2015-10-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag vet inte vilka svar Jörgen fick, det får du nog fråga honom om.

Berätta om hur du uppfattar medierna i Det Okända ?

Lena är ödmjuk och härlig - livar alltid upp. Stark personlighet.
Terry är lugn och fin - sprider kärlek omkring sig.
Jörgen är rolig - har en mjuk insida.
Pierre lockar till skratt. Stor humor. Skämtsam.

Alla verkar vara stor djurvänner.
Citera
2015-10-01, 15:49
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Berätta om hur du uppfattar medierna i Det Okända ?

Lena är ödmjuk och härlig - livar alltid upp. Stark personlighet.
Terry är lugn och fin - sprider kärlek omkring sig.
Jörgen är rolig - har en mjuk insida.
Pierre lockar till skratt. Stor humor. Skämtsam.

Alla verkar vara stor djurvänner.
Har Vendela Cederholm och Camilla Öhrnberg slutat? Jag tycker att alla dessa verkar veta vad dom gör och dessutom har dom humor.
Citera
2015-10-05, 22:08
Medlem
enfindams avatar
Spännande avsnitt när Vendela Cederholm besökte en kvinna och hennes dotter i Enköping. Kvinnans dotter hade lekt med en osynlig vän som hade ropat på mamma. Vendela fick först kontakt med en bohemisk man som besökte dom ibland och som orsakade oro och illamående. Sedan fick hon kontakt med den lilla flickan som hon hjälpte tillbaka till sin mamma på andra sidan.
Citera
2015-10-06, 01:36
Medlem
Det lilla jag sett av Vendela inkl. detta är helt jävla bedrövligt rent ut sagt. Hon bokstavligt förstör för de andra som genom diverse psykologiska tekniker åtminstone lyckas lura en hel del människor.
Citera
2015-10-06, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Det lilla jag sett av Vendela inkl. detta är helt jävla bedrövligt rent ut sagt. Hon bokstavligt förstör för de andra som genom diverse psykologiska tekniker åtminstone lyckas lura en hel del människor.

Nu var du inte snäll mot den fina damen här ovan. Vi som håller oss på jorden visar respekt mot andra med mindre verklighetsförankring
Den fina damen jobbar hårt på att saluföra programmet och är inte intresserad av någon diskussion utan försvarar allt oavsett vad man säger.
Varje måndag innan programmet skriver h*n en kommentar om kvällens program, som om vi inte kan läsa TV-tablån själva.
Nu skall jag titta på tant Vendela som, liksom Jörgen, tillhör en av dom mest genomskådade
Citera
2015-10-06, 02:10
Medlem
Varför springer Caroline Giertz runt med papper och penna ?
Kan inte någon tala om för henne att det är dags att förnya garderoben och klippa håret
Citera
2015-10-06, 10:31
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Nu var du inte snäll mot den fina damen här ovan. Vi som håller oss på jorden visar respekt mot andra med mindre verklighetsförankring
Den fina damen jobbar hårt på att saluföra programmet och är inte intresserad av någon diskussion utan försvarar allt oavsett vad man säger.
Varje måndag innan programmet skriver h*n en kommentar om kvällens program, som om vi inte kan läsa TV-tablån själva.
Nu skall jag titta på tant Vendela som, liksom Jörgen, tillhör en av dom mest genomskådade
Nej, det gör jag inte. Det är märkligt att det som ses som trams och påhitt ändå väcker så stort intresse?
Senast redigerad av enfindam 2015-10-06 kl. 11:06.
Citera
2015-10-06, 11:26
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Nej, det gör jag inte. Det är märkligt att det som ses som trams och påhitt ändå väcker så stort intresse?

För mig är den psykologiska aspekten intressantare än programmen i sig.
Särskilt intressant är det när folk påstår sig ha kontakt med döingar och änglar utan att vinna något rent ekonomiskt på det.
Citera
2015-10-06, 11:45
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
För mig är den psykologiska aspekten intressantare än programmen i sig.
Särskilt intressant är det när folk påstår sig ha kontakt med döingar och änglar utan att vinna något rent ekonomiskt på det.
Att ha kontakt med andar är ingenting man väljer och de flesta skulle nog vilja vara utan dessa upplevelser eftersom det kan vara mycket skrämmande.
Citera
2015-10-06, 11:50
Medlem
Känns överlag som det är rätt fattiga människor som är med. Folk som lever över sina tillgångar med boende och så.
Ett tag funderade jag på om det skulle kunna vara så att de får en slant för att medverka och kanske dra vissa historier för att krydda till det, fast samtidigt känns det inte riktigt som att tv - kanalen skulle riskera det samt att det känns som att någon av de som medverkat borde gått ut och snackat om det vid det här laget.

Är det WT att vara vidskeplig? Eller är det lika vanligt förekommande bland alla samhällsskikt bara det att rikare människor är mer mån om vad kollegor mfl. skulle tycka vid medverkan i ett sådant spektakel?
Citera
2015-10-06, 11:56
Medlem
Citat:
Att ha kontakt med andar är ingenting man väljer och de flesta skulle nog vilja vara utan dessa upplevelser eftersom det kan vara mycket skrämmande.

"Andemeningen" med mitt ovanstående inlägg är att tv-medium är lättare att,genom ekonomisk vinning,avfärda än dess "ideella" motsvarigheter.

Den enda drivkraften (om vi bortser från psykologiska aspekter) jag kan tänka mig är i så fall social status,vilket nog är ett tve-eggat svärd...
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2015-10-06 kl. 12:04. Anledning: Stavfel
Citera
2015-10-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Är det WT att vara vidskeplig? Eller är det lika vanligt förekommande bland alla samhällsskikt bara det att rikare människor är mer mån om vad kollegor mfl. skulle tycka vid medverkan i ett sådant spektakel?

Är det en slump att programmet sänds av samma paraplyorganisation som gett oss "godbitar" såsom Bonde söker fru och Let´s dance?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in