2014-03-24, 14:24
Medlem
Bandoliers avatar
Uppsala är en ganska stor stad - och trots att utbildningsnivån borde vara högre än i de flesta andra städer så finns det säkert ett antal troende fruntimmer som tycker det skulle vara spännande att få uppleva "energierna" från andarna på den här restaurangen.
Citera
2014-03-24, 14:35
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Den enda anledningen till att ett ställe blir populärt är att det serveras god mat där, jag tror knappast att någon besöker en restaurang för att det spökar.

Citat:
Javisst, lunchätande gäster skulle söka sig dit i hopp att få se ett spöke!

Oj, du borde nog hålla dig till sånt som inte är bevisat, för marknadsföring är uppenbarligen inte din grej.

Gratis exponering i TV, genialiskt, spöken eller ej.
Citera
2014-03-24, 14:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Men det är ju inte gästerna utan personalen som har problem.
Just det, personalen får problem om dom överserverar.
Citera
2014-03-24, 14:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Så restaurangen skulle kontakta "Det Okända" för att få gratis reklam, hur står det till egentligen?
Det är väl en utmärkt idé att påstå att det spökar på krogen man vill ha gäster till.

Bättre och billigare reklam lär dom inte kunna få.

Detsamma med personer som gillar att synas men som saknar riktiga egenskaper att visa upp: Ut och påstå att du kan tala med döda, säg att det spökar hemma, eller lura i folk att du kan heala. Garanterat resultat, du kommer synas!
Citera
2014-03-24, 14:45
Medlem
constants avatar
Citat:
Javisst, lunchätande gäster skulle söka sig dit i hopp att få se ett spöke!
Det finns ställen som till och med har ett spöke i loggan. Tror du man har det för att man inte vill ha dit turister?

http://www.borgvattnet.eu/
Citera
2014-03-24, 14:54
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det finns ställen som till och med har ett spöke i loggan. Tror du man har det för att man inte vill ha dit turister?

http://www.borgvattnet.eu/
Det är faktiskt så att människor är ganska skrockfulla även när dom är ute och reser. Jag tror inte att dom väljer ett hotell och betalar dyra pengar för ett rum där hela nattsömnen blir förstörd av att det spökar.
Senast redigerad av enfindam 2014-03-24 kl. 15:10.
Citera
2014-03-24, 15:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är faktiskt så att människor är ganska skrockfulla även när dom är ute och reser. Jag tror inte att dom väljer ett hotell och betalar dyra pengar för ett rum där hela nattsömnen blir förstörd av att det spökar.
Nu finns det företag som säljer resor till spökställen, så uppenbart finns det en marknad.
Citera
2014-03-24, 19:03
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Nu finns det företag som säljer resor till spökställen, så uppenbart finns det en marknad.
Då föreslår jag att ni skeptiker samlar ihop er och gör en gemensam resa till ett sådant ställe i vår, då kanske ni får dessa "bevis" som ni alltid frågar efter.
Citera
2014-03-24, 19:32
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Då föreslår jag att ni skeptiker samlar ihop er och gör en gemensam resa till ett sådant ställe i vår, då kanske ni får dessa "bevis" som ni alltid frågar efter.

Samtidigt som du drar till Jupiter och letar upp bevisen för Russels tekanna?
Citera
2014-03-30, 07:59
Medlem
enfindams avatar
Del 12 av 12. Familjen Lindberg från Lidköping får besök av mediet Camilla Öhrberg. De tre systrarna Ewelina, Jennifer och Josefine bor i ett radhus tillsammans med sin mamma, bror och fyra hundar. Det har spökat i huset sedan de flyttade in för fjorton år sedan och de känner sig uppjagade och skrämda.
Citera
2014-03-30, 09:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Del 12 av 12. Familjen Lindberg från Lidköping får besök av mediet Camilla Öhrberg. De tre systrarna Ewelina, Jennifer och Josefine bor i ett radhus tillsammans med sin mamma, bror och fyra hundar. Det har spökat i huset sedan de flyttade in för fjorton år sedan och de känner sig uppjagade och skrämda.
Låt mig gissa: Det har spökat i fjorton år, och en del spökerier återkommer. Men familjen har aldrig ens försökt fotografera eller filma spökena. Dom har heller inte satt upp övervakningskameror för några tusenlappar, för så mycket är deras nattsömn och en lösning på spökerierna värt.
Citera
2014-03-30, 09:28
Bannlyst
Citat:
Låt mig gissa: Det har spökat i fjorton år, och en del spökerier återkommer. Men familjen har aldrig ens försökt fotografera eller filma spökena. Dom har heller inte satt upp övervakningskameror för några tusenlappar, för så mycket är deras nattsömn och en lösning på spökerierna värt.

Givetvis är det så.

enfindam har säkert en bättre förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in