2020-10-07, 00:09
Medlem
Sugen på att testa 2C-B, men har lite funderingar! Gör den sig bäst på typ rave eller kan man bete sig på en vanlig nattklubb?! Hur är den att ta själv och vara ute i naturen? Hur fungerar den på hjärnan, är det som MDMA att den släpper loss allt serotonin och så visuals på det?
Citera
2020-10-08, 21:00
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenskulptur
Hej!

Intog 20mg 2C-B oralt för första gången i helgen. Har tidigare erfarenhet av bl. svamp, lsd och mdma/e i psykedelisk väg. Mina förväntningar var väl att uppleva något mellan mdma och lsd men till min besvikelse kände jag inte så mycket faktiskt. Saker i lägenheten flöt ihop lite om jag koncentrerade mig men inte så mycket mer i visuals. Audiellt hände inte så mycket skulle jag säga, möjligt att musiken kändes lite mer 3D. Blev inte alls mysig utan snarare blev jag frusen och hade svårt att hålla en behaglig kroppstemperatur. Efter cirka 2 timmar började jag känna mig väldigt uttråkad och irriterad nästan. Var inte nykter men inte heller riktigt påverkad, typ mitt emellan vilket var frustrerade.. kände mig också väldigt energilös och lite apatisk, inte alls fylld på energi som vissa beskriver. Slutade i alla fall med att jag tog e efter cirka 3 timmar vilket helt tog över upplevelsen av 2C-B. Möjligtvis att upplevelsen på e blev lite intensivare, vilket ju var trevligt!

Men i alla fall, tror ni jag bara doserade för lågt? Hur mycket bör jag ta, räcker 30 mg oralt istället? Är i tabletter men kan ju krossas och tas nasalt, men kortare rus då antar jag? Hur mycket bör jag ta då, typ 20mg eller?
30 mg lär räcka. 2C-B har en tendens att öka ganska brant i effekt när man skruvar upp dosen, så kanske vore rentav 25 tillräckligt. Skillnaden på några milligram hit eller dit (när man väl passerat tröskeldos) kan vara överraskande.

Nasal administration av denna substans är bland det jävligaste en näsa kan uppleva. Fungerar, men rekommenderas inte
Citera
2020-10-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
30 mg lär räcka. 2C-B har en tendens att öka ganska brant i effekt när man skruvar upp dosen, så kanske vore rentav 25 tillräckligt. Skillnaden på några milligram hit eller dit (när man väl passerat tröskeldos) kan vara överraskande.

Nasal administration av denna substans är bland det jävligaste en näsa kan uppleva. Fungerar, men rekommenderas inte

Tack för svar, blir nog att ta 25 eller 30 mg då helt enkelt och hoppas på att jag får en trevligare upplevelse
Citera
2020-10-09, 15:24
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Tack för svar, blir nog att ta 25 eller 30 mg då helt enkelt och hoppas på att jag får en trevligare upplevelse

Det finns väl en ganska stor risk att tabletterna är underdoserade också? Inget jag vet såklart, men läst en del om det i alla fall.
Citera
2020-10-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Det finns väl en ganska stor risk att tabletterna är underdoserade också? Inget jag vet såklart, men läst en del om det i alla fall.

Jo, den risken finns såklart. Tänker att jag testar 30 mg helt enkelt och ser om får en härlig upplevelse då. Om inte är de underdoserade helt klart.

Inga större problem att testa i helgen igen, antar jag?
Citera
2020-10-09, 16:20
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Jo, den risken finns såklart. Tänker att jag testar 30 mg helt enkelt och ser om får en härlig upplevelse då. Om inte är de underdoserade helt klart.

Inga större problem att testa i helgen igen, antar jag?

Det är nog inga problem vad jag vet. Tänk på att det är ganska stor skillnad på dosering mellan nasalt och oralt också om du tänkte byta metod.
Citera
2020-10-09, 17:12
Medlem
Citat:
Det är nog inga problem vad jag vet. Tänk på att det är ganska stor skillnad på dosering mellan nasalt och oralt också om du tänkte byta metod.

Tack, jag håller nog mig till oralt även denna gång
Citera
2020-10-09, 17:30
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Tack, jag håller nog mig till oralt även denna gång

Det gör du nog rätt i. Hoppas på en bättre upplevelse!
Citera
2020-10-09, 18:07
Medlem
Citat:
Det gör du nog rätt i. Hoppas på en bättre upplevelse!

Tackar och bockar!
Citera
2020-10-09, 23:52
Medlem
En helt annan upplevelse denna gången, väldigt roligt!
Citera
2020-10-09, 23:53
Medlem
Citat:
En helt annan upplevelse denna gången, väldigt roligt!

Berätta gärna mer
Citera
2020-10-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOBBEeeeeeeee
Berätta gärna mer

musiken känns väldigt levande, hela min kropp vibrerar lite. Alla ljus har ett vackert inbjudande skimmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in