2017-08-29, 17:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det kanske förvånar dig men det finns faktiskt andlig aktivitet runt omkring oss. Att ifrågasätta andevärldens existens ska man nog inte göra, man ska visa den respekt.
När ska du börja med att visa respekt för andras upplevelser?
Citera
2017-08-29, 17:23
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur vet du det?
Därför att den världen är så mycket större och mäktigare än vi och vi får inte ta den för någonting annat än en självklarhet.
Citera
2017-08-29, 17:27
Medlem
Citat:
Jag svarar på frågor som jag tycker är relevanta och som har med ämnet att göra nämligen "Det Okända".

Översättning: "Jag presenterar bara icke-svar, i stället för att medge att motdebattören har rätt, när jag har fel, eftersom jag är en oärlig debattör."

Det okända är topic, ja. Och det vi nu diskuterar är din argumentation kring dina påståenden om det som rör just Det okända (andar/soöken, medium osv). Så det som diskuteras nu är högst relevant.

Jag rekommenderar alla andra här som uppmärksammat samma sak som jag att vägra dansa runt i en enfindams tramsiga argumentationsfel-cirkel som troligtvis kommer pågå för evigt.
Det är inte okej att debattera så extremt oärligt under så pass lång tid och det måste markeras. Vi befinner oss trots allt på ett diskussionsforum för vuxna människor.

I "bemötas på ett ordentligt sätt" inkluderas att blott medge att man hade fel, men däremot INTE att fortsätta ge icke-svar.
Citera
2017-08-29, 17:27
Medlem
Citat:
Därför att den världen är så mycket större och mäktigare än vi och vi får inte ta den för någonting annat än en självklarhet.
Är det därför man inte vill göra teve-programmet "Det okända" mer vetenskapligt?
Citera
2017-08-29, 17:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
När man upplever sådana här fenomen så är man alltid oförberedd och blir oftast förvånad och ibland rädd. Att utföra vetenskapliga experiment just då är inte aktuellt.
Inte alls, jag är altid förberedd och inte det minsta förvånad när jag upplever andevärlden.
Citera
2017-08-29, 17:33
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Som vanligt skapar dina "svar" bara fler frågor.
Hur vet du att den världen är större och mäktigare än vi?
Varför skulle vi ta den för en självklarhet?
Citera
2017-08-29, 17:37
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Är det därför man inte vill göra teve-programmet "Det okända" mer vetenskapligt?
"Det OIkända" är inget vetenskapsprogram. Det är ett program som handlar om paranormal aktivitet i människors hem
Citera
2017-08-29, 17:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ni säger visst åt människor hur dom ska tänka när ni försöker styra dom i en viss riktning här. Låt människor tänka själva, det klarar dom av.
Att fråga efter belägg är inte att "styra" andra.
Citera
2017-08-29, 17:44
Medlem
Citat:
"Det OIkända" är inget vetenskapsprogram. Det är ett program som handlar om paranormal aktivitet i människors hem
Att ett teve-program visar belägg för det de påstår gör inte programmet till ett vetenskapsprogram.

Titta på exempelvis valfritt nyhetsprogram. Inte tusan hittar de på saker som att Trump nu är på månen, och sedan blir tjuriga när tittare vill ha belägg.
Citat:
Näe, vi behöver inte bevisa att Trump är på månen. Vi säger så och då ska du tro oss, och sådana som du som inte litar på oss ska inte hålla på att diskutera sånt.

Det här är ett nyhetsprogram, inte ett vetenskapsprogram!
Citera
2017-08-29, 17:46
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Som vanligt skapar dina "svar" bara fler frågor.
Hur vet du att den världen är större och mäktigare än vi?
Varför skulle vi ta den för en självklarhet?
Det är bra att mina svar ställer frågor då kanske ni kommer till insikt en dag. Att inse att man är del av någonting mycket större ger en trygghet och en ödmjukhet inför livet.
Senast redigerad av enfindam 2017-08-29 kl. 17:49.
Citera
2017-08-29, 17:55
Medlem
Citat:
Det är bra att mina svar ställer frågor då kanske ni kommer till insikt en dag. Att inse att man är del av någonting mycket större ger en trygghet och en ödmjukhet inför livet.

Det är fortfarande INGEN människa som tänker rationellt som någonsin kommer att tro på ditt tramsande om du inte presenterar belägg för det.
Det finns inte en chans att du är SÅ otroligt faktaresistent att du inte insett det vid det här laget.

Det är en irrationell subjektiv tro du har och inget annat. Du har inga belägg och argument för dina föreställningar och därför är du inte position att tala om att någon ska "komma till insikt" och "inse".
Du är inget annat än en religiös fundamentalist. Du kör ner dina vanföreställningar i halsen på andra i stället för att som normala troende människor kunna skilja på tro och fakta.
Citera
2017-08-29, 17:58
Medlem
schtaans avatar
Citat:
" Det är ett program som handlar om paranormal aktivitet i människors hem

Har långt ifrån sett alla program men det händer, de flesta berättar om saker som flyttas, dörrar som öppnas osv. Men har det hänt nåt "live" under inspelningen nån gång som visats i programmet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in