Citat:
Ursprungligen postat av
CompressorVane
Du svarar ju inte på mina, varför kunde en för mig helt obekant individ tala om för mig saker jag fått, färgen på dem, vad det var och olika situationer kring dem var!? Minnen, roliga händelser! En människa jag aldrig mött tidigare, fattar du vad jag säger!?
Jag fick inget svar!? Du kallar mig lögnare!? Det var säker 100 personer som hörde alltihop också.
Flera tyckte det var helt otroligt.
Kanske det är du som ska ta och lugna dig lite, och inse att du inte vet allt!?
Igen, du kommer ju BARA med anekdoter…. Så lång vi vet nu så kan vi ju inte utesluta att du hittar på, eller bara ljuger rakt av
Du har alltså varit på en ”storseans” där ett medium har en drös ”troende” framför sig som publik…?
Ja du, det är väldigt vanligt att folk lurar sig själva under sådana betingelser, enskilda eller hela gruppen. De kommer oftast bara ihåg det som verkar vara träffar men glömmer allt fiskande, missar och Barnum….
Helt klart vet jag inte allt, men det är inget som skulle göra dina påståenden och fantasifulla anekdoter sanna, eller vara nåt bevis för att medium skulle ha de förmågor de påstår sig ha…
Men jag vet hur som helst att inget av det du eller andra påstår om paranormala saker, oavsett om det handlar om medium eller slagrutor etc etc, har någonsin kunnat påvisas vilket är extremt graverande och visar att du/ni helt enkelt inte kan styrka det ni påstår. Och därför är det mest sannolika att det ni påstår aldrig har hänt, inte stämmer, är påhittat…