Citat:
Men sådana uttryck för knappast resonemanget vidare!
Ursprungligen postat av SleepaZ
Jag tror du missuppfattar mig lite. Jag menar mer att där vetenskaplig logik slutar att verka, då duger svar som "Vi kommer säkert hitta sanningen sen osv"
Citat:
I den mån dina vilar enbart på tron, kan i varje fall sägas att de står sig slätt mot sådana resultat som vetenskapligt klarlagts. Slätt också mot sådan logik som utnyttjar kunskapen till att fylla i luckorna i en serie resultat
Även om logiskt tänkande inte funkar när vi snackar livets uppkomst så duger ändå dina resonemang där, men inte mina?
Citat:
Jag tror inte någonting i någon riktning annat än att vi råkar existera efter en lång utvecklingskedja, som vi kallar evolutionen. Av den första urcellen en gång utvecklades sannolikt hela floran och faunan av vilken vi utgör en del. Hur starten av denna händelsekedja gestaltade sig kan vi bara spekulera om. Genom vad den genetiska bibeln säger oss, kan vi i varje fall uttala oss om de sista utvecklingsskedena. Därifrån får vi gå bakåt!
Men visst jag har inte bevis för gud. Likväl som jag tror att det finns en mening med våran existens här, så tror du att livet har kommit till ur intet, med rätt förutsättningar.
Citat:
Bara att acceptera fakta!
Även rätt naturkatastrofer som möjligör dägg-djurens framväxt gentemot dinosauriers framväxt osv. Jag visar bara ett exempel på hur liten chans jag ser att en art utvecklar sådana sinnen som vi besitter. Om tex jorden blev utplånad idag. Och att det skall ske igen, känns vekligen som allt måste stämma då. Då slumpen styr många val menar jag. Kan allt med slumpen styras åt samma väg igen?
Citat:
Ingen värdering åt något håll, bara ett konstaterande. I övrigt, av vad jag förstått av dina inlägg, är du med stor säkerhet en trevlig människa att umgås med!
...Var det där kritik eller beröm till mig? ...

)