Citat:
Ursprungligen postat av
Damnist2
Tanken är väl att jag ska vänja mig mer vid sociala möten och det ska bli mindre obehagligt enligt läkaren. Precis som du säger kan jag stå ut med om medicinen påverkar mig ett tag, sålänge det inte blir något permanent.
Snart gått på 25mg dagligen i 1v. Mest påtagliga är en sorts obalans i magen som jag inte riktigt kan beskriva, ingen orgasm vid utlösning, ångestattacker som varar ca 15-30 min. Inte haft så mycket ångest idag dock. Torr i munnen samt väldigt lite aptit.
Bör jag få mer biverkningar när jag snart ökar dosen till 50mg?
Ska du inte ha en läkarkontakt före doshöjningen?
Jag verkar ligga i samma fas som du gör, ätit S i en vecka nu. Men har Mirtazapin mot ångetst också. Min ångest generellt har blivit mycket bättre, men fick lite grann idag. Vid extrem ångest ska jag ta Alprazolam och det tog jag bara de första 4 dagarna. Man "ska" ju bli försämrad de två första veckorna och det låter som att du har försämrats kanske inte bara pga biverkningar. Aptiten kan ju t ex öka när medicinen fått ordning på signalsubstanserna.
Min främsta biverkning är att jag blir seg i pallet, ja koko och det är mindre kul. Hjärnan funkar inte bra. Skulle t ex ladda mobilen och stoppade in laddaren i en helt annan pryl som inte ens går på elektricitet

Mina kroppsdelar känns också extremt tunga som bly nästan, det är en plåga att gå och gymma.
Min apotekare snackade om "konstigt i magen" när jag hämtade ut medicinen och min mage bullrar sedan jag började äta medicinerna. Inget att oroa sig över tror jag.