2017-08-24, 13:29
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det rimliga är att tro på att vad det här mediumet visade upp var på riktigt och attt inte tro att hon lurade oss.
Sopa framför egen dörr, innan du klagar på andra. Du trodde att jag lurade dig, när jag berättade om mina upplevelser.
Citera
2017-08-24, 13:31
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag blir inte provocerad.
Även om man blir provocerad kan det finnas anledning att titta, för att hålla sig uppdaterad om "medium-branschen", exempelvis.

Jag förringar inte någons upplevelser.

Det jag gör är att be om belägg när det påstås, som en allmängiltig sanning, att det har spökat, att de påstådda mediumen "hjälpt till" att få bort dem o.s.v.

Det gör du väl genom att referera till de som söker hjälp för "de från början troende", som om ingen annan möjlighet än din syn på saken kan vara den korrekta. Det kan ju vara så att "de troende" har blivit just troende p.g.a. de upplevelser de söker hjälp för.
Senast redigerad av RobRoys 2017-08-24 kl. 13:42.
Citera
2017-08-24, 14:46
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Hon heter Mariana Larsson-Sjöberg och hon har varit med förut. Snabbt, skickligt och med humor fick hon kontakt. Underhållande!
Var inte speciellt lyckat iallafall eftersom familjen inte kände någon förändring
Citera
2017-08-24, 15:33
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Var inte speciellt lyckat iallafall eftersom familjen inte kände någon förändring
Det händer ibland att "spöken" har svårt för att lämna jordelivet. De kanske har något ogjort här eller vill vara kvar av andra anledningar.
Citera
2017-08-24, 15:34
Medlem
Citat:
Det händer ibland att "spöken" har svårt för att lämna jordelivet. De kanske har något ogjort här eller vill vara kvar av andra anledningar.
Vad har du för källa till ditt påstående?
Citera
2017-08-24, 16:10
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Vad har du för källa till ditt påstående?
Livserfarenhet.
Citera
2017-08-24, 17:43
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det gör du väl genom att referera till de som söker hjälp för "de från början troende",
Nör jag skrev "de redan troende" så var det ett svar till "efterkontrollen" av en påstås "spök-utdrivning". Det är inte tillförlitligt att fråga en som tror blint på ett medium ifall mediumet gjort sitt jobb.

Citat:
som om ingen annan möjlighet än din syn på saken kan vara den korrekta.
Jag har inte påstått att min syn på saken är den enda rätta. Jag förstår inte ens hur efterfrågan av belägg är "en syn på saken"

Citat:
Det kan ju vara så att "de troende" har blivit just troende p.g.a. de upplevelser de söker hjälp för.
Det har jag inte argumenterat emot. Det är när dessa personliga upplevelser pådyvlas andra som allmängiltiga sanningar, som jag frågar efter belägg.
Citera
2017-08-24, 18:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hon heter Mariana Larsson-Sjöberg och hon har varit med förut. Snabbt, skickligt och med humor fick hon kontakt. Underhållande!
Hur verifierades det att hon fick kontakt, utöver påståenden från medverkande i programmet?
Citera
2017-08-24, 18:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej, så är det inte alls. Inget spöke har någonsin haft den minsta svårighet att lämna jordelivet.

Se, jag kan också häva ur mig meningslösa icke falsifierbara påståenden.
Citera
2017-08-24, 19:15
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur verifierades det att hon fick kontakt, utöver påståenden från medverkande i programmet?
Vi får helt enkelt tro på att hon talade sanning. Att anklaga ett seriöst arbetande medium för att bluffa är inte okej.
Senast redigerad av enfindam 2017-08-24 kl. 19:20.
Citera
2017-08-24, 19:18
Medlem
Citat:
Vi får helt enkelt tro på att hon talade sanning. Att anklaga ett seriöst arbetande medium för att bluffa är inte okej.
Så länge man inte kan visa belägg, är det faktiskt okej att tvivla på medium som påstår sig prata med spöken.

Att inte tvivla är otroligt korkat och blåögt.
Citera
2017-08-24, 19:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ingen gång har något medium bevisats tala sanning.

Massor av gånger har medium bevisats ljuga och luras.

Så varför ska vi tro att just hon är annorlunda? Verkar ju mer än lovligt naivt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in