2017-08-24, 10:51
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Förra avsnittet var det bästa på länge men det framgick aldrig om det blev helt lugnt efteråt. Det blev ingen kontrollcheck som det brukar vara efter några veckor, verkar det som. Det hade varit speciellt intressant med en uppföljning i det här fallet eftersom det hade varit ett sånt jädrans liv som det verkar.
"Kontrollchecken" är ju värdelös. Den består bara av att tv-produktionen frågar de från början troende om de påstådda spökerierna upphört.
Citera
2017-08-24, 11:24
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Hon heter Mariana Larsson-Sjöberg och hon har varit med förut. Snabbt, skickligt och med humor fick hon kontakt. Underhållande!

Som sagt, sjukt påhittat....
Citera
2017-08-24, 11:41
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
"Kontrollchecken" är ju värdelös. Den består bara av att tv-produktionen frågar de från början troende om de påstådda spökerierna upphört.

Jag vet, jag har sett programmet och det är det som knyter ihop påsen. Blir man provocerad så behöver man inte titta. Och förresten, vem är du att förringa "de från början troendes" upplevelser?
Senast redigerad av RobRoys 2017-08-24 kl. 12:12.
Citera
2017-08-24, 11:49
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Som sagt, sjukt påhittat....
Man måste ha en väldigt livlig fantasi om man kan "hitta på" så mycket och så detaljerat på så kort tid.
Citera
2017-08-24, 11:58
Medlem
Citat:
Man måste ha en väldigt livlig fantasi om man kan "hitta på" så mycket och så detaljerat på så kort tid.

Att någon har en livlig fantasi är inte beroende av ej falsifierbara övernaturliga fenomen, något andekommunikation förlitar sig på till 100%. Vilket av föregående alternativ tycker du verkar mest rimligt?
Citera
2017-08-24, 12:07
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Att någon har en livlig fantasi är inte beroende av ej falsifierbara övernaturliga fenomen, något andekommunikation förlitar sig på till 100%. Vilket av föregående alternativ tycker du verkar mest rimligt?
Det rimliga är att tro på att vad det här mediumet visade upp var på riktigt och attt inte tro att hon lurade oss.
Senast redigerad av enfindam 2017-08-24 kl. 12:46.
Citera
2017-08-24, 12:13
Medlem
Citat:
Det rimliga är att tro på att vad det här mediumet visade upp var på riktigt och att inte tro att hon lurade oss.

Om man är lättlurad så har man den inställningen ja.
Eftersom det är långt mycket troligare att någon har livlig fantasi än att vederbörande har förmågan att kommunicera med en andevärld som det inte finns ett enda bevis för att den verkligen existerar, så säger logiken dessvärre att du tillhör gruppen som är extremt lättlurade.
Citera
2017-08-24, 12:26
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Det rimliga är att tro på att vad det här mediumet visade upp var på riktigt och att inte tro att hon lurade oss.

Precis som du själv sa så är programmet underhållning. Det finns absolut ingen anledning att tro att det är på riktigt. Jag tycker att "Storage Wars" är underhållande, men jag tror inte att det är på riktigt. Underhållning och verklighet är två olika saker.
Citera
2017-08-24, 12:52
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Om man är lättlurad så har man den inställningen ja.
Eftersom det är långt mycket troligare att någon har livlig fantasi än att vederbörande har förmågan att kommunicera med en andevärld som det inte finns ett enda bevis för att den verkligen existerar, så säger logiken dessvärre att du tillhör gruppen som är extremt lättlurade.
Om man vänder på det så kan man ju tycka att om man betraktar alllt med misstänksamhet och skepsis så är man begränsad i sittt sinne. Jag väljer att vara öppen och uppleva spännande saker istället.
Senast redigerad av enfindam 2017-08-24 kl. 12:54.
Citera
2017-08-24, 12:57
Medlem
Citat:
Om man vänder på det så kan man ju tycka att om man betraktar alllt med misstänksamhet och skepsis så är man begränsad i sittt sinne. Jag väljer att vara öppen och uppleva spännande saker istället.

Själv betackar jag mig från spänningen som skapas när jag blir lurad! Vi är alla olika!
Citera
2017-08-24, 13:20
Medlem
Kobolds avatar
Citat:

Det är inte att vara begränsad i sitt sinne att inte acceptera underhållning som man ser på TV som verklighet. Visst är det kul att titta på TV och uppleva spännande saker, men det är inte verklighet och man måste inte tro att TV-underhållning är verklighet för att kunna njuta av det som underhållning. Den som okritiskt tror att allt på TV är verklighet är begränsad i sitt sinne, enligt mig.
Citera
2017-08-24, 13:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag vet, jag har sett programmet och det är det som knyter ihop påsen. Blir man provocerad så behöver man inte titta. Och förresten, vem är du att förringa "de från början troendes" upplevelser?
Jag blir inte provocerad.
Även om man blir provocerad kan det finnas anledning att titta, för att hålla sig uppdaterad om "medium-branschen", exempelvis.

Jag förringar inte någons upplevelser.

Det jag gör är att be om belägg när det påstås, som en allmängiltig sanning, att det har spökat, att de påstådda mediumen "hjälpt till" att få bort dem o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in