2017-10-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zhelnurgath
Att tro att hundratals/tusentals medverkande ljuger, rofl.
Det Okända gick på TV redan tidigt 90 tal då på tv3.
På femtonhundratalet kom det där vi kallar vetenskap. Jag är otroligt fascinerad av att det ännu i dag finns de som totalt missat det.

Att miljarder tror på Adam och Eva, är inte detsamma som att Eva åt äpplet.

Tron på tomtar och tandfeer är bara tro, påståenden att det skulle vara fakta är möjligen något barn eller korkade skulle kunna komma med.

Att vuxna anser att spöken är fakta är bara så otroligt pinsamt. Letar efter skämskudden.
Citera
2017-10-20, 21:03
Medlem
Frimurares avatar
Går det här programmet fortfarande? Är det inte redan bevisat att alla medium är bluffmakare?
Citera
2017-10-23, 18:07
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Går det här programmet fortfarande? Är det inte redan bevisat att alla medium är bluffmakare?
Det som bevisats hittills, är att det finns bluffmakare. Inte ett enda självutnämnt ”medium” har ännu bevisats vara äkta.
Citera
2017-10-27, 16:30
Medlem
thegodalmightys avatar
Terry evans nu, vilket uppenbart fejk.
Citera
2017-11-05, 15:11
Medlem
Citat:
Att tro att hundratals/tusentals medverkande ljuger, rofl.
Det Okända gick på TV redan tidigt 90 tal då på tv3.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Argumentum ad Populum.
Lögner blir inte per automatik sanna av att många tror på dem.

Bra att jag pratar fakta & logik & inte lögner då.
Citera
2017-11-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
På femtonhundratalet kom det där vi kallar vetenskap. Jag är otroligt fascinerad av att det ännu i dag finns de som totalt missat det.

Att miljarder tror på Adam och Eva, är inte detsamma som att Eva åt äpplet.

Tron på tomtar och tandfeer är bara tro, påståenden att det skulle vara fakta är möjligen något barn eller korkade skulle kunna komma med.

Att vuxna anser att spöken är fakta är bara så otroligt pinsamt. Letar efter skämskudden.
När jag säger att det finns spöken så tar jag hjälp av fakta & logik = tusentals har medverkat i "Det Okända" på TV = så många kan inte ljuga det skulle komma ut.
Citera
2017-11-05, 15:44
Medlem
Citat:
När jag säger att det finns spöken så tar jag hjälp av fakta & logik = tusentals har medverkat i "Det Okända" på TV = så många kan inte ljuga det skulle komma ut.

Plus det är inte bara "psychics" / synska som man ska fokusera på & kritisera, folk sitter inte å singlar slant om de vill medverka eller inte, de är hemsökta & vill ha hjälp.
Citera
2017-11-05, 16:28
Medlem
constants avatar
Citat:
Vad människor säger är anekdoter.
Ska det kallas fakta, ska deras påståenden följas av just fakta. Det kan man inte med godaste vilja påstå att det görs i programmet.
Citera
2017-11-05, 16:36
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bra att jag pratar fakta & logik & inte lögner då.
Som till exempel?
Citera
2017-11-05, 16:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Fortfarande "Argumentum ad Populum".
Att du tror att inte så många kan ljuga och är inte fakta & logik.
Hur vore det med lite fakta & logik om det som påstås i "Det okända", utöver anekdoter och påståenden?
Citera
2017-11-05, 20:30
Medlem
Äsch, evig tjäbbel diskussion. Ingen sida vinner och den sida som låter mest desperat är "vetenskaps" sidan.
Citera
2017-11-05, 20:46
Medlem
Citat:
Äsch, evig tjäbbel diskussion. Ingen sida vinner och den sida som låter mest desperat är "vetenskaps" sidan.
Men om diskussionen är saklig, och båda "sidor" använder fakta iställer för anekdoter som evidens, så borde det inte vara så svårt att komma fram till en konsensus.

Jag kan tänka mig att andetroende säger, att "vi kan inte få fram några bevis för att andar finns", så vi accepterar att det kanske är så att de inte finns.

Och att skeptiker säger, vilket de alltid gjort, att "vi kan inte falsifiera förekomsten av andar", så vi accepterar att man inte kan garantera att sådana inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in