2015-10-06, 13:08
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Är det en slump att programmet sänds av samma paraplyorganisation som gett oss "godbitar" såsom Bonde söker fru och Let´s dance?

apapapapa.....bonde söker fru är kvalitetsunderhållning.
Citera
2015-10-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Att ha kontakt med andar är ingenting man väljer och de flesta skulle nog vilja vara utan dessa upplevelser eftersom det kan vara mycket skrämmande.

Bara att stänga ner ju
Citera
2015-10-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Känns överlag som det är rätt fattiga människor som är med. Folk som lever över sina tillgångar med boende och så.
Ett tag funderade jag på om det skulle kunna vara så att de får en slant för att medverka och kanske dra vissa historier för att krydda till det, fast samtidigt känns det inte riktigt som att tv - kanalen skulle riskera det samt att det känns som att någon av de som medverkat borde gått ut och snackat om det vid det här laget.

Är det WT att vara vidskeplig? Eller är det lika vanligt förekommande bland alla samhällsskikt bara det att rikare människor är mer mån om vad kollegor mfl. skulle tycka vid medverkan i ett sådant spektakel?

Självklart är det WT, restaurangägare, krögare och slottsherrar. Fan nu glömde jag vad WT stod för. Kanske du EternalBliss kan förklara?
Citera
2015-10-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Självklart är det WT, restaurangägare, krögare och slottsherrar. Fan nu glömde jag vad WT stod för. Kanske du EternalBliss kan förklara?

Flashbacks mest missbrukade ord absolut, men nu menade jag ändå "vanligt" folk i deras hem.
Citera
2015-10-06, 16:14
Medlem
meramans avatar
"Det känns som om att", "jag föreställer mig att", "jag upplever det dom att", "jag tror det är en person som har en bokstav från alfabetet i sitt namn, känner i en person som haft ett namn". Lol deras fjanterier och påhitt är många.

"Och naturligtvis kan vi inte veta säkert vem mannen, kvinnan, barnet är".....

Vafan om dom fått kontakt borde dom oxå ha riktiga svar och äkta fakta. Men det har dom ALDRIG. Bluff är det alltihopa och bara underhållning för lättlurade.
Citera
2015-10-06, 17:42
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Att ha kontakt med andar är ingenting man väljer och de flesta skulle nog vilja vara utan dessa upplevelser eftersom det kan vara mycket skrämmande.

Hur vet du det? Har du gjort nån gallupundersökning, eller?
Citera
2015-10-06, 18:02
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Hur vet du det? Har du gjort nån gallupundersökning, eller?
Nej, men jag vet att det finns människor som t.o.m får flytta p.g.a detta faktum.
Citera
2015-10-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Flashbacks mest missbrukade ord absolut, men nu menade jag ändå "vanligt" folk i deras hem.

Håller med, tillsammans med en del andra som just denna tråd blivit förskonad från. Tror inte det finns en enda tråd gällande brott som slipper ifrån ord som WT, skäggbarn, berikare mm mm

Däremot vill jag inte hålla med om att det bara är vanligt folk som har "andar" på besök. Jag ser det hellre som att det är människor som vill ha 15 minuter i rampljuset. Jag tror det finns väldigt många som har sällskap i sina hem, men tar det för vad det är och bryr sig inte speciellt.
Med all världens tekniska ting, från mobiltelefoner till övervakningskameror, och ändå har ingen fångat händelserna på bild ? Saker som hänt i åratal ? Va fan, då riggar man väl hemma så man har något att visa på släktmiddagar och så
TV3 betalar knappast någon deltagare för att de ställer upp
Citera
2015-10-06, 20:17
Medlem
Citat:
Håller med, tillsammans med en del andra som just denna tråd blivit förskonad från. Tror inte det finns en enda tråd gällande brott som slipper ifrån ord som WT, skäggbarn, berikare mm mm

Däremot vill jag inte hålla med om att det bara är vanligt folk som har "andar" på besök. Jag ser det hellre som att det är människor som vill ha 15 minuter i rampljuset. Jag tror det finns väldigt många som har sällskap i sina hem, men tar det för vad det är och bryr sig inte speciellt.
Med all världens tekniska ting, från mobiltelefoner till övervakningskameror, och ändå har ingen fångat händelserna på bild ? Saker som hänt i åratal ? Va fan, då riggar man väl hemma så man har något att visa på släktmiddagar och så
TV3 betalar knappast någon deltagare för att de ställer upp

Fast om någon fångar något på bild eller kamera så klassas det ofta som fake eller något annat förklarligt, att säga så håller inte. I detta avsnittet 12minuter in http://www.tv4play.se/program/det-ok...deo_id=2079281 lyckades en tjej fånga "spöket" på film, i alla fall en grå massa som rörde på sig, fast det är tyvärr filmat med en nokia 5110 eller något. I det Okända har dom även filmat när en radio sattes på utav sig självt, och även spelade in en man sjunga, vad skulle du säga om allt det, att det är fake såklart, eller något annat förklarligt. I den här tråden (FB) Spöke fångat på film i Det okända? fångade en person ett spökliknande sak från programmet, även där säger folk att det inte är något. Så att fånga något på bild eller video håller tyvärr inte. Men jag håller ändå med dig, utav allt otroligt man hör folk säga på det okända så kan man ju undra varför dom inte riggar hela lägenheten med kameror och mikrofoner dygnet runt, det verkar ju skrämma bort spökena iaf, av någon anledning.
Senast redigerad av killercan1 2015-10-06 kl. 20:20.
Citera
2015-10-06, 21:12
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:

Citat:
Bara att stänga ner ju

Som sagt, googlar man finns det mängder av råd hur man stänger ner medialt etc så nog finns det en valmöjlighet eftersom man får anta att de som ger råden anser sig arbeta med andlighet.

Citat:
Nej, men jag vet att det finns människor som t.o.m får flytta p.g.a detta faktum.

Minsann, själv vet jag inte en enda människa som flyttat pga andlig aktivitet i bostaden. Du kan väl ge några exempel, givetvis utan att outa någon?
Citera
2015-10-06, 21:45
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Som sagt, googlar man finns det mängder av råd hur man stänger ner medialt etc så nog finns det en valmöjlighet eftersom man får anta att de som ger råden anser sig arbeta med andlighet.

Minsann, själv vet jag inte en enda människa som flyttat pga andlig aktivitet i bostaden. Du kan väl ge några exempel, givetvis utan att outa någon?
Jag vet inte om du redan har glömt det men jag skrev i ett tidigare inlägg att jag inte ville ha någon ytterligare diskussion med dig.
Citera
2015-10-06, 22:12
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Jag vet inte om du redan har glömt det men jag skrev i ett tidigare inlägg att jag inte ville ha någon ytterligare diskussion med dig.

Det är bara du själv som kan avgöra vad du diskuterar. Att inte backa upp sina påståenden tillför inte tråden särskilt mycket.

Jag har ställt en hövlig fråga gällande de du känner till som inte kunnat bo kvar i sina hem pga andliga fenomen, det vore väldigt intressant att få ett svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in