2008-03-25, 01:16
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Ödlan som la egget därifrån tuppen kläcktes

Kläcks bara ödlor från ödleägg, ditt snille...
Citera
2008-03-25, 01:20
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iskra
Debatten bör kanske egentligen vara mellan religiösa som inte accepterar evolutionen och religiösa som gör det.

Varför i Herrens Namn ska man acceptera något som inte finns..???

Om nu evolutionen vore ett faktum, så borde det väl inte vara någon match att klargöra för var apdjuren härstammar ifrån, om man nu tror att de flummat fram från något annat djur...
Citera
2008-03-25, 01:20
Medlem
fufuburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Och snälla du. Din paradox (om det nu är den med DNA) är ju baserad på felaktiga uppgifter om sannolikheten och tar inte hälften av alla faktorer i beaktande.
Absolut, de vetenskapliga teorier som finns om livets uppkomst kan omöjligtvis ta med alla faktorer, men de man känner till inkorporeras.

Det var lite så jag slog hål på den rätt omgående. Du struntade i min förklaring, givetvis, men det gör den inte mindre valid.

Jag har redan motbevisat dig på dessa punkter. Det du påstår har inte bevittnats inträffat. Rent matematiskt och sannolikhetsmässigt förfar jag precis så som man skall; räkna det som finns. Det som vi vet har hänt är att 1 (ett) styck universum har uppstått och i detta har 1 (en) gång 1 (ett) liv uppstått. Det är fakta. Allt annat är dravel tills någon påvisar förekomsten av att liv uppstår sådär utan vidare i naturen, alternativt bevittnar nya universum tillkomma (se ny materia skapas t.ex.). Kan du få in att det är ologiskt att sitta som vetenskapsman och hävda att något hänt utan att veta faktiskt att det skulle ha hänt? Än mindre logiskt blir det när du kommer med approximationer på saker som du bara uppskattat. Då kan jag ju lika gärna påstå att det funnits 3x10^7 flygande rosa spaghettimonster varje sekund då DNA formades. Precis lika korkat.
Citera
2008-03-25, 01:27
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Redan där en självmotsägelse. Resten följer i samma stil.

Skaparen kan ju inte vara skapad, för då skulle Han ju inte vara Skaparen!

Lika dumt som att fråga vad som kommer före A i alfabetet...

Hur i Herrens Namn skulle någon ha kunnat finnas FÖRE den Ursprungliga Skaparen?

Snacka om SJUKT OLOGISKT!

Gud är EVIG (precis som vi själar, minigudar) och har därmed ALLTID existerat!

Det eviga skapas aldrig! Något som ALLTID existerat har ju givetvis ingen början och därmed inget slut heller! Det EVIGA berörs inte av tiden!

Gud är nämligen inte underkastad tiden, står inte under tidens inverkan!

Varför?

Just det, eftersom Gud verkar i den andliga dimensionen, bortom vår relativa rumtid!

Citera
2008-03-25, 01:30
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fufuburn
Jag har redan motbevisat dig på dessa punkter. Det du påstår har inte bevittnats inträffat. Rent matematiskt och sannolikhetsmässigt förfar jag precis så som man skall; räkna det som finns. Det som vi vet har hänt är att 1 (ett) styck universum har uppstått och i detta har 1 (en) gång 1 (ett) liv uppstått. Det är fakta. Allt annat är dravel tills någon påvisar förekomsten av att liv uppstår sådär utan vidare i naturen, alternativt bevittnar nya universum tillkomma (se ny materia skapas t.ex.). Kan du få in att det är ologiskt att sitta som vetenskapsman och hävda att något hänt utan att veta faktiskt att det skulle ha hänt? Än mindre logiskt blir det när du kommer med approximationer på saker som du bara uppskattat. Då kan jag ju lika gärna påstå att det funnits 3x10^7 flygande rosa spaghettimonster varje sekund då DNA formades. Precis lika korkat.

Du har inte motbevisat ett skvatt. Speciellt inte om du tar din lilla gulle-Gödel i beaktande.

Jorden var vattentäckt tills tektoniska spänningar orsakade landhöjning.
Alla molekyler som bygger upp både protein och DNA syntetiseras spontant i naturen. Minns jag inte fel har man t.o.m. sett DNA-stumpar bildas spontant.

Jag har inte sagt att något hänt. Jag har sagt att de teorier som finns på ämnet a) är tillräckligt välunderbyggda för att stämma med varenda jävla observation vi gjort, b) oändligt mycket mer användbara än "gud gjorde't".

Jag har heller inte kommit med några approximationer. Som du minns skrev jag uttryckligen att jag undvek att göra det. Den enda siffra jag använt är jordens area. Låt gå för att den är approximativ, men det är av underordnad betydelse.

Ny materia som skapas ser man hela tiden. Det är bara att tillföra vakuum tillräckligt mycket energi så fullkomligt fräser det av ny materia.
Citera
2008-03-25, 01:30
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Skaparen kan ju inte vara skapad, för då skulle Han ju inte vara Skaparen!

Alltså kan inte vi vara skapade. För hur i helvete skulle vi då kunnat bygga datorn du sitter och skriver vid?
Citera
2008-03-25, 01:31
Medlem
fufuburns avatar
Citat:
...
Det eviga skapas aldrig! Något som ALLTID existerat har ju givetvis ingen början och därmed inget slut heller! Det EVIGA berörs inte av tiden!

Gud är nämligen inte underkastad tiden, står inte under tidens inverkan!

Varför?

Just det, eftersom Gud verkar i den andliga dimensionen, bortom vår relativa rumtid!

Japp och om tid är 4:e dimensionen enligt strängteorin som i sin senaste variant tydligen hävdar att det finns 10^500 dimensioner så inser man att det hela inte är så konstigt, i synnerhet om Gud=Energi och som vi alla vet energi kan inte förgås eller skapas hur svårt blir det att snappa upp dessa pointers om man ser objektivt på saker och ting?
Citera
2008-03-25, 01:32
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven
0, -1, -2, -3, -4

Så när Stefan Holm kom 1:a i höjdhoppet, så var han i själva verket inte 1:a?
Citera
2008-03-25, 01:35
Medlem
fufuburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Du har inte motbevisat ett skvatt. Speciellt inte om du tar din lilla gulle-Gödel i beaktande.

Jorden var vattentäckt tills tektoniska spänningar orsakade landhöjning.
Alla molekyler som bygger upp både protein och DNA syntetiseras spontant i naturen. Minns jag inte fel har man t.o.m. sett DNA-stumpar bildas spontant.

Jag har inte sagt att något hänt. Jag har sagt att de teorier som finns på ämnet a) är tillräckligt välunderbyggda för att stämma med varenda jävla observation vi gjort, b) oändligt mycket mer användbara än "gud gjorde't".

Jag har heller inte kommit med några approximationer. Som du minns skrev jag uttryckligen att jag undvek att göra det. Den enda siffra jag använt är jordens area. Låt gå för att den är approximativ, men det är av underordnad betydelse.

Ny materia som skapas ser man hela tiden. Det är bara att tillföra vakuum tillräckligt mycket energi så fullkomligt fräser det av ny materia.

I paradoxen så pratar jag om fullt fungerande kopia av DNA. Detta har inte påvisats för i så fall skulle vi ha hört det med buller och bång samt även beskådat nya evolutioner dagligen, alltså olika av varandra oberoende evolutioner som konstant startas. Hade så varit fallet så hade vi inte kunnat vara monofyletiska och sammanlänkade genetiskt vilket vi är. Det är bevisat bortom allt rimligt tvivel mha modern genteknik.
När skulle du ha sett materia SKAPAS ?? Du kan omvandla något till något annat men du kan inte skapa materia.
Citera
2008-03-25, 01:36
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
Gud är intet

Hur kan den Ursprungliga Orsaken (benämns vedertaget som Gud) till allting, vara intet?
Citera
2008-03-25, 01:38
Medlem
fufuburns avatar
Citat:
Så när Stefan Holm kom 1:a i höjdhoppet, så var han i själva verket inte 1:a?
Precis han hoppade en negativ höjd
Citera
2008-03-25, 01:40
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpåse
... Alltså, det där tycker jag inte duger. Jag kan ju hur lätt som helst säga emot dig genom evolutionsteorin.

På vilket sätt skulle din "evolution" ha fixat till galaxerna och himlakropparna?

Väntar med spänning på svar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in