Citat:
Ursprungligen postat av McCarrick
Hur definierar du högre jobb? Även om det mycket väl kan vara så att det är en nackdel, är det enda jag bestämt kan säga att det mrkeso skrev, såvitt jag minns, inte överensstämmer med något av det vi fick höra från alumnerna i år.
Ok, det var lättande att höra. Nej, jag kan inte precisera något vidare. Men de mer intressanta jobben här i Sverige och chans att komma utomlands, t ex London. Ville mest höra att man inte blir bortsållad när det gäller t ex internships p g a något högre ålder än genomsnittet.
Citat:
Ursprungligen postat av Nander
Vad har du gjort sedan studenten? Har du gjort något vettigt kan det (i alla fall till viss del) väga upp en högre ålder. Och för din del handlar det ju defenitivt inte om någon extremt hög ålder.
Kan inte säga att jag har gjort något direkt meriterande. Men jag har i alla fall inte lallat runt sysslolös. Gått ett år av en 3-årig universitetslinje och haft olika jobb. Ska se till att vara aktiv fram tills nästa höst. Det blir bl a volontärarbete utomlands förhoppningsvis. Ja det är sant, så gammal är man ju inte.