Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-05, 21:23
  #3661
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhelnurgath
Äsch, evig tjäbbel diskussion. Ingen sida vinner och den sida som låter mest desperat är "vetenskaps" sidan.
Det är inte desperat att be om belägg för det som påstås.
Citera
2017-11-08, 18:44
  #3662
Medlem
Tror tv4 betalar personer för att vara med i programmet, för folk kan väl knappast va så dumma att dom ringer dit ett helt jävla tv team för att det blåser kallt på ett konstigt ställe
Citera
2017-11-14, 16:33
  #3663
Medlem
Allt går ut på att ställa ledande frågor som kan ge dig ledtrådar. Oftast är det en gammal man, ryggont vilket stämmer in på 90%av äldre manligabpopulationen. Sedan tittar de på omgivningen och gissar sig till olika versioner.
Gärna flytande svar som stämmer in på det mesta. Jag gjorde en sådan grej på en troende wu wu människa och hon trodde jag verkligen pratade med andar. Jag hade rätt på namn, ställen.
Fast att jag kollat upp det på folkregistret nere på biblan sa jag inte.
Alla de stora har avslöjats som bluffar men då har de haft ngn tillföllig störning i kontakten.
Eller värre. Andarna/djuret ljög för dem
Citera
2017-11-14, 18:22
  #3664
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
Allt går ut på att ställa ledande frågor som kan ge dig ledtrådar. Oftast är det en gammal man, ryggont vilket stämmer in på 90%av äldre manligabpopulationen. Sedan tittar de på omgivningen och gissar sig till olika versioner.
Gärna flytande svar som stämmer in på det mesta. Jag gjorde en sådan grej på en troende wu wu människa och hon trodde jag verkligen pratade med andar. Jag hade rätt på namn, ställen.
Fast att jag kollat upp det på folkregistret nere på biblan sa jag inte.
Alla de stora har avslöjats som bluffar men då har de haft ngn tillföllig störning i kontakten.
Eller värre. Andarna/djuret ljög för dem
Så är det troligen. Det är bara att slå upp ”cold Reading” och ”barnum statement” så förstår man hur det går till.
Citera
2017-11-14, 19:17
  #3665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Så är det troligen. Det är bara att slå upp ”cold Reading” och ”barnum statement” så förstår man hur det går till.

Hur vet du det? Det jag menar är: Vad har du för bevis för att det är cold reading och barnum statement?
Citera
2017-11-14, 20:43
  #3666
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentaltRetarderad
Hur vet du det? Det jag menar är: Vad har du för bevis för att det är cold reading och barnum statement?
Det vet jag inte. Det var därför jag skrev "troligen".

Det jag vet är att:
1. Mentalister får fram samma "information" som påstådda medium med ovan nämnda tekniker.
2. Det finns påstådda medium som avslöjats som bluffmakare.
3. Det finns inte ett enda medium som bevisat någon "medial" förmåga.

Slutsats: Självutnämnda medium i TV-program använder troligen ovan nämnda tekniker.
Citera
2017-11-14, 21:02
  #3667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
3. Det finns inte ett enda medium som bevisat någon "medial" förmåga.

Vad är det för bevis du skulle vilja ha?
Citera
2017-11-14, 21:08
  #3668
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentaltRetarderad
Vad är det för bevis du skulle vilja ha?
Bevis på att ett "andevärlden" existerar och att medium så fall har den förmågan att kommunicera med den.
Citera
2018-01-18, 17:37
  #3669
Medlem
Ha ha, vilken jävla nit alltså!

Mediet Vendela Cederbom är på besök hos ett par systrar som upplever märkligheter och oro i bostaden. ”Det är er döde pappa som försöker visa att han finns här för er”.

Caroline Giertz bryter in: Jo ehh, han dog nyligen så det kan inte ha varit han”

Mediet: ”Dog han nyligen? Då är jag ganska säker på att det är han, det är jag”

Giertz: ”nä, alltså, han dog VÄLDIGT nyligen och de har inte upplevt något sedan han dog”

Mediet” nähä, då får jag försöka igen”


Oroligheterna hade pågått i 13 år. Alltså, fy fan vad ball! Att dra ned brallorna så på sig själv!
Citera
2018-01-18, 23:27
  #3670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Ha ha, vilken jävla nit alltså!

Mediet Vendela Cederbom är på besök hos ett par systrar som upplever märkligheter och oro i bostaden. ”Det är er döde pappa som försöker visa att han finns här för er”.

Caroline Giertz bryter in: Jo ehh, han dog nyligen så det kan inte ha varit han”

Mediet: ”Dog han nyligen? Då är jag ganska säker på att det är han, det är jag”

Giertz: ”nä, alltså, han dog VÄLDIGT nyligen och de har inte upplevt något sedan han dog”

Mediet” nähä, då får jag försöka igen”


Oroligheterna hade pågått i 13 år. Alltså, fy fan vad ball! Att dra ned brallorna så på sig själv!

Varför skulle det vara en nit? Det ökar väl snarare trovärdigheten att mediumen ibland har fel. Jag skulle bli mer orolig om mediumen ständigt hade rätt. Hon prickade ju i alla fall in att pappan hade dött...

Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Tror tv4 betalar personer för att vara med i programmet, för folk kan väl knappast va så dumma att dom ringer dit ett helt jävla tv team för att det blåser kallt på ett konstigt ställe

Har du ens kollat på programmet? Det handlar ju om folk som tvingats flytta flera gånger pga spöken, eller att man fasthållits i sängen av osynliga händer på natten. Om folk fick betalt för att vara med i programmet borde inte det ha läckt ut vid det här laget?
Citera
2018-01-19, 09:33
  #3671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Varför skulle det vara en nit? Det ökar väl snarare trovärdigheten att mediumen ibland har fel. Jag skulle bli mer orolig om mediumen ständigt hade rätt. Hon prickade ju i alla fall in att pappan hade dött...



Har du ens kollat på programmet? Det handlar ju om folk som tvingats flytta flera gånger pga spöken, eller att man fasthållits i sängen av osynliga händer på natten. Om folk fick betalt för att vara med i programmet borde inte det ha läckt ut vid det här laget?

Men herre gud, det är ett underhållningsprogram inte ett vetenskapligt program eller dokumentär. Och vad som påstås är just bara påståenden, anekdoter, utan minsta seriösa bevis.

Folk får skriva på avtal om att inte berätta om hur det går till att spela in programmet etc.

Det finns alltså inga bevis för att folk tvingats flytta p g a spöken etc, utan bara påståenden....
Citera
2018-01-19, 11:40
  #3672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men herre gud, det är ett underhållningsprogram inte ett vetenskapligt program eller dokumentär. Och vad som påstås är just bara påståenden, anekdoter, utan minsta seriösa bevis.

Folk får skriva på avtal om att inte berätta om hur det går till att spela in programmet etc.

Det finns alltså inga bevis för att folk tvingats flytta p g a spöken etc, utan bara påståenden....

Du får gärna redovisa källor för dina påståenden...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback