2009-12-04, 19:23
  #1993
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Dags att knäcka 2C-B-oskulden om dryga veckan eller så. Har provat svamp och LSD ett par gånger, så helt oerfaren när det gäller hallucinogener är jag inte.

Hursom, eftersom jag blåvägrar dra upp det i snoken så tänker jag svälja det i kapslar. Är då 30mg för mycket, eller är det rätt så lätthanterat?

Sedan ska jag introducera två nära vänner till den vackra psykedeliska världen, och tänkte då att 2C-B kan vara en bra nybörjarhallucinogen eftersom den tydligen inte ger så mycket mindfuck och liknande, vilka doser rekommenderar ni då? Själv tycker jag 15mg, MAX 20mg låter rätt så rimligt. Vad tycker ni?

Bör noteras att vi kommer vara i en mycket trygg miljö med endast nära vänner, vi kommer vara max fyra som trippar och tänkte ha två sitters.

20mg är för lite om det tas oralt. Kör på en helt kapsel
Citera
2009-12-05, 15:41
  #1994
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
Jag och mina polare som aldrig testat hallucinogener hade inga problem alls med 30mg oralt.


Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
20mg är för lite om det tas oralt. Kör på en helt kapsel

Okej!

En annan fråga, hur är toleransen? Kan man fylla på med lite extra några timmar in under trippen?
__________________
Senast redigerad av fairyfeller 2009-12-05 kl. 15:58.
Citera
2009-12-05, 16:19
  #1995
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Okej!

En annan fråga, hur är toleransen? Kan man fylla på med lite extra några timmar in under trippen?

har bara återdoserat nasalt, men det är inga som helst problem. Tänk på att det är dubbelt så potent nasalt som oralt, och att det kan boosta på ganska rejälv beroende på hur långt in i trippen det görs
Citera
2009-12-05, 16:52
  #1996
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
har bara återdoserat nasalt, men det är inga som helst problem. Tänk på att det är dubbelt så potent nasalt som oralt, och att det kan boosta på ganska rejälv beroende på hur långt in i trippen det görs

Okey, tror jag kör en liten refill på typ 15mg oralt efter en timme eller något. Ska ta 30mg först, men det verkar lite för svagt tycker jag.
Citera
2009-12-05, 18:11
  #1997
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Okey, tror jag kör en liten refill på typ 15mg oralt efter en timme eller något. Ska ta 30mg först, men det verkar lite för svagt tycker jag.

första dosen slår ju inte förrän efter en timme, så du borde nog vänta 2h istället, eller åtminstone 1,5h. Varför inte ta andra dosen nasalt istället? Om det är smärtan du är orolig över så känns det enligt min erfarenhet inte lika mycket när man redan är trippad att ta det nasalt
Citera
2009-12-06, 02:43
  #1998
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
första dosen slår ju inte förrän efter en timme, så du borde nog vänta 2h istället, eller åtminstone 1,5h. Varför inte ta andra dosen nasalt istället? Om det är smärtan du är orolig över så känns det enligt min erfarenhet inte lika mycket när man redan är trippad att ta det nasalt

Vill inte ta nasalt, tycker dessutom att det är mysigt när det tar ett tag för det att slå
Har bestämt mig nu iallafall för att först ta 30mg, och efter någon timme ta 15mg. Borde väl räcka, gör det inte det så vet jag iallafall det till nästa gång!
Citera
2009-12-06, 15:28
  #1999
Bannlyst
Glad mail? PM
Citera
2009-12-06, 15:28
  #2000
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Vill inte ta nasalt, tycker dessutom att det är mysigt när det tar ett tag för det att slå
Har bestämt mig nu iallafall för att först ta 30mg, och efter någon timme ta 15mg. Borde väl räcka, gör det inte det så vet jag iallafall det till nästa gång!

Varför fylla på precis när det börjar slå? Du har ju aldrig tagit 2c-b förut, så det är väll bäst att vänta tills du åtminstone börjat peaka innan du förstärker ruset.
Citera
2009-12-06, 20:05
  #2001
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Varför fylla på precis när det börjar slå? Du har ju aldrig tagit 2c-b förut, så det är väll bäst att vänta tills du åtminstone börjat peaka innan du förstärker ruset.

Om det nu inte är en sån "mindfuckande" drog, och jag dessutom har varit med några intensiva trippar, så tror jag att jag klarar det. Tänker fylla på så pass tidigt eftersom mina polare som också ska trippa inte kommer ha lika mycket som mig, så jag vill jag fylla på så tidigt som möjligt då jag inte vill fortsätta trippa efter att dom har nyktrat till. Nog för att min tripp ändå kommer hålla på längre, men det kommer ju bara hålla på ännu längre om jag fyller på
efter fyra+ timmar.

Kommer nog ta 45mg direkt istället.
__________________
Senast redigerad av fairyfeller 2009-12-06 kl. 20:09.
Citera
2009-12-06, 21:34
  #2002
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Kommer nog ta 45mg direkt istället.

rekomenderar dig att lika gärna göra det om du inte vill trippa längre än dom. Varför ens fundera på att fylla på om du inte vill förlänga ruset? Fattar inte.
Citera
2009-12-06, 21:41
  #2003
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
rekomenderar dig att lika gärna göra det om du inte vill trippa längre än dom. Varför ens fundera på att fylla på om du inte vill förlänga ruset? Fattar inte.

Nu börjar du bara bli dryg, vad är det här att vara så kinkig om? Tänkte fylla på efter ett tag utifall att det behövdes, men pallar inte vara så noga så
jag kör allt direkt istället.
__________________
Senast redigerad av fairyfeller 2009-12-06 kl. 21:46.
Citera
2009-12-06, 22:22
  #2004
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Nu börjar du bara bli dryg, vad är det här att vara så kinkig om? Tänkte fylla på efter ett tag utifall att det behövdes, men pallar inte vara så noga så
jag kör allt direkt istället.

Klart folk blir dryga mot dig när du förkastar tipsen du får av de mer rutinerade och underskattar hallucinogener. Varför frågar du ens om du ändå kör ditt eget race utan att ta fakta i åtanke? Droppa mer du men kom inte här och gnäll när det gått åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in