2014-03-12, 23:42
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Det är ju precis det jag menar... hur kan dom träffa rätt ande varje gång om nu andarna själva bestämmer, annars ser jag ju det som att varje ande ÄR villig att bli sedd och hörd (och i den meningen erkända åtminstone), och därmed borde man kunna utföra experiment under kontrollerade former, eller hur?
Om man har andra avsikter med sina andekontakter än att få en hälsning från en när och kär, då är det nog dömt att misslyckas.
Citera
2014-03-12, 23:51
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Om man har andra avsikter med sina andekontakter än att få en hälsning från en när och kär, då är det nog dömt att misslyckas.

Är du inte lite väl nedlåtande angående andarna nu?

Men jag har haft en fråga surrande i mitt stilla sinne, du kan väl omöjligt veta hur den andra sidan "styrs", om än mindre veta vad andarna vill och inte vill?

Nu tycker jag att vi klämmer till med ett fint och genomtänkt svar, fina damer svara alltid så pompöst heter det, right?
Citera
2014-03-13, 07:56
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Dom har inget som helst behov av att bli erkända och accepterade och vill inte bli kontrollerade, de väljer själva när, var och hur de tar kontakt med oss. Evans och andra fungerar som en länk mellan andevärlden och vår värld och dom kan aldrig bestämma vem som ska träda fram, det gör dom själva.

Så andarna framträder gärna när Terry Evans tar betalt av människor för att låta dem göra det - men de framträder aldrig när någon seriös person försöker påvisa för omgivningen att de verkligen existerar??
Citera
2014-03-13, 07:59
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Men om min avsikt vore att få reda på vad min farfars sista önskan var - som han aldrig hann säga innan hann dog - varför väljer då farfar att prata om att min farmor snarkade och att hon borde salta maten mer??
Citera
2014-03-13, 10:38
Medlem
Citat:
Evans och andra fungerar som en länk mellan andevärlden och vår värld och dom kan aldrig bestämma vem som ska träda fram, det gör dom själva.

Problemet är att då är det helt värdelöst. Om jag går till ett medium så vill jag ha kontakt med en speciell person. Om det träder fram en person som jag inte känner igen så har jag ingen nytta av det. Om jag går till mediet för att få kontakt med min farmor Augusta Svensson så ska mediet säga: Jag har din farmor Augusta Svensson här!" Det duger inte med "Jag har en kvinna här vars förnamn börjar på P..."
Citera
2014-03-13, 11:22
Medlem
Muertosans avatar
Andarna verkar dock ha ett starkt behov av att medium ska få betalt, för i de lägena är de ju plötsligt alltid samarbetsvilliga. De vill ha kontakt med sina anhöriga men inte förrän någon betalar en helt okänd för det.

Det är alltså en ren slump att andar beter sig på ett sätt som gör att de som tror på dem inte ska behöva eller kunna bevisa deras existens. Vad bekvämt.
Citera
2014-03-13, 11:48
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Andarna verkar dock ha ett starkt behov av att medium ska få betalt, för i de lägena är de ju plötsligt alltid samarbetsvilliga. De vill ha kontakt med sina anhöriga men inte förrän någon betalar en helt okänd för det.

Det är alltså en ren slump att andar beter sig på ett sätt som gör att de som tror på dem inte ska behöva eller kunna bevisa deras existens. Vad bekvämt.

När det handlar om att tjäna hårda cash så faller allting plötsligt bekvämt på plats och den skarpsynte ser aldrig något mönster enligt troende eller förbrytarna.

Enfindam skall trots allt ha lite creds för att inte flippa ur totalt som Snuggzy gjorde i (FB) Neil Armstrong såg något skrämmande på månen? tråden.
Citera
2014-03-13, 12:11
Medlem
enfindams avatar
Citat:
När det handlar om att tjäna hårda cash så faller allting plötsligt bekvämt på plats och den skarpsynte ser aldrig något mönster enligt troende eller förbrytarna.

Enfindam skall trots allt ha lite creds för att inte flippa ur totalt som Snuggzy gjorde i (FB) Neil Armstrong såg något skrämmande på månen? tråden.
Jag tycker att du visar på ett förakt, inte bara för seriöst arbetande medium, utan också för andevärlden, när du uttrycker dig på det där sättet.
Senast redigerad av enfindam 2014-03-13 kl. 12:19.
Citera
2014-03-13, 12:19
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Jag tycker att du visar på ett förakt, inte bara för seriöst arbetande medium, utan också för andevärlden, när du uttrycker dig på där det sättet.

Jo som jag sa i ett tidigare inlägg så föraktar jag de personer som utnyttjar andras tro och tar betalt för saker som varken går att bevisa vetenskapligt eller rationellt.

Jag föraktar inte personer som har en tro till spöken. Jag föraktar inte dig, enfindam.

Om vi skall vara moraliska så säg till alla pengafiskande typer att tagga ner med sin verksamhet, för det är ju dom som drar skam över en kam för samtliga som tror på ett liv efter döden.

Jag svara så här därför att utan er troende så skulle begreppet andevärlden inte existera.
Senast redigerad av TheHorror 2014-03-13 kl. 12:22.
Citera
2014-03-13, 12:25
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Jo som jag sa i ett tidigare inlägg så föraktar jag de personer som utnyttjar andras tro och tar betalt för saker som varken går att bevisa vetenskapligt eller rationellt.

Jag föraktar inte personer som har en tro till spöken. Jag föraktar inte dig, enfindam.

Om vi skall vara moraliska så säg till alla pengafiskande typer att tagga ner med sin verksamhet, för det är ju dom som drar skam över en kam för samtliga som tror på ett liv efter döden.
Ett skickligt medium som börjar tjäna pengar på sin gåva är ännu mer angelägen om att allt ska gå rätt till och att kunden ska bli nöjd. Man kan inte skapa sig ett namn om människor tvivlar på ens seriositet, då får man inga jobb.
Senast redigerad av enfindam 2014-03-13 kl. 12:34.
Citera
2014-03-13, 12:36
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ett skickligt medium som börjar tjäna pengar på sin gåva är ännu mer angelägen om att allt ska gå rätt till och att kunden ska bli nöjd. Man kan inte skapa sig ett namn om människor tvivlar på sin seriositet, då får man inga jobb.

Okej, då antar jag att trådarna om Terry Evans och TV4s Det Okända är helt meningslösa?
Det markerade i quoten säger ju inte någonting om rättfärdigheten i ovetenskaplig verksamhet. Snarare motsäger det ju allting vi sitter och pratar om här.
Citera
2014-03-13, 12:44
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Okej, då antar jag att trådarna om Terry Evans och TV4s Det Okända är helt meningslösa?
Det markerade i quoten säger ju inte någonting om rättfärdigheten i ovetenskaplig verksamhet. Snarare motsäger det ju allting vi sitter och pratar om här.
Det är väl självklart att man är mån om sitt namn och rykte i synnerhet om man börjar tjäna pengar? Då är det ju ännu viktigare att göra bra ifrån sig och få kundens förtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in