2008-03-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Nejdå. Vetenskap och forskning kan inget om sådant så de kan inte bevisa något eller göra experiment som är relevanta. Det spelar ingen roll. Det räcker gott och väl med de bevis som finns och som jag och väldigt många andra känner till. De som tvekar om det kan själva kontakta andevärlden och själva få verifierat. Inga konstigheter.
Som en känd författare sa "vetenskap är det vi vet, filosofi är det vi inte vet". Det finns inga undersökningar där andar skulle vara dokumenterade. Alla argument utifrån personlig erfarenhet är värdelösa.
Citera
2008-03-23, 17:56
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Kul kille! Subjektiva som bevisning? Naturligtvis inte. Resten... domstolar och banker lägger jag ingen energi på att kommentera för det är bara dumt snack från din sida. Inget som har med saken att göra. Man kan inte göra sådana liknelser. Jag har bevis. Det kan du också få. Bara att inhämta kunskaperna och informationen. Upp till dig.

Nej det har du inte.
Citera
2008-03-23, 17:58
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Kul kille! Subjektiva som bevisning? Naturligtvis inte. Resten... domstolar och banker lägger jag ingen energi på att kommentera för det är bara dumt snack från din sida. Inget som har med saken att göra. Man kan inte göra sådana liknelser. Jag har bevis. Det kan du också få. Bara att inhämta kunskaperna och informationen. Upp till dig.

Du vet alltså att det du talar om inte är bevis utan din subjektiva uppfattning?

Att du inte förstår hur bevis, som används i domstolar och av banker, hänger ihop med din trasiga logik är slående. Varför anser du att du ska få kalla dina psykoser för bevis?

Men visst, du spelade ju ut triumfkortet då du konstaterade att det var "dumt snack"
Citera
2008-03-23, 18:05
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankster
Du vet alltså att det du talar om inte är bevis utan din subjektiva uppfattning?

Att du inte förstår hur bevis, som används i domstolar och av banker, hänger ihop med din trasiga logik är slående. Varför anser du att du ska få kalla dina psykoser för bevis?

Men visst, du spelade ju ut triumfkortet då du konstaterade att det var "dumt snack"
Hehehe. Ok kan va kul att sticka emellan och diskutera med någon som går in för att provocera och vända på sakerna och inte använda sig av någon logik.
Jag sa ju just att subjektiva uppfattningar naturligtvis inte kan räknas som bevis. Lässvårigheter? Domstolars bevisföring är av ett helt annat slag än vad som kan användas vetenskapligt och bevisföring angående andliga saker är ytterligare en helt annan form. Så länge du inte förstår detta så blir det bara dumt snack från din sida. Och så länge du inte själv tar reda på fakta om vad som gäller ang andevärlden så har du heller inga argument som är vettiga. Återkom när du skaffat dig mer kunskaper och ett tips är att själv kontakta andevärlden så får du själv se bevis.
Citera
2008-03-23, 18:06
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Nej det har du inte.
Vad vet du om det? Jo det har jag.
Citera
2008-03-23, 18:09
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trent
Nej
Hur?
Jodå. De bevis jag och andra har räcker helt och hållet. Behövs inga vetenskapliga bevis för att bevisa sanningen.
Hur? Ja, du får använda de metoder som finns och se vad som passar dig bäst naturligtvis. Finns medium, meditation, pendlar och mycket annat.
Citera
2008-03-23, 18:13
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Som en känd författare sa "vetenskap är det vi vet, filosofi är det vi inte vet". Det finns inga undersökningar där andar skulle vara dokumenterade. Alla argument utifrån personlig erfarenhet är värdelösa.
Eller så inte. Allt är personligt i slutänden. Vetenskap kan inte ta fram sanningen om allt, har heller inte alltid rätt, kan inte alltid bevisa saker som likväl är sanning osv. Finns massor med undersökningar där andevärlden finns dokumenterade men bevisen finns hos individen själv. Var och en kan själv lära sig och ta fram de bevisen.
Citera
2008-03-23, 18:29
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Hehehe. Ok kan va kul att sticka emellan och diskutera med någon som går in för att provocera och vända på sakerna och inte använda sig av någon logik.
Jag sa ju just att subjektiva uppfattningar naturligtvis inte kan räknas som bevis. Lässvårigheter? Domstolars bevisföring är av ett helt annat slag än vad som kan användas vetenskapligt och bevisföring angående andliga saker är ytterligare en helt annan form. Så länge du inte förstår detta så blir det bara dumt snack från din sida. Och så länge du inte själv tar reda på fakta om vad som gäller ang andevärlden så har du heller inga argument som är vettiga. Återkom när du skaffat dig mer kunskaper och ett tips är att själv kontakta andevärlden så får du själv se bevis.

Men lägg fram fakta då. Hur fungerar andevärlden. Hur tar du fram bevis som inte grundar sig i vad du "känner"? Hur definerar du andevärlden? Återkom när du har kunant visa något överhuvud taget. Det här är ju patetiskt, som att tala med en femåring som bestämt sig för att spöken finns. Exakt så faktiskt.

I övrigt vilar riktiga bevis på samma grund, något du måste förneka för att inte göra bort dig. Det gör iofs att du ser ännu mer korkad ut, men det är trots allt du som måste leva med det.

Så jag misstänker att du fortsätter att köra fingrarna i öronen och skriker lalalalalalalalalala.
Citera
2008-03-23, 18:35
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankster
Men lägg fram fakta då. Hur fungerar andevärlden. Hur tar du fram bevis som inte grundar sig i vad du "känner"? Hur definerar du andevärlden? Återkom när du har kunant visa något överhuvud taget. Det här är ju patetiskt, som att tala med en femåring som bestämt sig för att spöken finns. Exakt så faktiskt.

I övrigt vilar riktiga bevis på samma grund, något du måste förneka för att inte göra bort dig. Det gör iofs att du ser ännu mer korkad ut, men det är trots allt du som måste leva med det.

Så jag misstänker att du fortsätter att köra fingrarna i öronen och skriker lalalalalalalalalala.
Jag tar fram bevis genom de metoder som finns för att kontakta andevärlden. Det kan du precis som alla andra också göra om man är intresserad av bevis. Har inget med vad man "känner" eller filosofi utan rena fakta. Ingen annan än du själv kan skaffa de bevisen.
Citera
2008-03-23, 18:43
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
...Allt är personligt i slutänden. Vetenskap kan inte ta fram sanningen om allt, har heller inte alltid rätt, kan inte alltid bevisa saker som likväl är sanning osv. Finns massor med undersökningar där andevärlden finns dokumenterade men bevisen finns hos individen själv. Var och en kan själv lära sig och ta fram de bevisen.
Bortsett från alla påståenden du framlagt i en lång rad inlägg - ovanstående representerar en typisk sammanfattning - har många av oss försökt få dig att lägga fram bevis för dina påståenden om andevärldens existens. Observera att du accepterat avsaknaden av mätinstrument för bevisen av andevärlden. Trots detta säger du dig ha klara bevis för denna. Ännu har du dock inte visat upp något i bevisväg. Är det inte dags att du kliver ur garderoben?
Citera
2008-03-23, 18:45
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
http://hinduism.about.com/library/weekly/extra/bl-gitacomments.htm

Bara primära källor är legitima.
Citera
2008-03-23, 18:46
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Någon MÅSTE ha skapat Universum! Ingenting kan skapa sig själv!

Gud har aldrig skapats, eftersom Han inte består av den omedvetna skapade materian, utan av den medvetna eviga andliga energin!

Redan där en självmotsägelse. Resten följer i samma stil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in