2022-02-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Skulle du veta att det låg en miljard i närmsta skog och du hade chansen att hitta skulle hissen åka upp i rekordfart.

Nä faktiskt inte, jag har så jag klarar mig. Tack för dina empatiska svar.
Citera
2022-02-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trallen
Om Sertralin ger liten effekt trots 125 mg, finns det något som går att kombinera det med? Känns som jag aldrig kommer att tycka något är roligt mer. Är ändå en människa som skrattar mycket normalt men jag är helt nollställd nu och var det innan Sertralin sattes in också.

Var jävligt försiktig med de här pillerna. Tror inte ens du vill veta hur mycket du riskerar att förlora genom att ta dem.
Citera
2022-02-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abuabu
Var jävligt försiktig med de här pillerna. Tror inte ens du vill veta hur mycket du riskerar att förlora genom att ta dem.

Vilka alternativ finns det i medicinform? Det fungerar tyvärr inte utan. Min läkare sa Sertralin direkt, vet inte om man ska fråga om det finns något annat.
Citera
2022-02-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trallen
Vilka alternativ finns det i medicinform? Det fungerar tyvärr inte utan. Min läkare sa Sertralin direkt, vet inte om man ska fråga om det finns något annat.

Jag fick mitt liv förstört av Sertralin i 20 årsåldern. Tyvärr finns det inga fullt säkra läkemedel (av de läkemedel som är lättillgängligast verkar dock Buspiron, Aurorix och Voxra säkrast imo). Det är därför du bör rikta fokus på diet, sömn, träning, avslappning och social interaktion istället. Försök att optimera allt på de planen. Vanlig terapi och mindfulness?
Senast redigerad av abuabu 2022-02-06 kl. 21:06.
Citera
2022-02-06, 21:08
Medlem
Citat:
Vad menar du? Är du medicinsk läkare?
Citera
2022-02-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leicam6
Vad menar du? Är du medicinsk läkare?

Nej, men jag har allvarliga biverkningar som fortfarande sitter i trots att det gått över ett år sedan jag slutade ta dem.
Citera
2022-02-06, 21:28
Medlem
Citat:
Nej, men jag har allvarliga biverkningar som fortfarande sitter i trots att det gått över ett år sedan jag slutade ta dem.
Ok har du lust att berätta vad det är för biverkningar? Själv har jag inga alls typ
Citera
2022-02-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ok har du lust att berätta vad det är för biverkningar? Själv har jag inga alls typ

Impotens, ingen till låg libido, inga morgon- eller spontanerektioner, ingen sexuell känsel i penis vare sig vid stimulans eller orgasm (känns som min arm), vattnig sperma, torr över hela kroppen, emotionell avtrubbning...

Tog för några år sedan Sertralin utan några märkvärdiga biverkningar också. Fick sedan Escitalopram och hade lite biverkningar så testade Sertralin igen istället och under utsättningen bröt alla ovanstående symtom ut och har funnits kvar i över ett år utan några större förändringar.
Senast redigerad av abuabu 2022-02-06 kl. 21:44.
Citera
2022-02-06, 22:50
Medlem
Citat:
Impotens, ingen till låg libido, inga morgon- eller spontanerektioner, ingen sexuell känsel i penis vare sig vid stimulans eller orgasm (känns som min arm), vattnig sperma, torr över hela kroppen, emotionell avtrubbning...

Tog för några år sedan Sertralin utan några märkvärdiga biverkningar också. Fick sedan Escitalopram och hade lite biverkningar så testade Sertralin igen istället och under utsättningen bröt alla ovanstående symtom ut och har funnits kvar i över ett år utan några större förändringar.
Verkligen jättetråkigt att höra hoppas du hittar en lösning. Kontakta läkare tycker jag. Kan tillägga att stora in-och utsättning problem har jag också haft, men blev bättre över tid. Prata med någon som kan guida dig vidare dina problem borde gå att lösa.
Citera
2022-02-06, 23:06
Medlem
Citat:
Verkligen jättetråkigt att höra hoppas du hittar en lösning. Kontakta läkare tycker jag. Kan tillägga att stora in-och utsättning problem har jag också haft, men blev bättre över tid. Prata med någon som kan guida dig vidare dina problem borde gå att lösa.

Tack. Är i kontakt med läkare men svårt att få hjälp. Måste troligtvis experimentera på egen hand för att eventuellt lösa det här.
Citera
2022-02-06, 23:25
Medlem
Håll er ifrån dessa förbannade piller. Att de ens är tillåtna är sjukt.
Folk kämpar för sina liv och tar sina liv pga skadorna de medför. Forum, Facebook mm, finns hur mycket information som helst. Psykisk ohälsa är INGENTING i jämförelse med vad som kan hända när hjärnskador, nervskador och hormonella skador är ett faktum. En läkare skrattar åt dig om du nämner detta och förskriver mer piller.
Valet är ert. Vi har ett liv och en kropp, ta hand om den utan syntetiska kemikalier som stora pharma tjänar miljarder på genom att sälja till desperata människor som behöver Quick fix.
Citera
2022-02-10, 16:26
Medlem
Jag ger Sertralin en chans, min psykiatriker tror på det och jag är lekman.
Ff en jäkla ångest som ligger och river och trycker i kroppen (slita ut hjärtat-känsla) och ’kommer jag någonsin att skratta mer’-känsla.

Är det någon som har fått någon annan medicin utskrivet för att kombinera med sertralinet för att få någon form av uppåt-känsla och energi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in