2014-08-13, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cittra
fråga tv 7.eller är du för censur.besserwisser.
hört talas om kritiskt granskande? om min tes är sann så har de inget att vinna på sanningen, tror de.
Citera
2014-08-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
hört talas om kritiskt granskande? om min tes är sann så har de inget att vinna på sanningen, tror de.
fråga då om du inte får vara med som kontrollant.för skeptiker på fb.men problemet blir väl om du inte hittar nåt fel,så får du nog snart höra att du blivit köpt.funkar så i skeptikervärlden.
Senast redigerad av cittra 2014-08-14 kl. 11:39.
Citera
2014-08-14, 17:28
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
fråga då om du inte får vara med som kontrollant.för skeptiker på fb.men problemet blir väl om du inte hittar nåt fel,så får du nog snart höra att du blivit köpt.funkar så i skeptikervärlden.
Jag skulle inte kalla det skeptiker, utan realist.. vi som lever i verkligheten..
Spökhistorier trodde man på när man va liten
Citera
2014-08-14, 19:01
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Jag skulle inte kalla det skeptiker, utan realist.. vi som lever i verkligheten..
Spökhistorier trodde man på när man va liten
Ni som lever i verkligheten...Vilken verklighet lever vi andra i då? En del människor är begåvade med ett sjätte sinne och kan uppfatta det subtila i tillvaron. Det är högst verkligt.
Senast redigerad av enfindam 2014-08-14 kl. 19:06.
Citera
2014-08-14, 19:04
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Ni som lever i verkligheten...Vilken verklighet lever vi andra i då? En del människor är begåvade med ett sjätte sinne och kan uppfatta det subtiila i tillvaron. Det är högst verkligt.
Bra fråga!
Citera
2014-08-14, 19:15
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ni som lever i verkligheten...Vilken verklighet lever vi andra i då? En del människor är begåvade med ett sjätte sinne och kan uppfatta det subtila i tillvaron. Det är högst verkligt.
Vad menar du med det subtila i tillvaron som är verkligt som vissa kan se?
Citera
2014-08-14, 19:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Det där sjätte sinnet verkar knepigt... De fem andra sinnena (syn, hörsel, lukt, smak, känsel), de som alla har, kan vi man ju t.ex mäta. Men det där sjätte sinnet är det alltså bara en del som har och det går dessutom inte att mäta på något sätt... Skumt..

Fast om man ska vara allvarlig så har alla människor ett sjätte sinne - det är balanssinnet, och det går också att mäta.
Citera
2014-08-14, 19:24
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Vad menar du med det subtila i tillvaron som är verkligt som vissa kan se?
Jag menar det som vi inte kan uppfatta med våra fem sinnen, det som de med en medfödd intuitiv förmåga kan uppfatta.
Citera
2014-08-14, 19:30
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Jag menar det som vi inte kan uppfatta med våra fem sinnen, det som de med en medfödd intuitiv förmåga kan uppfatta.
VAD kan vi inte uppfatta med våra 5 sinnen?
Hur vet du att det är en intuitiv förmåga och inte en psykisk sjukdom t.ex?
Jävligt konstigt att alla har 5 sinnen men en del påstår sig ha ett 6e sinne..
Det 6e kanske är ett vansinne ?
Citera
2014-08-14, 19:55
Medlem
enfindams avatar
Citat:
VAD kan vi inte uppfatta med våra 5 sinnen?
Hur vet du att det är en intuitiv förmåga och inte en psykisk sjukdom t.ex?
Jävligt konstigt att alla har 5 sinnen men en del påstår sig ha ett 6e sinne..
Det 6e kanske är ett vansinne ?
Jag tror att man ska vara försiktig med att avfärda någons paranormala upplevelser som "vansinne". Varför skulle det vara så otroligt om det fanns en verklighet som vi inte kan uppfatta med våra begränsade sinnen?
Citera
2014-08-14, 20:15
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Jag tror att man ska vara försiktig med att avfärda någons paranormala upplevelser som "vansinne". Varför skulle det vara så otroligt om det fanns en verklighet som vi inte kan uppfatta med våra begränsade sinnen?
OM det fanns.. Finns ju inga bevis alls.. bara sagor, fantasier och berättelser..
Och så kallade "medier" med det berömda 6e sinnet..
Citera
2014-08-14, 20:15
Bannlyst
Citat:
ursäkta förstår noll av ditt resonemang.

att man kan bli rejält lurad av av andar har jag erfarenehet av och min tro är att Gud tillåter detta av nån anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in