2014-02-06, 15:42
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Såg på detta program och det var riktigt intressant. Lena Ranehag plockade upp 3 olika spöken som var jordbundna samt en bekant till Mr Hallberger som avlidit i en våldsam trafikolycka. Programmet följde ju rätt så mycket samma gamla tema men det är ändå väldigt intressant att alla dessa människor upplever detta samt att det nästan alltid blir lugnare när medierna varit där och guidat de jordbundna själarna över till andra sidan.

Skulle vara jätteintressant om man kunde göra mer vetenskapliga studier på detta område istället för typ "rökning är skadligt" vilket nog alla redan vet vid det här laget...

Kanske att man kunde låta flera medier komma till ett hemsökt ställe och berätta vad de upplever och sedan kolla om man berättade snarlika historier eller inte, samt checka med historiska fakta osv. Borde också gå att kunna mäta elektromagnetisk strålning osv från spökena.

Klart det finns massor av sätt att testa detta - men varför tror du/ni att det INTE görs :-]

Inget påstått medium hade heller haft något som helst att förlora på att visa att dom verkligen kan vad dom påstår, och redan gör och tar betalt för - tvärtom hade det gett worldfame med mera med mera om dom visat det..!

Och OM det inte varit bara bluff - självklart hade man kunnat lösa olösta mord och hittat försvunna personer med mera såklart.
Citera
2014-02-06, 16:25
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Upplevelser som enkelt kan förklaras med sömnparalys, inga konstigheter alls (upplever det själv - obehagligt om man inte vet vad det är) - som sååå många upplevelser som dom har som medverkar i Det okända

Läs på...
Som jag tidigare skrev så ska man ta kvinnans upplevelser på allvar, hon låg sömnlös varje natt p.g.a detta. Jag tycker att du ska vara försiktig med att idiotförklara dessa medverkande som uppenbarligen lider svåra kval och behöver hjälp.
Citera
2014-02-06, 16:36
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Som jag tidigare skrev så ska man ta kvinnans upplevelser på allvar, hon låg sömnlös varje natt p.g.a detta. Jag tycker att du ska vara försiktig med att idiotförklara dessa medverkande som uppenbarligen lider svåra kval och behöver hjälp.

Desto större anledning att inte erbjuda humbug som lösning på hennes problem.
Citera
2014-02-06, 16:40
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Desto större anledning att inte erbjuda humbug som lösning på hennes problem.
Om man får problem av det här slaget kan ingen annan än ett medium hjälpa dig.
Citera
2014-02-06, 16:45
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Om man får problem av det här slaget kan ingen annan än ett medium hjälpa dig.

Utan några belägg är där ett påstående som man gör bäst i att ignorera.
Citera
2014-02-06, 19:38
Medlem
Yatsys avatar
Citat:

Och OM det inte varit bara bluff - självklart hade man kunnat lösa olösta mord och hittat försvunna personer med mera såklart.
En i Lyzells obehagliga gäng har en gång skrivit att i deras bransch är dom behjälpliga i mordfall men att det är "hemligt" för allmänheten.Att dom liksom inte vill lämna ut vilket påstått medium som löst vilket mordfall.Men Herr Leif GW Person,om någon,har aldrig hört talas om detta - så lite bluff igen från påstådda medium och anhängare.
Citera
2014-02-07, 11:52
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:

Nu gör dom som "ni" alltid gör - skriver på mig saker som jag INTE säger

Jag har INTE sagt att någon är idiot eller något annat (det är alltid "ni" själv som tar upp och påstår det) - tvärtom säger jag tom att upplevelserna ÄR på riktigt.

Just sömnparalys ÄR, om du skulle orka och våga läsa på vad det är, förklaring till många många av dessa upplevelser som dom berättar om i Det okända (jag upplever det bla själv, så jag vet hur det är)

Men VILL man tvunget det ska vara spöken så är det såklart tvunget att vägra läsa på vad det kan vara istället - för ohhh tänk om du skulle upptäcka att det INTE är spöken...

Det är ju det med "öppet sinnet" "ni" snackar om, det gäller bara på ett håll - att vara "öppen" för att det är spöken, men INGET annat..!
Senast redigerad av GesusPettersson 2014-02-07 kl. 12:14.
Citera
2014-02-07, 12:02
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
En i Lyzells obehagliga gäng har en gång skrivit att i deras bransch är dom behjälpliga i mordfall men att det är "hemligt" för allmänheten.Att dom liksom inte vill lämna ut vilket påstått medium som löst vilket mordfall.Men Herr Leif GW Person,om någon,har aldrig hört talas om detta - så lite bluff igen från påstådda medium och anhängare.

Ja dessa bedragare har alltid massor av historier om hur det hittas försvunna personer och lösts mord med mera med mera...

MEN letar man, så finns det INGET, INTE ett endaste något någonstans - mer än påståenden och bortförklaringar..!

Se "förnimmelse för mord" som gick för nåra år sen - inte ett endast något kom ut av det. Mer än att det avslöjades att Lena Ranehag tom hot-redade i Pernillamordet

Och ja, jag tror nog Leif GW har ganska bra koll på det och kan tas som en bra källa ex

http://www.youtube.com/watch?v=Z0mguR-nrZQ
Citera
2014-02-07, 12:03
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy

Men just Jane Lyzell har ju hittat en get en gång ;-]

http://gesusbloggen.wordpress.com/20...ell-och-geten/
Citera
2014-02-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snömannen
Är det familjerna som har skrivit kontrakt med TV4+ om att de inte får presentera egna åsikter om det som sägs i programmet?

Man behöver inte skriva någon form av kontrakt med "Det Okända" produktionen.
Citera
2014-02-07, 12:15
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Nu gör dom som "ni" alltid gör - skriver på mig saker som jag INTE säger

Jag har INTE sagt att någon är idiot eller något annat (det är alltid "ni" själv som tar upp och påstår det) - tvärtom säger jag tom att upplevelserna ÄR på riktigt.

Just sömnparalys ÄR, om du skulle orka och våga läsa på vad det är, förklaring till många många av dessa upplevelser som dom berättar om i Det okända (jag upplever det bla själv, så jag vet hur det är)

Men VILL man tvunget det ska vara spöken så är det såklart tvunget att vägra läsa på vad det kan vara istället - för ohhh tänk om du skulle upptäcka att det INTE är spöken...

Det är ju det med det "öppet sinnet" "ni" snackar om, det gäller bara på ett håll - att vara "öppen" för att det är spöken, men INGET annat..!
Innan man kontaktar ett TV-team som kommer till sitt hem så har man naturligtvis uteslutit alla andra hypoteser. Det har i regel gått så långt så att man inte kan sova och t.o.m överväger att flytta. Att avfärda dessa personers upplevelser som inbillning eller annat är att göra det för enkelt för sig.
Senast redigerad av enfindam 2014-02-07 kl. 12:18.
Citera
2014-02-07, 12:15
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydfilmstudios
Man behöver inte skriva någon form av kontrakt med "Det Okända" produktionen.

Jag har hört annat - men vet inte säkert...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in