2015-12-15, 19:10
Medlem
Alla dessa människor som vittnar om blinkande lampor, dörrar som öppnas och stängs, rädda husdjur, knackningar i väggar och dörrar, tv-apparater som slås på av sig själv, knarrande trappsteg, prydnadssaker som åker i golvet mm - varför i helvete är det inte en enda som lyckats fånga detta med sin mobiltelefon, som ta mig fan är fastklistrad i näven på varenda människa nuförtiden?
Citera
2015-12-15, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogapants
Alla dessa människor som vittnar om blinkande lampor, dörrar som öppnas och stängs, rädda husdjur, knackningar i väggar och dörrar, tv-apparater som slås på av sig själv, knarrande trappsteg, prydnadssaker som åker i golvet mm - varför i helvete är det inte en enda som lyckats fånga detta med sin mobiltelefon, som ta mig fan är fastklistrad i näven på varenda människa nuförtiden?

Dessutom kan man fråga sig på vilket sätt blinkande lampor, TV-apparater som sätts på och dörrar som öppnas, logiskt härleder till slutsatsen att det är ett "spöke" som ligger bakom, snarare än elfel och korsdrag.

Jag undrar också varför folk tror att en vanlig sömnparalys som ger hallucinationer, skulle vara spöken. Man borde ju rimligtvis leta efter mer troliga och naturliga förklaringar på det man varit med om, innan man är av uppfattningen att spöken har orsakat det.
Citera
2015-12-16, 09:10
Medlem
TheHorrors avatar
Den röda tråden genom TV4 Det Okända är ju att "Man upplever det man vill uppleva". Sedan att det finns folk (Medium) som skor sig på detta är ju egentligen något som går igenom hela samhället där det finns en chans att tjäna pengar. Etniska och moraliska aspekter är i underkant.
Citera
2015-12-23, 10:56
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yogapants

Jag tror de finns i Det okända senaste säsong, där någons mobil hade börjat ta ett antal bilder och filmer, och då var huset larmat och låst... De är freaking scary...

De finns på youtube folk som filmat med mobiler, men de blir ingen bra kvalitet dessvärre..

Men de finns hur mycket filmer som helst på "flygande orbs" som också väldigt oförklarligt vad de är..

Du har ju den här filmen den ändå ifrån 2004,
https://www.youtube.com/watch?v=6NPl2Km4kKs coolaste är att de får in evps utan ens be om det...
Senast redigerad av Opilus5500 2015-12-23 kl. 10:58.
Citera
2015-12-23, 13:10
Medlem
det okäna är manus skrivet så ni kan sluta skriva i denna tråd nu, och stänga den.

vilket jag upprepat flera ggr i denna tråd, det är lika påhittat som melodifestivalen.

andliga ögonblick upplever man i verkligheten det är inget man ser i tv4 hahaha...

och ja det finns spöken där ute, men yttersfå gånger man lyckas fånga dom på film, då dom syns när dom vill synas inte när tv kameror är där.
Citera
2015-12-24, 13:27
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anne-Berit1937
det okäna är manus skrivet så ni kan sluta skriva i denna tråd nu, och stänga den.

vilket jag upprepat flera ggr i denna tråd, det är lika påhittat som melodifestivalen.

andliga ögonblick upplever man i verkligheten det är inget man ser i tv4 hahaha...

och ja det finns spöken där ute, men yttersfå gånger man lyckas fånga dom på film, då dom syns när dom vill synas inte när tv kameror är där.

What?? De finns mycket som syns i tv, och särskilt i Det okända! Jag sett massor av saker, som flygande orbs och skuggor i programmet, som många nog inte lagt märke till. De kan vara för att jag sett Ghost hunters och Ghost adventure som både programmen jobbar konstant mörker, och sitter man med en 50 tums tv i fullt mörker så blir till slut lika erfarna som dom =))... Allt handlar bara om öppna sig för den andlig världen, och ni skeptiker ni kommer också fatta this is REAL... Mery Christmus
Citera
2016-01-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anne-Berit1937
det okäna är manus skrivet så ni kan sluta skriva i denna tråd nu, och stänga den..

Hur vet du det eller bara något du tror ?
Citera
2016-01-21, 22:05
Medlem
Handikappadmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Men de finns hur mycket filmer som helst på "flygande orbs" som också väldigt oförklarligt? vad de är..

Verkligen?? Jag får alltid såna där fläckar på mina bilder och då har jag alltid blixt på givetvis är det bara dammpartiklar som reflekteras.

Och det där med husdjur, mina brukar också blir sådär knäppa å stirra i tomma intet/resa ragg ibland men som levande varelse så vore det mera underligt om inte de också kunde få hallucinationer precis som vi ibland.
Citera
2016-01-26, 17:32
Medlem

Nu har det börjat en ny säsong - till alla er som missade programmet den 25 / 1.

Kul, bra och underhållande. Lena hade med sig en helt ny stjärna till en kåk där de hittade några andar.
Citera
2016-01-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp

Nu har det börjat en ny säsong - till alla er som missade programmet den 25 / 1.

Kul, bra och underhållande. Lena hade med sig en helt ny stjärna till en kåk där de hittade några andar.

Ja det senaste avsnittet var ganska så traditionellt och i nästa avsnitt så kommer MC killen som brukar få fram riktigt bra saker. Kul att flera kändisar som Regina Lund och nu senast Dermot Clemenger börjat arbeta som medium, det visar väl att många bär på denna förmåga.
Citera
2016-01-27, 21:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
[...] det visar väl att många bär på denna förmåga.
Nej, det visar att många påstår det. Ingen har lyckats bevisa det.
Citera
2016-01-28, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, det visar att många påstår det. Ingen har lyckats bevisa det.

Njaa du får ju bevis för att det funkar nästan varje vecka och kunden verkar alltid nöjd. Sedan att det inte uppfyller vissa vetenskapliga bevis är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in