2014-03-17, 13:06
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Och då är det mest rationella och förnuftiga antagandet att det handlar om spöken?
Nej, naturligtvis inte, men jag antar att de som kontaktar "Det Okändas" redaktion har uteslutit alla andra möjligheter.
Citera
2014-03-17, 13:23
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Nej, naturligtvis inte, men jag antar att de som kontaktar "Det Okändas" redaktion har uteslutit alla andra möjligheter.

Ibland undrar jag om du tänker när du skriver.
Fast det är väll ganska enkelt att driva ur spöken ur ett hus. Bara att slänga upp massa filmkameror så försvinner dessa spöken.
Citera
2014-03-17, 13:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Ibland undrar jag om du tänker när du skriver.
Fast det är väll ganska enkelt att driva ur spöken ur ett hus. Bara att slänga upp massa filmkameror så försvinner dessa spöken.
Det är ju ett dilemma eftersom spöken inte gärna låter sig filmas.
Citera
2014-03-17, 14:06
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Det antar du. Jag antar att de som kontaktar ett program som Det Okända inte har uteslutit alla andra möjligheter. Vissa personer har en imponerande förmåga att alltid se paranormala inslag i vardagen där övriga ser rationella lösningar istället.
Citera
2014-03-17, 14:12
Medlem
Muertosans avatar
Citat:

Snarare en enkel lösning. Sätt upp en webkamera så är de av med spökena. Så mycket enklare och 100% effektivt.

edit: Vet att det varit uppe 1000ggr redan men det är ju en så sjukt enkel lösning på de här människornas problem. Såvida, mot alla odds, deras problem nu inte beror på nåt ANNAT än andar och spöken. Men det låter ju helt befängt.
Senast redigerad av Muertosan 2014-03-17 kl. 14:15.
Citera
2014-03-17, 14:31
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Snarare en enkel lösning. Sätt upp en webkamera så är de av med spökena. Så mycket enklare och 100% effektivt.

edit: Vet att det varit uppe 1000ggr redan men det är ju en så sjukt enkel lösning på de här människornas problem. Såvida, mot alla odds, deras problem nu inte beror på nåt ANNAT än andar och spöken. Men det låter ju helt befängt.

Precis! Att rigga upp en webkamera, övervakningskamera etc är ju en klockren lösning. Att släpa dit ett TV-team istället är ju en fullständigt ologisk lösning. Men logik är ju å andra sidan inte ett honnörsord för spöktroende...
Citera
2014-03-17, 15:16
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:

Dåså, vart ligger problemet?
Citera
2014-03-17, 15:27
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Undrar om det beror på brist på fantasi eller att man tvärtom har väldigt livlig fantasi.
Citera
2014-03-17, 15:44
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan

Men det vore väl tråkigt, då blev det ju inga TV-program!
Senast redigerad av enfindam 2014-03-17 kl. 15:53.
Citera
2014-03-17, 20:15
Medlem
DIEXELs avatar
Herregud vilket skitprogram och jag undrar hur de ens tänkte med att ta in den där britten som medium...
Citera
2014-03-17, 22:27
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:

Alltså betyder det att man inte vill vara kritisk mot programmet eller bevisa äktheten, och bara driver på det hela för hårda cash. Men jag kanske inte skall förhasta mig med att skriva: "I rest my case..."
Citera
2014-03-17, 23:10
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Men tycker du att TV-programmet har något värde när spökena håller sig borta? Det blir ju bara en meningslös soppa av de vanliga flosklerna. Tänk om något program någon gång skulle lyckas fånga något av allt det som offren påstår sig höra/se/känna? Det vore ju ett genombrott och det skulle antagligen höja statusen lite på programmet.

Det är ju ofattbart att ett program, år efter år, kan anses ha ett tittarvärde när det bara handlar om att ett påstått medium står och påstår att han/hon känner energier och en massa andra standardpåståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in