2016-10-29, 12:49
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag har för mig att det var ungefär 15 - 20 år sedan.

Mmm, eller inte. Det skedde 2010.

http://www.fritanke.se/mediebluff-av...om-inget-hant/

Och då ni troende inte alls verkar bry er om att denna bransch är totalt genomrutten fortsätter ting som om inget har hänt. Ni fortsätter helt enkelt att ge dessa bedragare pengar så varför skulle de sluta?!
Citera
2016-10-29, 12:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Varför skulle de vara intresserade av att bevisa sin existens?
Varför skulle de inte vara intresserade av att bevisa sin existens?

Citat:
De lever på en mycket högre frekvens och medvetandenivå
Vad får dig att tro det?
På vilken frekvens/medvetandenivå lever de på?
På vilken frekvens/medvetandenivå lever vi på?

Citat:
och har inget behov av att sänka sig till vår nivå, de har viktigare saker att ägna sig åt.
Eller så kan de inte höja sig till vår nivå på grund av att de lever på en mycket lägre frekvens.
Deras medvetandenivå är mycket lägre än vår, så de har inget viktigare för sig vill än att försöka höja sig till vår nivå.
Citera
2016-10-29, 13:35
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Varför skulle de inte vara intresserade av att bevisa sin existens?

Vad får dig att tro det?
På vilken frekvens/medvetandenivå lever de på?
På vilken frekvens/medvetandenivå lever vi på?

Eller så kan de inte höja sig till vår nivå på grund av att de lever på en mycket lägre frekvens.
Deras medvetandenivå är mycket lägre än vår, så de har inget viktigare för sig vill än att försöka höja sig till vår nivå.
Man häpnar när man läser dina kommentarer här. Det är väl självklart att de som inte finns här längre lever på en annan nivå? Sedan kan det ju vara så att vissa individer av någon anledning stannar kvar här.
Senast redigerad av enfindam 2016-10-29 kl. 13:41.
Citera
2016-10-29, 14:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Man häpnar när man läser dina kommentarer här. Det är väl självklart att de som inte finns här längre lever på en annan nivå?
Nej det är inte självklart. Hur vet du ens att de som inte finns här lever?
Vilken nivå de skulle leva på är ju ointressant innan det finns belägg för att "de" lever.

Citat:
Sedan kan det ju vara så att vissa individer av någon anledning stannar kvar här.
Eller så är kan det vara så att någon bara hittat på detta och du har valt att tro på det.
Citera
2016-10-29, 15:16
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Nej det är inte självklart. Hur vet du ens att de som inte finns här lever?
Vilken nivå de skulle leva på är ju ointressant innan det finns belägg för att "de" lever.

Eller så är kan det vara så att någon bara hittat på detta och du har valt att tro på det.
Dom är i allra högsta grad levande, de går inte omkring ibland oss men lever i en annan dimension.
Citera
2016-10-29, 16:02
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Dom är i allra högsta grad levande, de går inte omkring ibland oss men lever i en annan dimension.
Nej, de lever inte i en annan dimension, de går omkring ibland oss, jag ser dem varje dag.
Det är ditt helt slutna sinne som hindrar dig från att se dem.
Med ett öppet sinne skulle du inte behöva hitta på strunt som att de lever i andra dimensioner.

Se, jag kan också häva ur mig icke falsifierbara påståenden.
Citera
2016-10-30, 14:43
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Nej, de lever inte i en annan dimension, de går omkring ibland oss, jag ser dem varje dag.
Det är ditt helt slutna sinne som hindrar dig från att se dem.
Med ett öppet sinne skulle du inte behöva hitta på strunt som att de lever i andra dimensioner.

Se, jag kan också häva ur mig icke falsifierbara påståenden.
Det är nog ett önsketänkande från din sida.
Citera
2016-10-30, 20:26
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag brukar följa ''Det okända''. Har gjort det periodvis i många år. När jag var yngre var jag rätt så inne på det här med andlighet/medialitet/new age, etc, och var säkert rätt så benägen att godta det som sägs och framställs i programmen som sanning utan ifrågasättande, men jag märker att jag nu - när jag är något ''äldre'', nåväl fortfarande under 30, men ändå - har börjat bli mer av en skeptiker. Jag förnekar inte att programmet fortfarande har ett visst underhållningsvärde för mig, men inte sällan när jag tittar på programmen och ser hur medierna agerar kommer jag på mig själv med att tänka: ''Vilket skitsnack.''

Jag antar att det är ålder, en viss mognad och livserfarenhet som gör att jag ser på de här sakerna med en större skepticism än när jag var i tonåren eller mina tidiga 20. Jag skulle inte vilja säga att jag helt och hållet utesluter möjligheten till att det finns en andevärld eller liknande, men eftersom jag aldrig har haft någon personlig erfarenhet av övernaturliga fenomen, så kommer jag fortsätta att titta på ''Det okända'' med ett visst mått av skepticism.
Citera
2016-10-31, 18:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är nog ett önsketänkande från din sida.
Varför skulle jag önsketänka om att ditt sinne är stängt?
Citera
2016-10-31, 19:06
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag brukar följa ''Det okända''. Har gjort det periodvis i många år. När jag var yngre var jag rätt så inne på det här med andlighet/medialitet/new age, etc, och var säkert rätt så benägen att godta det som sägs och framställs i programmen som sanning utan ifrågasättande, men jag märker att jag nu - när jag är något ''äldre'', nåväl fortfarande under 30, men ändå - har börjat bli mer av en skeptiker. Jag förnekar inte att programmet fortfarande har ett visst underhållningsvärde för mig, men inte sällan när jag tittar på programmen och ser hur medierna agerar kommer jag på mig själv med att tänka: ''Vilket skitsnack.''

Jag antar att det är ålder, en viss mognad och livserfarenhet som gör att jag ser på de här sakerna med en större skepticism än när jag var i tonåren eller mina tidiga 20. Jag skulle inte vilja säga att jag helt och hållet utesluter möjligheten till att det finns en andevärld eller liknande, men eftersom jag aldrig har haft någon personlig erfarenhet av övernaturliga fenomen, så kommer jag fortsätta att titta på ''Det okända'' med ett visst mått av skepticism.
Samma här (se min feting i din text).
Det vore väldigt intressant om det fanns en icke-fysisk värld som kan interagera med oss.
Citera
2016-11-01, 08:49
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Varför skulle jag önsketänka om att ditt sinne är stängt?
Det var naturligtvis inte det jag syftade på utan det ironiska påståendet du gjorde om att du ser dom varje dag.
Citera
2016-11-01, 11:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var naturligtvis inte det jag syftade på utan det ironiska påståendet du gjorde om att du ser dom varje dag.

Connys påståenden är väl inte ett dugg mindre trovärda än dina egna påståenden om andra "dimensioner" osv - de saknar ju också helt verklighetsanknytning eller bevis. Så varför kallar du det för önsketänkande - eller kallar du dina egna fantasier för önsketänkande också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in