2016-03-08, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Det är det nog fler som gjort, vågar man tro att butikens intäkter fått sig en boost?

Jag har varit där men ägaren är förnekade detta.
Citera
2016-03-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jag har varit där men ägaren är förnekade detta.

Din trovärdighet är lika med noll.
Citera
2016-03-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDD15
Din trovärdighet är lika med noll.

Men ring dit och fråga, är du i sthlms län får du gå dit själv och fråga.
Citera
2016-03-09, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Men ring dit och fråga, är du i sthlms län får du gå dit själv och fråga.

Bor i Sofia så lite dyrt att ringa.

Du är dock full av skit.
Citera
2016-03-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Sevärt när Vendela Cederholm besöker mor och dotter i Staffanstorp i kvällens avsnitt. De upplever framförallt beröring. Vendela får bl. a kontakt med djur

Ja det var faktiskt ett riktigt intressant program och med ett annat tema än det vanliga, nämligen djurspöken som lockats dit. Det var ju något nytt. Bra kontakt Vendela fick med släktingarna men hade varit kul att veta vem Rut var.
Citera
2016-03-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Ja det var faktiskt ett riktigt intressant program och med ett annat tema än det vanliga, nämligen djurspöken som lockats dit.

Minns inte om det hittats på något om djur-spöken innan, men Pierre 'Googlarn' Hasselbrandt har ju bland annat pratat med en häst.
https://www.youtube.com/watch?v=vGidnUVwMUw
Citera
2016-03-09, 18:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Ja det var faktiskt ett riktigt intressant program och med ett annat tema än det vanliga, nämligen djurspöken som lockats dit. Det var ju något nytt. Bra kontakt Vendela fick med släktingarna men hade varit kul att veta vem Rut var.
Attt få kontakt med sina husdjur som har gått bort är ingen ovanlighet. Jag hörde min nyligen bortgångna katt jama när jag öppnade en konservburk ( ! ). Han trodde väl han skulle få mat...
Citera
2016-03-14, 21:33
Bannlyst
Är det ett legit program? Första gången jag ser de idag och paret blev intervjuade i början (säkert likadant varje gång) sen när mediumet kom dit så tog hon nästan upp allt dom hade pratat om. Kändes som hon antingen snacka efter manus eller hade sett de dom sa på förhand och sen berätta ut efter det. Hur ligger de till? Har mediumet sett intervjun eller?
Citera
2016-03-14, 22:13
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Är det ett legit program? Första gången jag ser de idag och paret blev intervjuade i början (säkert likadant varje gång) sen när mediumet kom dit så tog hon nästan upp allt dom hade pratat om. Kändes som hon antingen snacka efter manus eller hade sett de dom sa på förhand och sen berätta ut efter det. Hur ligger de till? Har mediumet sett intervjun eller?

Enligt produktionsbolaget har mediumet inte någon insyn i de "drabbade" men alla program börjar och slutar på samma sätt, de berättar, o mediumet är på och nosar på det som sagts.

Man vet ju aldrig, de är kanske bara jävligt duktiga på att läsa människor och fortsätter spinna på när de känner de träffat rätt på något de säger. Många saker de säger kan vara otydliga och passa in på allt, exempelvis "en gammal dam som gillar o baka , som är glad men bestämt" hur många har inte haft någon sån gammal mormor eller farmor?

Som sagt det kan vara en blandning också, på att de känner på sig något och att de känner någon form av energi.

Vem vet? Kommer alltid vara folk som säger det är på riktigt och folk som säger det är bluff! Jag tror det är något där emellan.
Citera
2016-03-14, 23:54
Medlem
Citat:

Jag tror mer det har med klippningen att göra där man medvetet matchar ihop mediumets berättelse med det den drabbade har berättat.

Tycker det nya mediumet var riktigt bra och hon fick ju fram flera namn och berättade rätt så intressanta saker om barnen också. Lite läskigt bara hur spöket kom tillbaka och inte ville lämna platsen. Intressant att folk ändå påverkas så starkt av spökenas aktiviteter, känns som om många områden skulle behöva rensas.
Citera
2016-03-15, 02:15
Medlem
Citat:
Är det ett legit program?
Beror på vad du menar med "legit". Om du menar att "mediumen" i fråga ska kunna tala med döda på riktigt, i så fall är svaret nej.
Flera utav dem är avslöjade bedragare och trots det får de fortsätta stå i TV och hitta på att de talar med döda.

Citat:
Första gången jag ser de idag och paret blev intervjuade i början (säkert likadant varje gång) sen när mediumet kom dit så tog hon nästan upp allt dom hade pratat om. Kändes som hon antingen snacka efter manus eller hade sett de dom sa på förhand och sen berätta ut efter det. Hur ligger de till? Har mediumet sett intervjun eller?
De klipper ner "mediumens" hittepå så att det ska verka som om det bara sagts sådant som stämmer. Men trots det är faktiskt de flesta programmen katastrofalt dåliga. Helt fullt med rena felaktigheter och det har mig veterligen inte hänt en enda gång att de hittar det spöket som mediumet påstått sig prata med, när de kollar "the archives" som bedragaren Terry Evans alltid ber dem göra efter att han hittat på ett för och efternamn.

I övrigt är det samma gamla tekniker som använts i hundratals år: cold reading, hot reading och barnumuttalanden.
Kan vara svårt att upptäcka om man inte har koll på hur dessa tekniker fungerar, men om man avvarar ett par minuter till att läsa på om det, så blir det uppenbart att hela grejen är bluff.
Citera
2016-03-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Enligt produktionsbolaget har mediumet inte någon insyn i de "drabbade" men alla program börjar och slutar på samma sätt, de berättar, o mediumet är på och nosar på det som sagts.

Man vet ju aldrig, de är kanske bara jävligt duktiga på att läsa människor och fortsätter spinna på när de känner de träffat rätt på något de säger. Många saker de säger kan vara otydliga och passa in på allt, exempelvis "en gammal dam som gillar o baka , som är glad men bestämt" hur många har inte haft någon sån gammal mormor eller farmor?

Som sagt det kan vara en blandning också, på att de känner på sig något och att de känner någon form av energi.

Vem vet? Kommer alltid vara folk som säger det är på riktigt och folk som säger det är bluff! Jag tror det är något där emellan.

Citat:
Visst, det kan det hypotetiskt sätt vara, men det finns noll och ingenting som tyder på att det skulle vara något annat än bluff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in