2018-01-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Enfindam, kan du berätta lite om andevärlden och hur den är? Och framför allt, berätta hur du VET dessa fakta och hur vi ska kontrollera att du inte fantiserar.
Om jag ber dig stänga dina ögon och sträcka fram din hand. Jag börjar ta på din hand. Hur kan du bevisa att jag tar på din hand när du inte kan se vad jag gör? Du kan KÄNNA det! Lita på den känslan.
Mikrovågar & radiovågor kan vi inte se, men de existerar. Luften kan vi inte se men känna.
Allt i livet måste inte kunna gå att se för att det skall existera.

Andevärlden är en viloplats. Jag ska citera vad min häxa har berättat för mig. Vi rör oss mellan dimensioner. Jorden är faktiskt en lägre plats att födas på. Att återvända till jorden och leva ett nytt liv brukar jag alltid se som ett straff. Man vill inte till jorden såvida inte man behöver lära sig vissa läxor. Människor som begår självmord är idioter! De kommer att ställas inför exakt samma problem i sina nästa liv på jorden. Lösningen på ett problem är inte att avsluta sitt liv ovsett hur svårt det är. Detta förstår inte vissa men det är en annan historia.

När man dör går man över till "andra sidan", där väntar anhöriga som dött sedan tidigare och som tar hand om en, visar runt etc. Sedan utvecklas man där, studerar om man vill det eller helt enkelt vilar och har det bra tills det är dags att födas igen. Du bestämmer, tillsammans med din andlige vägledare, när det är dags att gå ner till Jorden igen. Ni skriver ett slags kontrakt (som på Jorden innebär ödet) som du inte kan bryta. När konstellationen (astrologiskt) är den rätta så att du får den personlighet, talanger och utmaningar som du redan valt (du väljer även dina föräldrar, syskon, partners och även andra som du får en relation till som påverkar dig på gott och ont). Du väljer också födelseplats och födelseklockslag.

Innan du föds har du helt och hållet din fria vilja, även om din andlige vägledare försöker att få dig att inte försöka klara av så många karmaskulder som du skulle vilja (vi försöker alla ta på oss för mycket i hopp om att alla till slut är avklarade och man är befriad från att födas åter till denna planet). Men när du fötts råder ödet, det enda du kan påverka sedan är hur och när, men inte var och vad.
Senast redigerad av Spark7 2018-01-28 kl. 19:01.
Citera
2018-01-28, 18:52
Medlem
ps.

Det absolut högsta med människosjälen är att förstå och lära sig att växa för att sprida kunskap och förståelse vidare!!!! Detta är meningen med livet! Förmågan att skapa gott och arbeta MED ljuset för att sprida det vidare. Tyvärr finns det en sanning i att ju mer mörker du får uppleva desto starkare blir det ljus som brinner i dig, om du tillåter ljuset att vinna över mörkret! De flesta utav er famlar omkring i mörkret, ni försöker finna ljuset men det finns inuti er...

Ni kommer aldrig att finna något bevis för något. Allting finns inom er, det har det alltid gjort.
Ni behöver finna en inställning som funkar för er och för de flesta utav er kommer detta vara det svåraste med livet.

ps2. KÄRLEK. Detta är det mest essentiella för alla oss människor. Vi kommer ifrån kärleken. GUD är kärleken. Gud har aldrig existerat fysiskt. Gud har aldrig varit en man/kvinna. Gud är det som genomsyrar allt liv. Alla problem som finns i världen beror på att det finns för lite kärlek i problemet och detta är anledningen till varför vår värld ser ut som den har gjort. Tänk efter, om alla problem hade haft tillräckligt med kärlek hade det aldrig funnits några problem. När egot dör, är då vi först får uppleva kärlek.
Senast redigerad av Spark7 2018-01-28 kl. 19:00.
Citera
2018-01-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Om jag ber dig stänga dina ögon och sträcka fram din hand. Jag börjar ta på din hand. Hur kan du bevisa att jag tar på din hand när du inte kan se vad jag gör? Du kan KÄNNA det! Lita på den känslan.
Mikrovågar & radiovågor kan vi inte se, men de existerar. Luften kan vi inte se men känna.

Andevärlden är en viloplats. Jag ska citera vad min häxa har berättat för mig. Vi rör oss mellan dimensioner. Jorden är faktiskt en lägre plats att födas på. Att återvända till jorden och leva ett nytt liv brukar jag alltid se som ett straff. Man vill inte till jorden såvida inte man behöver lära sig vissa läxor. Människor som begår självmord är idioter! De kommer att ställas inför exakt samma problem i sina nästa liv på jorden. Lösningen på ett problem är inte att avsluta sitt liv ovsett hur svårt det är. Detta förstår inte vissa men det är en annan historia.

När man dör går man över till "andra sidan", där väntar anhöriga som dött sedan tidigare och som tar hand om en, visar runt etc. Sedan utvecklas man där, studerar om man vill det eller helt enkelt vilar och har det bra tills det är dags att födas igen. Du bestämmer, tillsammans med din andlige vägledare, när det är dags att gå ner till Jorden igen. Ni skriver ett slags kontrakt (som på Jorden innebär ödet) som du inte kan bryta. När konstellationen (astrologiskt) är den rätta så att du får den personlighet, talanger och utmaningar som du redan valt (du väljer även dina föräldrar, syskon, partners och även andra som du får en relation till som påverkar dig på gott och ont). Du väljer också födelseplats och födelseklockslag.

Innan du föds har du helt och hållet din fria vilja, även om din andlige vägledare försöker att få dig att inte försöka klara av så många karmaskulder som du skulle vilja (vi försöker alla ta på oss för mycket i hopp om att alla till slut är avklarade och man är befriad från att födas åter till denna planet). Men när du fötts råder ödet, det enda du kan påverka sedan är hur och när, men inte var och vad.

Ok. Gör man samma saker i andevärlden som man gjorde på jorden? Kan min döda morfar lyssna på nyskrivna låtar av Elvis Presley i andevärlden? Hur har Hitler och Palme det i andevärlden? Fullt upp med respektive politik?
Citera
2018-01-28, 20:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentaltRetarderad
Medium i det okända demonstrerar sin förmåga varje gång programmet visas. Titta gärna på programmet, det är allmänbildande.
Nej, det påstås att de demonstrerar sin förmåga.
Citera
2018-01-28, 21:49
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jämförelsen med andevärlden haltar, mikrovågor & radiovågor går att mäta.
Går det att detektera andevärlden?
Citera
2018-01-29, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ok. Gör man samma saker i andevärlden som man gjorde på jorden? Kan min döda morfar lyssna på nyskrivna låtar av Elvis Presley i andevärlden? Hur har Hitler och Palme det i andevärlden? Fullt upp med respektive politik?

Du gör vad du vill där borta. Kunde du inte dansa, kan du det nu. Dog du i cancer, är du nu fri. Människor är fria från sina plågor. Vad palme och hitler gör vet jag inte. Det beror på om de är fast här nere på jorden (ande) eller om de har gått mot ljuset. Har de gått mot ljuset kommer du ej få kontakt.
Palme och Hitler höll på med politik i just det liv de levde senast. Vilka nya liv de kommer födas till kan vi inte veta. Hitler skulle lika bra kunna leva som taliban i Afghanistan idag.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jämförelsen med andevärlden haltar, mikrovågor & radiovågor går att mäta.
Går det att detektera andevärlden?
Om du menar ett vetenskapligt verktyg som kan användas för att upptäcka andar, nej. Inget som blivit uppfunnit än, men vad som händer i framtiden vet jag inte.

För mig är det starkaste beviset att miljardtals människor upplevt samma fenomen. För mig väger det tungt. Miljarder, inte tusentals. Vad är din förklaring till det? Betyder deras upplevda erfarenheter ingenting för att du själv inte märkt av det?

Har du sett det här klippet? Spola till 2:10. Man går igenom och analyserar det också och kommer fram till nej, inget man har fuskat med.
https://www.youtube.com/watch?v=wBAiysFzLOY
Citera
2018-01-29, 07:50
Medlem
Citat:
Om du menar ett vetenskapligt verktyg som kan användas för att upptäcka andar, nej. Inget som blivit uppfunnit än, men vad som händer i framtiden vet jag inte.
Nu är det teve-programmet som diskuteras i tråden, och visst finns det vetenskapliga verktyg man kan använda för att försöka få det som händer i programmet mer vetenskapligt.

Varför produktionen, deltagarna och de andetroende som dyrkar programmet inte gör något för att det ska ske, ser jag inga som helst problem med att förstå.
Citera
2018-01-29, 08:49
Medlem
Citat:
Du gör vad du vill där borta. Kunde du inte dansa, kan du det nu. Dog du i cancer, är du nu fri. Människor är fria från sina plågor. Vad palme och hitler gör vet jag inte. Det beror på om de är fast här nere på jorden (ande) eller om de har gått mot ljuset. Har de gått mot ljuset kommer du ej få kontakt.
Palme och Hitler höll på med politik i just det liv de levde senast. Vilka nya liv de kommer födas till kan vi inte veta. Hitler skulle lika bra kunna leva som taliban i Afghanistan idag.

För mig är det starkaste beviset att miljardtals människor upplevt samma fenomen. För mig väger det tungt. Miljarder, inte tusentals. Vad är din förklaring till det? Betyder deras upplevda erfarenheter ingenting för att du själv inte märkt av det?

Har du sett det här klippet? Spola till 2:10. Man går igenom och analyserar det också och kommer fram till nej, inget man har fuskat med.

Vad menar du med gått mot ljuset? När man dör kommer man väl till en slags andevärld enligt er som nu predikar detta? Och en annan fråga, du sa att det mest troliga är att anhöriga som man älskat står redo att ta emot de som just dött. Det känns ju bra att man kan få snacka med morsan och farsan och mormor och morfar igen när man kastat in handduken. Men man minns alltså sitt jordeliv och kan då även söka upp andra? Och en annan fråga, varför är det ofta så att mediala sidor på internet beskriver livet efter detta på olika sätt? Vem har rätt?
Citera
2018-01-29, 14:48
Medlem
Andevärlden måste också vara full av en massa sorgsna uppbrott från folk man känner. Enligt de som påstår sig veta ska man ju ner till jorden och födas om igen. Så kommer man till andevärlden och äntligen får träffa sin farsa igen så säger han kanske "men nästa vecka försvinner jag från dig igen för jag ska ner på jorden och bli en ungen igen". Låter mest som en sorgsen plats det där.
Citera
2018-01-29, 17:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
För mig är det starkaste beviset att miljardtals människor upplevt samma fenomen. För mig väger det tungt. Miljarder, inte tusentals. Vad är din förklaring till det?
Min förklaring är att det fanns massor med upplevelser om tomtar och troll, men inte ett enda om UFO (som i utomjordingar), innan science fiction genren introducerades. Efter det dök det upp massor med UFO upplevelser. Folk påverkas av varandra.

Citat:
Betyder deras upplevda erfarenheter ingenting för att du själv inte märkt av det?
Jag tror inte att deras upplevelser påverkas av vad jag märkt av.

Citat:
Hur vet du att de inte fuskat?
Att en kommersiell spökjägarkanal påstår att de filmat spöken är ju inte direkt en världssensation.
Citera
2018-01-29, 21:14
Medlem
Intressant avsnitt nu på sjuan. Äntligen någon som fiskat upp telefonen och filmat lite dörrar i hallen som öppnar sig utan synbar anledning, och en taklampa som inte slutar gunga.
Citera
2018-01-29, 22:53
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Intressant avsnitt nu på sjuan. Äntligen någon som fiskat upp telefonen och filmat lite dörrar i hallen som öppnar sig utan synbar anledning, och en taklampa som inte slutar gunga.
Det var spännande att se det som han hade filmat. Mediumet Mariana fick fram information om flera personer, mest gripande var historien om den lilla flickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in