, så jag tyckte att det var värt att slänga iväg en ansökan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in