2017-03-04, 11:04
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Är inte de "vanliga civila" också anlitade av TV-produktionen?
Får de någon ersättning, eller får de nöja sig med att träffa självutnämnda medium-"kändisar" och få vara med i TV?
Ja, jag tror att du har en poäng i det.
Det är ju inte bara "vanligt folk" som är med i programmet, utan det är hyfsat ofta olika näringsidkare också.

Som hotellägare, eller "turismpersonal".
Och de vill naturligtvis få besökare. Att visa upp sitt hotell som ett "spökhotell" kan förmodligen vara en bra magnet på besökarna, detsamma för de som jobbade för en gruva.

Jag vet inte om programmet får finansiellt stöd från någon/några branschorganisationer av det slaget?
Men man kan ju tänka sig det iaf ... Som tex hotell-, restaurang- och turismbranschen.
Dessa, och andra, sponsrar ju flera andra "reality-shower".
Arga snickare osv får pengar från byggbranschen, alla dessa antik-shower får pengar från auktions- och antikvarebranschen, alla dessa matlagningsprogram får pengarna från restaurangbranschen.

Så varför skulle inte "Det okända" (och de andra spökprogrammen) få pengar från branschorganisationer, intresseorganisationer de med ...

Reklamkanaler är kommersiella. Investerarna betalar.
Citera
2017-03-18, 14:32
Medlem
Griskissens avatar
Börjar bli uppenbart att en del av de medier som varit med länge verkar ha passerat bäst-före-datum och allt oftare hugger i sten. Jag tänker då framför allt på Camilla Öhrnberg, Vendela och Jörgen Gustafsson. Vet inte varför detta händer, särskilt Vendela var bra i början. I senaste programmet var hon direkt pinsam.

Caroline Giertz skulle kunna lyfta programmet genom att lyfta ut de personer som inte längre håller måttet och ge större utrymme åt de nya förmågorna, Andreas, Mariana från Norrköping och framför allt Anu Rosentjärn. Tror att Caroline som programledare är lite för snäll och inte vill hålla i yxan. Hon verkar lite för demokratisk, att alla ska få vara med lika mycket oavsett hur bra eller dåliga de är.
Senast redigerad av Griskissen 2017-03-18 kl. 14:35.
Citera
2017-03-18, 17:00
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griskissen
Börjar bli uppenbart att en del av de medier som varit med länge verkar ha passerat bäst-före-datum och allt oftare hugger i sten. Jag tänker då framför allt på Camilla Öhrnberg, Vendela och Jörgen Gustafsson. Vet inte varför detta händer, särskilt Vendela var bra i början. I senaste programmet var hon direkt pinsam.

Caroline Giertz skulle kunna lyfta programmet genom att lyfta ut de personer som inte längre håller måttet och ge större utrymme åt de nya förmågorna, Andreas, Mariana från Norrköping och framför allt Anu Rosentjärn. Tror att Caroline som programledare är lite för snäll och inte vill hålla i yxan. Hon verkar lite för demokratisk, att alla ska få vara med lika mycket oavsett hur bra eller dåliga de är.
Anus förmågor imponerar mycket på mig.
Citera
2017-03-19, 12:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Anus förmågor imponerar mycket på mig.
Förmågan sälja en helt påstådd tjänst till en TV-produktion imponerar lite på mig också.
Citera
2017-03-19, 13:12
Medlem
Citat:

Camilla tycker jag fortfarande är väldigt bra i programmet men som sagt Vendela och Jörgen känns inget vidare och levererar inte så bra heller. Intressant också att man fått med så många unga nya förmågor som gärna kan få mer utrymme och Anu är ju verkligen duktig.
Citera
2017-03-20, 18:31
Medlem
Griskissens avatar
Andreas är bra också. Han borde få mer utrymme i programmet. Faktiskt alla de nya har varit intressanta att se.

Camilla Öhrnberg har jag lite svårt för eftersom hon har så svårt att sätta ord på det hon förnimmer och förmedla det till tittarna så att man förstår. Oftast vacklar hon bara omkring och säger "jag måste spy, jag måste spy, jag kan inte andas" och liknande. Vet inte hur många ggr jag hört henne säga att hon måste spy vid det här laget, men många är det.
Citera
2017-03-20, 19:10
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Andreas är bra också. Han borde få mer utrymme i programmet. Faktiskt alla de nya har varit intressanta att se.

Camilla Öhrnberg har jag lite svårt för eftersom hon har så svårt att sätta ord på det hon förnimmer och förmedla det till tittarna så att man förstår. Oftast vacklar hon bara omkring och säger "jag måste spy, jag måste spy, jag kan inte andas" och liknande. Vet inte hur många ggr jag hört henne säga att hon måste spy vid det här laget, men många är det.

Och börjar gråta för minsta lilla skitgrej.. Alltid haft svårt för henne..
Citera
2017-03-20, 21:57
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Och börjar gråta för minsta lilla skitgrej.. Alltid haft svårt för henne..

Haha ja ni har era poänger Kul att flera medium program börjat komma på tv som nu senast med Tyler Henry och Hollywood Medium på Tisd kl 20 på kanal 11. Man börjar ju undra hur vanligt det här fenomenet är bland väletablerade som anlitar medium.
Citera
2017-03-20, 23:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Nästa vecka kan vi alla spela "cold reader bingo" och se hur snabbt vi vinner! Vi får hålla tummarna att inte Terry är med i programmet bara för då blir det väl bingo på tre minuter med alla hans "kolla upp det när du kommer hem" (eller "write this down / yes you do" som tekniken kallas på bingobrickan)
...
http://skeptico.blogs.com/skeptico/2...dward-jam.html
Citera
2017-03-21, 10:44
Medlem
Griskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Haha ja ni har era poänger Kul att flera medium program börjat komma på tv som nu senast med Tyler Henry och Hollywood Medium på Tisd kl 20 på kanal 11. Man börjar ju undra hur vanligt det här fenomenet är bland väletablerade som anlitar medium.

Tack för tipset, det där måste absolut kollas upp. Ett annat tips är Paranormal Witness (kommer inte ihåg vad det heter på svenska) som går på TV4 Fakta kl 21 på torsdagar. Kan vara lite ojämnt, men en del av programmen har varit riktigt skrämmande.

Ser fram mot nästa Det okända när det är Terrys tur.
Senast redigerad av Griskissen 2017-03-21 kl. 10:46.
Citera
2017-03-21, 16:21
Medlem
Citat:
Tack för tipset, det där måste absolut kollas upp. Ett annat tips är Paranormal Witness (kommer inte ihåg vad det heter på svenska) som går på TV4 Fakta kl 21 på torsdagar. Kan vara lite ojämnt, men en del av programmen har varit riktigt skrämmande.

Ser fram mot nästa Det okända när det är Terrys tur.

Tack för tipset och bra med Terry som levererar
Citera
2017-03-23, 16:35
Medlem
Terry levererade som vanligt i senaste programmet med bl a en hel del privata unika beskrivningar om den kvinnliga deltagaren som en tidigare hund, ramlade i trappen, en tidigare avliden släkting. Den manliga deltagaren kände dock inte igen beskrivningen som han fick. Namnet på den tidigare ägaren stämde inte heller. Rätt så intressant med hur träffsäkerheten varierar men samtidigt får Terry alltid in tillräckligt med fullträffar för att man ska bli impad.

Nästa vecka blir det Pierre och även han brukar kunna leverera en hel del specifik info och läser händer som specialitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in