2016-10-03, 09:35
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Kollar på Det Okända nu om en blomkruka som flyttats 100 ggr bla, mannen i huset är IT-expert, hur är det möjligt att ingen kommit på den briljanta idén att sätta upp en webkamera för att dokumentera alla spökerier som de vet försegår?
Det skulle vara min första tanke, men ingen av alla medverkande tycks ha kommit på den tanken, väldigt egendomligt tycker jag.

Ja det hade ju varit första normala tanken. lite bildbevis skulle ju inte skada
Citera
2016-10-03, 11:56
Medlem
Handikappadmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Ja det hade ju varit första normala tanken. lite bildbevis skulle ju inte skada
Kanske förstör det bara bilden av att det skulle vara "på riktigt"? Man kan inte skapa spöken av luft och dammpartiklar utan det blir läskigare om man hör det från eniga personer istället, då behövs inga "bevis" heller. "Bevis" är något som finns i var mans hjärna vare sig man tror på det eller inte.

Det Okända är knappast ute efter "bevismaterial" utan det är ett vanligt program för lättlurade som tror på såna saker.
Citera
2016-10-04, 10:16
Medlem
HORJESUSs avatar
Men om detta är rent nonsens. alla familjer som hör av sej till det okända.

Det är ju från alla samhällsklasser å dom flesta gör inte intrycket av att vara
helt utflippade.

Hur förklarar man alla deras upplevelser ?
Citera
2016-10-04, 11:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Men om detta är rent nonsens. alla familjer som hör av sej till det okända.

Det är ju från alla samhällsklasser å dom flesta gör inte intrycket av att vara
helt utflippade.

Hur förklarar man alla deras upplevelser ?

26 % är helt enkelt mediekåta och vill synas i TV
9 % vill gärna träffa sina idoler och anmäler sig därför till programmet
46 % tror verkligen att de är hemsökta
19 % är helt utflippade

eller däromkring....
Citera
2016-10-04, 11:18
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
26 % är helt enkelt mediekåta och vill synas i TV
9 % vill gärna träffa sina idoler och anmäler sig därför till programmet
46 % tror verkligen att de är hemsökta
19 % är helt utflippade

eller däromkring....

Du lämnar inte ens 0,01 % åt övrigt
Citera
2016-10-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handikappadmus
Kanske förstör det bara bilden av att det skulle vara "på riktigt"? Man kan inte skapa spöken av luft och dammpartiklar utan det blir läskigare om man hör det från eniga personer istället, då behövs inga "bevis" heller. "Bevis" är något som finns i var mans hjärna vare sig man tror på det eller inte.

Det Okända är knappast ute efter "bevismaterial" utan det är ett vanligt program för lättlurade som tror på såna saker.

Men om Det Okända bara är ett hitta på program och fejk borde väl programmet kunna fejka massor av olika videoupptagningar på saker som rör sig osv?? Sedan finns det faktiskt andra spökprogram som just gör det och har olika videoinspelningar, själv tycker jag det är rätt så ointressant.

Det intressanta med Det Okända är ju just att man hållit på i så många år och har så mycket folk som berättar om samma saker. Kul också att man också hela tiden får in nya medium som kan hjälpa utsatta människor.
Citera
2016-10-17, 10:36
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Men om Det Okända bara är ett hitta på program och fejk borde väl programmet kunna fejka massor av olika videoupptagningar på saker som rör sig osv?? Sedan finns det faktiskt andra spökprogram som just gör det och har olika videoinspelningar, själv tycker jag det är rätt så ointressant.

Det intressanta med Det Okända är ju just att man hållit på i så många år och har så mycket folk som berättar om samma saker. Kul också att man också hela tiden får in nya medium som kan hjälpa utsatta människor.

Jag tänker tvärtom.
Det som inte är intressant är att det bara är samma floskler varje avsnitt år efter år.
Och inte ett enda bevis efter 12 år och 22 säsonger på att det handlar om något annat än rent trams.

Sedan anser jag att det är förkastligt att de tar in nya medium som kan bedra "utsatta" människor.

Håller tummarna för förändrad lagstiftning som omöjliggör dessa fasoner.
Citera
2016-10-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Jag tänker tvärtom.
Det som inte är intressant är att det bara är samma floskler varje avsnitt år efter år.
Och inte ett enda bevis efter 12 år och 22 säsonger på att det handlar om något annat än rent trams.

Sedan anser jag att det är förkastligt att de tar in nya medium som kan bedra "utsatta" människor.

Hur menar du att man bedrar utsatta människor? De flesta verkar ju vara väldigt nöjda efter Det Okändas besök och att man fått hjälp? Bevisen är väl att massor av folk och medium beskriver liknande situationer, handlar bara om man vill se bevis eller bortförklara dessa.

Visst kunde säkert programkonceptet ha ändrats lite under åren, men ibland hittar man kanske ett vinnande koncept och det imponerande är ju att det står sig efter alla dessa år.
Citera
2016-10-17, 12:30
Medlem
Citat:

Jag tänker tvärtom.

Berätta för mig. Existerar luft? varför? Du kan ju inte se det, men däremot känna det. Kom ihåg det, känseln. En av våra fem sinnen.

ps. Flera miljarder människor har varit med om något övernaturligt i sina liv. DET är ett bra bevis för att det inte är något hokus pokus jämfört med den lilla skaran av människor som tror ufos existerar.
Citera
2016-10-17, 14:54
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Berätta för mig. Existerar luft? varför? Du kan ju inte se det, men däremot känna det. Kom ihåg det, känseln. En av våra fem sinnen.

ps. Flera miljarder människor har varit med om något övernaturligt i sina liv. DET är ett bra bevis för att det inte är något hokus pokus jämfört med den lilla skaran av människor som tror ufos existerar.

Mmm, men helt VANSINNIGT dålig jämförelse.

Luft är den gasblandning som finns överallt omkring oss i jordens atmosfär, och som vi behöver för att kunna andas. Luften består till största delen av kväve, cirka 78 procent, och syre, cirka 21 procent. I luften finns även mycket små mängder av andra gaser såsom argon, koldioxid och neon.

Vi kan alltså mäta innehållet i vår luft!

Menar du på allvar att du tycker att påståenden om upplevelser går att klassas som bevis?!

Många miljarder människor är övertygade om olika gudars existens och har upplevelser som enligt dem styrker denna tro. Är det också bevis för alla dessa gudar?

Tramspelle.
Citera
2016-10-17, 14:56
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Hur menar du att man bedrar utsatta människor? De flesta verkar ju vara väldigt nöjda efter Det Okändas besök och att man fått hjälp? Bevisen är väl att massor av folk och medium beskriver liknande situationer, handlar bara om man vill se bevis eller bortförklara dessa.

Visst kunde säkert programkonceptet ha ändrats lite under åren, men ibland hittar man kanske ett vinnande koncept och det imponerande är ju att det står sig efter alla dessa år.

Då det inte finns något alls som tyder på att "branschen" är något annat än rent bedrägeri så är det enkelt att klassa det som att de bedrar utsatta alternativt lättlurade människor.

Menar du på riktigt att du använder "kundens" nöjdhet som måttstock gällande om de har skett ett bedrägeri eller inte? Är du lika naiv mot alla branscher?
Citera
2016-10-17, 16:30
Medlem
Citat:
Då det inte finns något alls som tyder på att "branschen" är något annat än rent bedrägeri så är det enkelt att klassa det som att de bedrar utsatta alternativt lättlurade människor.

Menar du på riktigt att du använder "kundens" nöjdhet som måttstock gällande om de har skett ett bedrägeri eller inte? Är du lika naiv mot alla branscher?

Det finns väl massor som tyder på att det inte är bedrägeri när folk verkligen upplever något både utan och tillsammans med mediumen och detta inträffar gång på gång. Dessutom är det helt vanliga människor som beskriver samma fenomen gång på gång och oberoende av varandra.

Bedrägeri är när man medvetet lurar någon, här vet ju både kunden och mediumet vad som ska utföras och hur det ska göras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in