Citat:
”The blind leading the blind”
Ni är här för att göra er lustiga på sådant ni inte vet nåt om alls, för att ni inte vill veta nåt om det, och inte kan.
Vad är tid, vad är minnen, hur skapas de, hur kommer det sig att man kan känna andras minnen och tillstånd!? Är man enligt er då en dålig lurendrejare för att man kan känna hur andra mår eller tidigare mått!?
Hur kommer det sig att minnen kan sitta i väggarna!?
Varför känner jag tex om jag kommer till ett ställe, hus eller arbetsplats, att folk mår eller mått dåligt där? Stark sorg, dödsfall, sjukdom!?
Det har hänt många gånger.
Nu får jag väl höra vilken vidrig figur jag är också. Eller är det ni som saknar förmågan!? Skyll inte på oss som har den för det.
Denna serie är guld. Jag känner igen mig i så mycket saker. Trist va!?
Ni är här för att göra er lustiga på sådant ni inte vet nåt om alls, för att ni inte vill veta nåt om det, och inte kan.
Vad är tid, vad är minnen, hur skapas de, hur kommer det sig att man kan känna andras minnen och tillstånd!? Är man enligt er då en dålig lurendrejare för att man kan känna hur andra mår eller tidigare mått!?
Hur kommer det sig att minnen kan sitta i väggarna!?
Varför känner jag tex om jag kommer till ett ställe, hus eller arbetsplats, att folk mår eller mått dåligt där? Stark sorg, dödsfall, sjukdom!?
Det har hänt många gånger.
Nu får jag väl höra vilken vidrig figur jag är också. Eller är det ni som saknar förmågan!? Skyll inte på oss som har den för det.
Denna serie är guld. Jag känner igen mig i så mycket saker. Trist va!?
Men herre gud…. Är du så inskränkt att du inte begriper att man ofta rätt lätt kan se på folk om de är nedstämda…? Att nåt trycker dem, att de gråter etc etc….? Det behövs ta mig fan inget övernaturligt för det…
Att det skulle sitta nåt i väggarna är dock skitprat. Om man får får sig sådant så handlar det om att man på ett eller annat helt naturligt sätt skapar sig förvöntningar. Går man t ex in i en kyrka så ha man redan utanför, när man fattar att det är en kyrka, skapat egna förväntningar.
Så enkelt förklarat, skulle en vägg i en kyrka eller annat ge vissa vibbar så skulle samma vägg om den placerades i en helt anonym lokal inte ge ett skit.