2014-03-13, 19:23
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
If you'r good at something, never do it for free.

Det förändrar ingenting. Man skall ha rent i påsen när man tar betalt av sina kunder.
Citera
2014-03-13, 19:33
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Det förändrar ingenting. Man skall ha rent i påsen när man tar betalt av sina kunder.
Det är väl ändå kunden som väljer vem han/hon vill betala och inte någon annan?
Senast redigerad av enfindam 2014-03-13 kl. 19:43.
Citera
2014-03-13, 19:55
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är väl ändå kunden som väljer vem han/hon vill betala och inte någon annan?

Visst, samma visa som det var med bankerna under IT bubblan, som tog ut en avgift för varje transaktion kunden gjorde, vilket tillslut gjorde att kunden hamnade på minus istället för plus på deras sparkonton.
Kunderna skrev på avtalen, men banken sa aldrig något om avgifterna. Bankerna blev anmälda för trolöshet mot huvudman och kunden fick rätt i domstolen.

Så vad är skillnaden när en kund betalar ett medium som utövar en tjänst som det inte finns något belägg för, eller där kunden inte kan kontrollera om mediet verkligen kan göra det han/hon tar betalt för. Jag skulle säga bedrägeri/trolöshet mot huvudman.
Citera
2014-03-13, 20:01
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Det är väl utmärkt om man kan leva på sin hobby, de ska väl ha en månadslön som alla andra?

Lever man på fantasi och lögner så är man en bedragare.
Citera
2014-03-13, 20:04
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Visst, samma visa som det var med bankerna under IT bubblan, som tog ut en avgift för varje transaktion kunden gjorde, vilket tillslut gjorde att kunden hamnade på minus istället för plus på deras sparkonton.
Kunderna skrev på avtalen, men banken sa aldrig något om avgifterna. Bankerna blev anmälda för trolöshet mot huvudman och kunden fick rätt i domstolen.

Så vad är skillnaden när en kund betalar ett medium som utövar en tjänst som det inte finns något belägg för, eller där kunden inte kan kontrollera om mediet verkligen kan göra det han/hon tar betalt för. Jag skulle säga bedrägeri/trolöshet mot huvudman.
Som jag tidigare skrev så är det kunden och ingen annan som avgör huruvida mediet har gjort sitt jobb eller inte. Om kunden är nöjd och har fått valuta för pengarna så är alla nöjda.
Senast redigerad av enfindam 2014-03-13 kl. 20:13.
Citera
2014-03-13, 20:05
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Lever man på fantasi och lögner så är man en bedragare.
För dig är det obegripligt, men inte för många andra.
Citera
2014-03-13, 20:12
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Som jag tidigare skrev så är det kunden och ingen annan som avgör huruvida mediet har gjort sitt jobb eller inte. Om kunden är nöjd och har fått valuta för pengarna så är alla nöjda.

Du menar att det är rätt att sko sig på andras okunskap, och att det är legitimt med skumaffärer så länge kunden är "nöjd"?

Då har du kanske du inte har något emot att vi blåser dig på stålar? Jag menar, så länge du är nöjd...
Citera
2014-03-13, 20:15
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Du menar att det är rätt att sko sig på andras okunskap, och att det är legitimt med skumaffärer så länge kunden är "nöjd"?

Då har du kanske du inte har något emot att vi blåser dig på stålar? Jag menar, så länge du är nöjd...
Hur vet du att det är människor med okunskap som köper sådana här tjänster? De med verklig okunskap är ju de oupplysta skeptikerna som inte vet vad dom talar om.
Citera
2014-03-13, 20:22
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Hur vet du att det är människor med okunskap som köper sådana här tjänster? De med verklig okunskap är ju de oupplysta skeptikerna som inte vet vad dom talar om.

Men det hela är ju mycket enkelt: Hade det varit så som du skriver så hade dessa trådar om Det Okända och Terry Evans aldrig existerat.

Nu tycker jag du agerar som en liten trotsig 5åring som säger; "om jag inte vet det så vet inte du heller det!"
Citera
2014-03-13, 20:22
Medlem
Walker84s avatar
Citat:
Om du nu är skeptiker och inte tror vare sig på gud eller någon andlig värld, hur kan du då förvänta dig att det går att komma i kontakt med dina anhöriga på andra sidan? Den ekvationen går inte ihop för mig.

Nej, precis, för det finns ingen där att komma i kontakt med!?
Citera
2014-03-13, 20:27
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Men det hela är ju mycket enkelt: Hade det varit så som du skriver så hade dessa trådar om Det Okända och Terry Evans aldrig existerat.

Nu tycker jag du agerar som en liten trotsig 5åring som säger; "om jag inte vet det så vet inte du heller det!"
Om man varken har kunskap eller intresse för den andliga världen så är min personliga uppfattning att man istället ska ägna sig åt det som man har talang för.
Senast redigerad av enfindam 2014-03-13 kl. 20:30.
Citera
2014-03-13, 20:35
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Om man varken har kunskap eller intresse för den andliga världen så är min personliga uppfattning att man istället ska ägna sig åt det som man har talang för.

Och när diskuterades min kunskap inom andevärlden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in