2017-04-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag har själv ringt upp Jörgen när jag behövde ett gott råd, det tog han inget betalt för. En god medmänniska som vill hjälpa, helt enkelt.

Inget svar på frågan..
Citera
2017-04-09, 11:43
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ljög han när du ringde också, eller var det en unik engångsföreteelse som oturligt nog sammanföll med att han spelades in?
Skillnaden var den att jag ringde upp p.g.a ett verkligt problem som jag hade och ville ha ett gott råd. Det finns faktiskt människor som vill hjälpa helt utan egen vinning.
Senast redigerad av enfindam 2017-04-09 kl. 11:45.
Citera
2017-04-09, 11:44
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det här var inte en konsultation i egentlig mening. Det här var en journalist som ringde upp honom i syfte att sätta dit honom.
Innan bedragaren insåg att han blivit lurad var det en helt vanlig konsultation.
Citera
2017-04-09, 11:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Skillnaden var den att jag ringde upp p.g.a ett verkligt problem som jag hade och ville ha ett gott råd. Det finns faktiskt människor som vill hjälpa utan egen vinning.

Du svarar inte på frågorna, gör det istället.
Varför ljög Jörgen när de ringde från tv och bad om hjälp?
Vet du att han inte alltid hittar på och ljuger? Hur vet du det i sånt fall?
Citera
2017-04-09, 11:54
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Exakt. Och alla kan ha en dålig dag på jobbet helt enkelt! Jörgen är ok.

Jörgen är inte bara ok, han är precis som alla andra medium. En stor pengahungrig bluff!
Citera
2017-04-09, 12:01
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Du svarar inte på frågorna, gör det istället.
Varför ljög Jörgen när de ringde från tv och bad om hjälp?
Vet du att han inte alltid hittar på och ljuger? Hur vet du det i sånt fall?
Han ljög inte. Vad han gjorde var att ta del av en uppdiktad berättelse via telefonen och sedan ge sin syn på saken om vad han trodde hade hänt
Citera
2017-04-09, 12:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han ljög inte. Vad han gjorde var att ta del av en uppdiktad berättelse via telefonen och sedan ge sin syn på saken om vad han trodde hade hänt

Aha, så det är OK att fantisera fritt, låtsas att man vet att en flicka är mentalt instabil, har dåliga hemförhållanden och är död - bara man lindar in det tillräckligt fint så ingen kan säga att du ljuger?
Tack då har vi tagit del av din syn på saken.

Krävs det någon särskild utbildning eller kunskap för den här balansgången eller tycker du det ska vara fritt fram för alla med god fantasi att kalla sig medium och dikta fritt?
Citera
2017-04-09, 12:18
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Aha, så det är OK att fantisera fritt, låtsas att man vet att en flicka är mentalt instabil, har dåliga hemförhållanden och är död - bara man lindar in det tillräckligt fint så ingen kan säga att du ljuger?
Tack då har vi tagit del av din syn på saken.

Krävs det någon särskild utbildning eller kunskap för den här balansgången eller tycker du det ska vara fritt fram för alla med god fantasi att kalla sig medium och dikta fritt?
Han fick ledande frågor, de lurade honom till att svara på ett visst sätt. End of discussion.
Citera
2017-04-09, 12:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han fick ledande frågor, de lurade honom till att svara på ett visst sätt. End of discussion.

Om han är synsk borde det vara lätt för honom att genomskåda en sådan set-up.
Om han kan prata med döda så borde de döda kunnat berätta att flickan levde.
Om han hade någon som helst skam i kroppen borde han inte stå och påstå att folk är sinnessjuka, har dåliga hemförhållanden och slutligen troligen är döda när han egentligen inte har en aning..
Oavsett vilka frågor han fick. Ser man programmet så ser man vilken empatilös idiot han är - svårare än så är det inte.
Citera
2017-04-09, 12:26
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Om han är synsk borde det vara lätt för honom att genomskåda en sådan set-up.
Om han kan prata med döda så borde de döda kunnat berätta att flickan levde.
Om han hade någon som helst skam i kroppen borde han inte stå och påstå att folk är sinnessjuka, har dåliga hemförhållanden och slutligen troligen är döda när han egentligen inte har en aning..
Oavsett vilka frågor han fick. Ser man programmet så ser man vilken empatilös idiot han är - svårare än så är det inte.
Ni skeptiker driver allting till sin spets. Det är Aschberg och co som har gjort fel när de dessutom söker upp honom i hans bostad med kamera! Jag skulle ha anmält honom för hemfridsbrott.
Senast redigerad av enfindam 2017-04-09 kl. 12:43.
Citera
2017-04-09, 13:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Ni skeptiker driver allting till sin spets.
Det är en ganska fiffig metod om man vill veta sanningen.

Precis så fungerar vetenskap. Och enligt den så saknas det vettiga evidens för att man kan prata med lik.

Kanske metoden borde användas av fler?
Citera
2017-04-09, 13:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är en ganska fiffig metod om man vill veta sanningen.

Precis så fungerar vetenskap. Och enligt den så saknas det vettiga evidens för att man kan prata med lik.

Kanske metoden borde användas av fler?
Din sanning behöver ju inte överensstämma med min sanning. Min sanning är den att det går att kommunicera med andevärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in