2009-11-17, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
såpass? Obefintligt säkerhetstänk hos de gossarna...

Definitivt. Det bästa vore ju att före en logg över alla kunders mailadresser, byta adress en gång i veckan och meddela alla befintliga kunder om det. Jag menar, vem som helst som kan deras mailadress kan ju lägga en beställning hur lätt som helst.
Eller kanske skippa loggen och förlita sig på att folk gissar sig fram till den nya mailadressen. Lite måste man ju få kämpa
Citera
2009-11-17, 20:11
Medlem
Incabuloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Definitivt. Det bästa vore ju att före en logg över alla kunders mailadresser, byta adress en gång i veckan och meddela alla befintliga kunder om det. Jag menar, vem som helst som kan deras mailadress kan ju lägga en beställning hur lätt som helst.
Eller kanske skippa loggen och förlita sig på att folk gissar sig fram till den nya mailadressen. Lite måste man ju få kämpa
hahaha
Citera
2009-11-17, 20:56
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Precis så gör andra hushkranar och så ska det vara. Så fort man fått en kundbas dvs. Sedan rekytering av nya kunder endast efter rekommendation av gamla. I längden lönar detta sig nog.
Citera
2009-11-17, 21:13
Medlem
Incabuloss avatar
Citat:
Precis så gör andra hushkranar och så ska det vara. Så fort man fått en kundbas dvs. Sedan rekytering av nya kunder endast efter rekommendation av gamla. I längden lönar detta sig nog.

jag kanske fatta fel?, men tror thelilgringo var ironisk med sitt inlägg.

Dom glada verkar vara professionella grabbar, tror nog dom har bra säkerhet även om dom inte byter mail. Dom har nog koll på läget.
Citera
2009-11-17, 21:44
Bannlyst
Citat:

Att byta mail ökar säkerheten hurdå? Så länge dom är restriktiva med vilka som får handla (vilket jag hoppas dom är) så ser jag inga problem med att ha samma mail hela tiden. Eller tror du polisen har en dator som konstant arbetar med att försöka knäcka deras lösen via brute force?

Incabulos, självklart var jag sarkastisk.
Citera
2009-11-17, 22:59
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incabulos
jag kanske fatta fel?, men tror thelilgringo var ironisk med sitt inlägg.

Dom glada verkar vara professionella grabbar, tror nog dom har bra säkerhet även om dom inte byter mail. Dom har nog koll på läget.

Dom är absolut prosäljare så länge som dom hållt igång. Men man borde byta sättet att betala på då och då. Iaf om man ej byter mail.
Citera
2009-11-18, 00:23
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Att byta mail ökar säkerheten hurdå? Så länge dom är restriktiva med vilka som får handla (vilket jag hoppas dom är) så ser jag inga problem med att ha samma mail hela tiden. Eller tror du polisen har en dator som konstant arbetar med att försöka knäcka deras lösen via brute force?

Incabulos, självklart var jag sarkastisk.

Vad är det för attityd du kör, sluta spela allan.
Du får tycka vad du vill, jag vet bara att det finns andra säljare vars säkerhet både gällande dem själva och köpare är betydligt högre. Nu kanske happy har bytt betalning, men senast jag köpte hade de betalning till ett personkonto(!)
Om fel person får mailen är det då inte allt för svårt att se vem som står bakom? Jag fick fram namnet hos banken utan problem(frågade inte ens)

Tackar vet jag krypterad mail och LR som är så gott som ospårbart.

edit: Jag tycker givetvis att de gör ett förjävla bra jobb och har de koll på sin kundkrets är det inte större risker. Men att förneka att det finns säkrare sätt att förmedla droger på internet är skitsnack.
Senast redigerad av Shine_ 2009-11-18 kl. 00:26.
Citera
2009-11-18, 01:12
Bannlyst
Citat:
Vad är det för attityd du kör, sluta spela allan.
Du får tycka vad du vill, jag vet bara att det finns andra säljare vars säkerhet både gällande dem själva och köpare är betydligt högre. Nu kanske happy har bytt betalning, men senast jag köpte hade de betalning till ett personkonto(!)
Om fel person får mailen är det då inte allt för svårt att se vem som står bakom? Jag fick fram namnet hos banken utan problem(frågade inte ens)

Tackar vet jag krypterad mail och LR som är så gott som ospårbart.

edit: Jag tycker givetvis att de gör ett förjävla bra jobb och har de koll på sin kundkrets är det inte större risker. Men att förneka att det finns säkrare sätt att förmedla droger på internet är skitsnack.

Klart det finns säkrare metoder, har aldrig påstått att det inte finns, men man får ju överväga det mot hur omständigt det då blir. Jag säger inte att dom är perfekta, utan jag kommenterade bara på ditt påstående att det skulle vara säkrare för dom att byta mail då och då, vilket jag inte anser att det är.
Jag håller dock med dig om att betalningen inte är den säkrast.
LR är jag bara glad att dom inte använder, och ang. min attityd så finns det en ignorerafunktion
Citera
2009-11-27, 22:14
Bannlyst
Hur funkar det att blanda sub och 2cb? Jag tar 2mg subutex om dagen och jag vet att detta försämrar effekten av lsd rejält, får i princip inga hallisar alls men blir konstig i huvudet. Kommer det bli så med 2cb också?

Tar också nitrazepam 5mg per natt...
Citera
2009-11-27, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdboll
Hur funkar det att blanda sub och 2cb? Jag tar 2mg subutex om dagen och jag vet att detta försämrar effekten av lsd rejält, får i princip inga hallisar alls men blir konstig i huvudet. Kommer det bli så med 2cb också?

Tar också nitrazepam 5mg per natt...

Med största sannolikhet så försämras effekten av alla hallucinogener. Om det enbart beror på subben eller om även nitrazepam har en hand med i spelet vet jag ej.
Citera
2009-12-04, 16:44
Medlem
fairyfellers avatar
Dags att knäcka 2C-B-oskulden om dryga veckan eller så. Har provat svamp och LSD ett par gånger, så helt oerfaren när det gäller hallucinogener är jag inte.

Hursom, eftersom jag blåvägrar dra upp det i snoken så tänker jag svälja det i kapslar. Är då 30mg för mycket, eller är det rätt så lätthanterat?

Sedan ska jag introducera två nära vänner till den vackra psykedeliska världen, och tänkte då att 2C-B kan vara en bra nybörjarhallucinogen eftersom den tydligen inte ger så mycket mindfuck och liknande, vilka doser rekommenderar ni då? Själv tycker jag 15mg, MAX 20mg låter rätt så rimligt. Vad tycker ni?

Bör noteras att vi kommer vara i en mycket trygg miljö med endast nära vänner, vi kommer vara max fyra som trippar och tänkte ha två sitters.
Citera
2009-12-04, 17:37
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Dags att knäcka 2C-B-oskulden om dryga veckan eller så. Har provat svamp och LSD ett par gånger, så helt oerfaren när det gäller hallucinogener är jag inte.

Hursom, eftersom jag blåvägrar dra upp det i snoken så tänker jag svälja det i kapslar. Är då 30mg för mycket, eller är det rätt så lätthanterat?

Sedan ska jag introducera två nära vänner till den vackra psykedeliska världen, och tänkte då att 2C-B kan vara en bra nybörjarhallucinogen eftersom den tydligen inte ger så mycket mindfuck och liknande, vilka doser rekommenderar ni då? Själv tycker jag 15mg, MAX 20mg låter rätt så rimligt. Vad tycker ni?

Bör noteras att vi kommer vara i en mycket trygg miljö med endast nära vänner, vi kommer vara max fyra som trippar och tänkte ha två sitters.

Jag och mina polare som aldrig testat hallucinogener hade inga problem alls med 30mg oralt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in