2022-01-12, 21:32
Medlem
Jag började med 100 mg igår. Tyckte att det kändes iaf som om det gick att andas igår och i förrgår men idag har det inte alls varit roligt.

Försöker tänka att det ska bli bättre om några månader men det är skitsvårt. Känner mig helt blasé och ’jaha’.
Citera
2022-01-12, 21:33
Medlem
Så jobbigt.

Vad sa psykologen? Tyckte hen att du skulle höja?

Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals179
Ätit totalt 5 veckor varav 75mg i en vecka.
Idag hos psykologen fick jag en panikattack. Har aldrig hänt innan och jag misstänker att det har med medicinen att göra…

Jag som känt mig så glad och positiv senaste dagarna. Men verkar som ångesten blir värre.

Ska man höja till 100 och hoppas på bättre resultat eller ska man byta redan nu? Hört att Paroxetin ska funka bra mot social ångest.
Citera
2022-01-13, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trallen
Så jobbigt.

Vad sa psykologen? Tyckte hen att du skulle höja?

Min psykolog vill inte säga sina åsikter om medicinen. Prata med läkaren säger han bara. Och läkaren tycker ju såklart jag ska höja till 100 och avvakta.

Har haft mycket oro och spänningar i kroppen senaste dagarna. Och varje morgon så har jag ett konstigt tryck i huvudet..
Citera
2022-01-13, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Om jag minns rätt tog det ca 1,5 månad innan jag började må bättre och ytterligare 1,5 månad innan jag var mycket bättre så häng i och ge inte upp....

hade 50 mg hela tiden.

Skönt att höra att det gick bra för dig på så låg dos!

Det rätta är väl att avvakta. Men man är ju så otålig. Särskilt när det blir värre…
Citera
2022-01-13, 10:17
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Skönt att höra att det gick bra för dig på så låg dos!

Det rätta är väl att avvakta. Men man är ju så otålig. Särskilt när det blir värre…

Vet att det är svårt, men försök att inte vara otålig. Förbättringen sker ofta väldigt plötsligt. Kommer ihåg att jag satt på toa en dag och tänkte "Idag mår jag ju faktiskt inte så dåligt" Jag var fortfarande deprimerad men det kändes som någon form av islossning var på väg inuti.
Citera
2022-01-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Vet att det är svårt, men försök att inte vara otålig. Förbättringen sker ofta väldigt plötsligt. Kommer ihåg att jag satt på toa en dag och tänkte "Idag mår jag ju faktiskt inte så dåligt" Jag var fortfarande deprimerad men det kändes som någon form av islossning var på väg inuti.

Tack för dina stöttande ord!
Jag ska hålla ut. Fick 50 tabletter Sobril utskrivet, det underlättar ju när ångesten smyger sig på.
Citera
2022-01-14, 08:48
Medlem
Någon som fått magproblem efter avslut av Sertralin?
Citera
2022-01-16, 20:10
Medlem
Femte dagen på 100 mg Sertralin. Har mått otroligt dåligt i fyra dagar med konstant ångest. Tar Oxascand 15 mg (el rättare sagt Sobril 15 mg för Oxascand var slut på apoteket) men det hjälper inte. Ska träffa psykiatrikern imorgon men det känns som en vecka dit fast det handlar om timmar.
Citera
2022-01-16, 23:25
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Femte dagen på 100 mg Sertralin. Har mått otroligt dåligt i fyra dagar med konstant ångest. Tar Oxascand 15 mg (el rättare sagt Sobril 15 mg för Oxascand var slut på apoteket) men det hjälper inte. Ska träffa psykiatrikern imorgon men det känns som en vecka dit fast det handlar om timmar.
Antingen står du ut med det ett tag till eller så går du ner i dos några veckor till.
Citera
2022-01-18, 08:58
Medlem
Liten uppdatering.

Ca 2 veckor på 75 mg nu.
Känner mig glad och positiv för det mesta.
Däremot känns det som min sociala fobi har blivit lite värre. Känns som mitt fokus är i min kropp och huvud hela tiden vilket gör att jag har svårt att hänga med i sociala situationer. Tillslut övergår det till panikkänslor…

Sen upplever jag darriga händer och sämre syn. Lite stirrig blick också emellanåt.
Citera
2022-01-20, 14:36
Medlem
Citat:

Hur går det för dig Trallen?
Känns som det börjar vända lite för mig nu. Fortfarande på 75 mg
Citera
2022-01-24, 13:40
Medlem
Ff på 100 mg. Har haft ångest av och till, mest till, i flera dagar. Känner mig helt passiv och energilös. Ska träffa psykiatrikern om en vecka. Undrar om hon höjer dosen då? Tar Oxascand 15 mg ett par gånger under dagen. Det står i FASS att full effekt är efter två h. Funderar lite på hur fort man känner av att det är något på gång när man svalt tabletten. Ibland tycker jag att jag inte känner något på nästan två h, ibland känns det muskelavslappnande efter 30 min ca.

Händer ett par gånger om dagen att tanken ’blir det inte bättre än så här’ svävar förbi.

Citat:
Hur går det för dig Trallen?
Känns som det börjar vända lite för mig nu. Fortfarande på 75 mg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här