2015-10-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Du har ett energifält och andarna är energi, dessa får du in i ditt energifält, då känner du av de.
Så går det till rent tekniskt. Man brukar då säga: jag känner av de.

Bevis för dina påståenden....
Citera
2015-10-15, 13:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har ett energifält och andarna är energi, dessa får du in i ditt energifält, då känner du av de.

Om andarna är energi så måste det väl gå att mäta deras närvaro?
Varför har ingen gjort det - då skulle ju deras existens vara bevisad redan.
Citera
2015-10-15, 16:33
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om andarna är energi så måste det väl gå att mäta deras närvaro?
Varför har ingen gjort det - då skulle ju deras existens vara bevisad redan.
Allting består av energi men än så länge så går det inte att mäta den energi som vi talar om här.
Senast redigerad av enfindam 2015-10-15 kl. 16:40.
Citera
2015-10-15, 16:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Allting består av energi men än så länge så går det inte att mäta den energi som vi talar om här.

Så det är någon "speciell" sorts energi alltså..? Vad synd.
Citera
2015-10-15, 16:56
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=Tg9VTEAUhMs Haha.
Citera
2015-10-16, 10:00
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Och du har förstås bevis för att denna energi,som En fin dam påstår inte går att mäta,över huvud taget existerar?

Oavsett,hur skulle denna energi,som inte går att mäta,kunna påverka tv-apparater?
Citera
2015-10-16, 10:18
Medlem
Citat:

Det pratas vitt och brett om kvantfysiska fenomen,frekvenser,energier och dimensioner som ingen någonsin kunnat registrera. Jag undrar just hur dessa fenomen över huvud taget kunnat upptäckas eftersom de "än så länge" är omöjliga att detektera?

Spekulationer är helt ok,men eftersom du upphöjt dessa illusoriska fenomen till "fakta" så måste man kunna ställa samma krav på dina "fakta" som på vetenskapliga teorier.

Vem har upplyst dig om "den andliga fysikens" bakomliggande mekanismer,du måste ju ha någon källa eftersom du påstår att fenomenen är "fakta" och inte enbart spekulation?
Citera
2015-10-16, 12:21
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Bevis för dina påståenden....

Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
https://www.youtube.com/watch?v=Tg9VTEAUhMs Haha.

Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Det pratas vitt och brett om kvantfysiska fenomen,frekvenser,energier och dimensioner som ingen någonsin kunnat registrera. Jag undrar just hur dessa fenomen över huvud taget kunnat upptäckas eftersom de "än så länge" är omöjliga att detektera?

Spekulationer är helt ok,men eftersom du upphöjt dessa illusoriska fenomen till "fakta" så måste man kunna ställa samma krav på dina "fakta" som på vetenskapliga teorier.

Vem har upplyst dig om "den andliga fysikens" bakomliggande mekanismer,du måste ju ha någon källa eftersom du påstår att fenomenen är "fakta" och inte enbart spekulation?
Vi människor vill gärna tro att vi har svaret på allt. Det som går att mäta är det som existerar i vår värld, inte i andra världar. Vi kan naturligtvis inte mäta det som existerar i andra dimensioner.
Citera
2015-10-16, 12:46
Medlem
Citat:
Vi människor vill gärna tro att vi har svaret på allt. Det som går att mäta är det som existerar i vår värld, inte i andra världar. Vi kan naturligtvis inte mäta det som existerar i andra dimensioner.

Då kan man ju knappast heller kalla dina påståenden fakta?
Dessutom så är det du som påstår dig ha alla svaren i denna fråga.

Ombeds jag t.ex gå över en bro som hänger 200 meter över ett stup så tar jag inte Pierre Hesselbrandts ord för att bron verkligen finns där trots att jag inte kan se den med mina egna ögon.
Citera
2015-10-16, 13:03
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Då kan man ju knappast heller kalla dina påståenden fakta?
Dessutom så är det du som påstår dig ha alla svaren i denna fråga.

Ombeds jag t.ex gå över en bro som hänger 200 meter över ett stup så tar jag inte Pierre Hesselbrandts ord för att bron verkligen finns där trots att jag inte kan se den med mina egna ögon.
Jag förstår att du syftar på att jag en gång skrev: "faktum är". Det är ett sätt att uttrycka sig på bara, ingenting att fästa sig så mycket vid.
Citera
2015-10-16, 13:47
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Att TV-apparater sätts på och stängs av är ett vanligt sätt för andar att visa på sin existens.

Citat:
Det är ett känt faktum att elektriska apparater kan påverkas av stark andlig aktivitet.

Citat:
Jag förstår att du syftar på att jag en gång skrev: "faktum är". Det är ett sätt att uttrycka sig på bara, ingenting att fästa sig så mycket vid.

Det var så här du uttryckte dig och jag har bett dig backa upp ditt påstående med länk eller annan referens som åtminstone är i närheten av vetenskapligt orienterad.

Dina påståenden är inte fakta.

.
Citera
2015-10-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Det var så här du uttryckte dig och jag har bett dig backa upp ditt påstående med länk eller annan referens som åtminstone är i närheten av vetenskapligt orienterad.

Dina påståenden är inte fakta.

.

Den "fina damen" vi bara marknadsföra programmet, och damen tillför lika lite. Hon svänger friskt i sina förklaringar och jag håller med att det knappast är fakta hon serverar

Däremot är det ett faktum att bor man i ett gammalt halv förfallet torp så är det inte ovanligt att elen lever sitt eget liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in