Citat:
Ett moln? 
Citat:
Vilket avsnitt? Jag hittar inget om det när jag googlar.
och så i ett annat program var det en takkrona som vinglade.
Citat:
De inblandade i Det okända samt alla andra som vill få fram bevis på att spöken finns, kanske vill göra det? Personligen skulle jag göra allt som stod i min makt för att presentera bevis för andra om jag trodde att det spökade här hemma.
Absolut man kan säkert filma på det sättet som du beskriver men vem vill göra det
Vad finns det för anledning till inte filma övernaturlig aktivitet?
Citat:
Det borde nog väldigt många kunna ställa upp på, när det handlar om att bevisa något sådant.
och vill verkligen spökdrabbade bli observerade i flera veckor av främlingar i sina hem?
Citat:
Men inget har fåtts fram under kontrollerade former, där fusk och naturliga orsaker har uteslutits.
Kanske skulle kunna gå att göra på slott och liknande förstås, finns väl ett amerikanskt spökprogram som redan gör det och som har fått en del intressanta ljud och annat?
Det är - i alla fall för min del - väldigt svårt att utan tydliga bevis, tro på att ett något "kusligt" ljud kommer ifrån en död människa eller en demon, när allt man har att gå på är att ett gäng TV-"spökjägare" (som givetvis har allt att tjäna på att fejka övernaturlig aktivitet) enbart påstår att de fångat upp ett ljud i från någon sådan övernaturlig varelse.
Citat:
Ta upp det du själv anser är fel.
Läs länken som jag gav till dig så får du rätt så bra kritik mot Randis typer av tester.
Citat:
Det beror väl på VAD det är som sägs och vad man räknar som en "träff". Det är t e x inte särskilt imponerande att pricka in 25 av 50 barnum statements, eller hur?
50% av att det ett medium säger stämmer, är det t ex tillräckligt bra?