Citat:
Ursprungligen postat av
Trallen
Ff på 100 mg. Har haft ångest av och till, mest till, i flera dagar. Känner mig helt passiv och energilös. Ska träffa psykiatrikern om en vecka. Undrar om hon höjer dosen då? Tar Oxascand 15 mg ett par gånger under dagen. Det står i FASS att full effekt är efter två h. Funderar lite på hur fort man känner av att det är något på gång när man svalt tabletten. Ibland tycker jag att jag inte känner något på nästan två h, ibland känns det muskelavslappnande efter 30 min ca.
Händer ett par gånger om dagen att tanken ’blir det inte bättre än så här’ svävar förbi.
Känns ju som du behöver ta 100 ett tag till innan det stabiliserats. Så man kan utvärdera om det är rätt dos. Annars är nog risken att man höjer för mycket och mår sämre hela tiden. Men jag kan ha fel!
Jag tar bara Sobril vid enstaka sociala tillfällen då jag känner att det blir extra jobbigt. För mig så känner jag av det på 30 min. Blir lite mjukare och mer avslappnad typ.
Det som känns bättre för mig är att jag är väldigt positiv och på bra humör (min sambo som har lagt märke till detta). Sen grubblar jag inte lika mycket längre, känns som jag är mer i ”nuet”.
Har fortfarande mycket ångest kvar men den har minskat lite iaf!
Det jobbigaste är att jag vaknar flera gånger på en natt. Och att jag får darriga händer och stel kropp. Inderal hjälper mot darriga händer bra men det vill jag inte behöva ta varje dag…