Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Om du visar dig bara lite smart så skulle du inte behöva prata om coldreading, men det man sett av skeptiker i den här tråden så förstår jag att det kommer att bli svårt.
Nu tycker jag egentligen inte om att gå till personangrepp, men det finns två sorters människor som deltar i den här tråden (om vi generaliserar lite): den ena sorten vill ha någon substans och belägg bakom det de tror på, den andra gruppen bryr sig inte om det. Vilken grupp tror du, i genomsnitt, har den högsta intelligensen?
Om du har
någonting att komma med, utom misslyckat hånfulla kommentarer till människor som har betydligt högre IQ än vad du har, så kan du väl försöka presentera något som liknar belägg, istället för att bara vifta bort det vi säger. Jag vet att det är
extremt lätt att fejka det som Terry gör, och jag känner personligen människor som gör det mycket bättre än han (men de gör det som en show och erkänner att de egentligen inte kan prata med döda, eller läsa tankar, eller har andra paranormala förmågor).
Det som krävs för att vi ska tycka att det ligger något i det du säger är att du visar att det inte går att fejka - varsågod, scenen är din.