Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Trots att din hjärna inte kan greppa begreppet ändlighet/oändlighet, är du ändå "segervisst" beredd att påstå rymden vara oändlig. Min uppfattning är att du "friskt" blandar samman begreppen under paraplybegreppet "evolutionslära" och ser slump, logik och andeväsenden som för dig mer eller mindre självklara ingredienser i dekokten. Min uppfattning om "andevärlden" och "andlighet" är att de är knutna till det inre av hjärnan utan minsta möjlighet att lämna den. För de skenbara "materialiserade" fenomenen finns hittills inga belägg, som skulle göra dessa verkliga dvs. att fanns även utanför den mänskliga hjärnan.
Exemplet med rymdens oändlighet är ett teoretiskt exempel som lärare, fysiker, forskare mfl brukar dra för att försöka ge en uppfattning om den för oss så svårförståliga oändligheten. Så det var inte mitt påhitt.
Den vedertagna uppfattningen idag och som lärs ut i skolorna, är att evolutionen har slumpen som en variabel. Så även det är inte mitt påhitt.
Jag redogjorde alltså bara för saker som vi redan vet och som är accepterade och vedertagna. Sen finns naturligtvis andra teorier som du kanske mer är anhängare av.
Att lägga in en "andlig" variabel i det hela är heller inget nytt eller mitt påhitt och där finns många varianter och teorier hur det isåfall skulle fungera. Bara för att det inte finns belägg för det så kan det ju inte uteslutas. Du fortsätter att göra samma misstag i dina resonemang och logik så fort det handlar om andevärlden.