2022-01-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals179
Hur går det för dig Trallen?
Känns som det börjar vända lite för mig nu. Fortfarande på 75 mg

Skönt att höra att det börjar vända lite. Hur märker du av det?
Citera
2022-01-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trallen
Ff på 100 mg. Har haft ångest av och till, mest till, i flera dagar. Känner mig helt passiv och energilös. Ska träffa psykiatrikern om en vecka. Undrar om hon höjer dosen då? Tar Oxascand 15 mg ett par gånger under dagen. Det står i FASS att full effekt är efter två h. Funderar lite på hur fort man känner av att det är något på gång när man svalt tabletten. Ibland tycker jag att jag inte känner något på nästan två h, ibland känns det muskelavslappnande efter 30 min ca.

Händer ett par gånger om dagen att tanken ’blir det inte bättre än så här’ svävar förbi.

Känns ju som du behöver ta 100 ett tag till innan det stabiliserats. Så man kan utvärdera om det är rätt dos. Annars är nog risken att man höjer för mycket och mår sämre hela tiden. Men jag kan ha fel!

Jag tar bara Sobril vid enstaka sociala tillfällen då jag känner att det blir extra jobbigt. För mig så känner jag av det på 30 min. Blir lite mjukare och mer avslappnad typ.

Det som känns bättre för mig är att jag är väldigt positiv och på bra humör (min sambo som har lagt märke till detta). Sen grubblar jag inte lika mycket längre, känns som jag är mer i ”nuet”.

Har fortfarande mycket ångest kvar men den har minskat lite iaf!

Det jobbigaste är att jag vaknar flera gånger på en natt. Och att jag får darriga händer och stel kropp. Inderal hjälper mot darriga händer bra men det vill jag inte behöva ta varje dag…
Citera
2022-01-28, 07:41
Medlem
Är det något som har fått darriga händer som biverkningar? Har det varit bestående eller har det gått över efter ett tag?
Citera
2022-02-03, 14:37
Medlem
Inga darriga händer. Hoppas att det går över.
Citera
2022-02-03, 14:41
Medlem
Ska from idag öka från 100 mg till 125 mg och ev i nästa vecka till 150 mg.

Behöver det nödvändigtvis bli så mycket ångest när man ökar i dessa styrkorna? Har haft sjuk ångest vid ökningar från starten upp till 100 mg. Fasar lite för att få tillbaka den ångesten även om jag har konstant ångest ändå sen jag började med Sertralin. Äter Oxascand 15 mg 3 ggr dagligen. Har klarat mig på 1-2 vissa dagar senaste veckan.
Citera
2022-02-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ska from idag öka från 100 mg till 125 mg och ev i nästa vecka till 150 mg.

Behöver det nödvändigtvis bli så mycket ångest när man ökar i dessa styrkorna? Har haft sjuk ångest vid ökningar från starten upp till 100 mg. Fasar lite för att få tillbaka den ångesten även om jag har konstant ångest ändå sen jag började med Sertralin. Äter Oxascand 15 mg 3 ggr dagligen. Har klarat mig på 1-2 vissa dagar senaste veckan.

Känner du att det har blivit något bättre? Eller är det bara negativt?

Läkaren till att jag går över på Venlafaxin istället. Men jag har inte bestämt mig ännu
Citera
2022-02-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals179
Känner du att det har blivit något bättre? Eller är det bara negativt?

Läkaren till att jag går över på Venlafaxin istället. Men jag har inte bestämt mig ännu

Jag känner mig lite starkare mentalt men det är ff ångest som är konstant och jag ser ingen direkt mening med att göra något. Orkar knappt fullfölja en vanliga tur på Ica.

Det låter knäppt men jag vill bara sova, vila och låta tiden gå. Inte för jag vet varför utan mer för att det inte ska vara ’nuläge’ iaf.

Åt Venlafaxin innan men blodprov visade att jag inte bröt ner dem så därför provas Sertralin nu.

Skulle mest vilja ha en injektion med något som gör mig pigg och glad.
Citera
2022-02-05, 12:15
Medlem
Citat:
Jag känner mig lite starkare mentalt men det är ff ångest som är konstant och jag ser ingen direkt mening med att göra något. Orkar knappt fullfölja en vanliga tur på Ica.

Det låter knäppt men jag vill bara sova, vila och låta tiden gå. Inte för jag vet varför utan mer för att det inte ska vara ’nuläge’ iaf.

Åt Venlafaxin innan men blodprov visade att jag inte bröt ner dem så därför provas Sertralin nu.

Skulle mest vilja ha en injektion med något som gör mig pigg och glad.

Lider med dig.

Venlafaxin ska ju vara djävulsk att sluta med så det är ju inte konstigt att du mår dåligt. Hoppas det blir bättre med Sertralin så småningom!
Citera
2022-02-06, 17:29
Medlem
Om Sertralin ger liten effekt trots 125 mg, finns det något som går att kombinera det med? Känns som jag aldrig kommer att tycka något är roligt mer. Är ändå en människa som skrattar mycket normalt men jag är helt nollställd nu och var det innan Sertralin sattes in också.
Citera
2022-02-06, 18:47
Avslutad
Citat:
Om Sertralin ger liten effekt trots 125 mg, finns det något som går att kombinera det med? Känns som jag aldrig kommer att tycka något är roligt mer. Är ändå en människa som skrattar mycket normalt men jag är helt nollställd nu och var det innan Sertralin sattes in också.
du är deprimerad för att du inte har något som är värt att kämpa för
Citera
2022-02-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
du är deprimerad för att du inte har något som är värt att kämpa för

Det tycker jag nog att jag har men just nu är hissen på bottenvåningen.
Citera
2022-02-06, 20:23
Avslutad
Citat:
Det tycker jag nog att jag har men just nu är hissen på bottenvåningen.
Skulle du veta att det låg en miljard i närmsta skog och du hade chansen att hitta skulle hissen åka upp i rekordfart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in