2009-03-14, 18:51
Medlem
Dolphins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvulTomteFar
Vi skapade även pennan och och pappret skiten skrevs ner på.

Vad ju tur det.. annars hade de relgösa fått fortsätta måla grottmålningar och dylikt. Göra statyer med iofs.

Ja, nu är det så att det som är skrivet på papper är tämligen förgängligt medan det som är skapat i sten består betydligt längre.
Om nu människan har skapat allt så står vi kvar vid frågan. Vem skapade människan?
Citera
2009-03-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin
Ja, nu är det så att det som är skrivet på papper är tämligen förgängligt medan det som är skapat i sten består betydligt längre.
Om nu människan har skapat allt så står vi kvar vid frågan. Vem skapade människan?

Jadu enligt energiprincipen kan inget skapas. Saker kan bara evolvera ut i olika former.

Varför måste någon ha skapat människan?
det är bra enklare att förklara hur människan kommit till via evolution än att använda en skapelseberättelse.. och vem har skapat din gud?
Citera
2009-03-14, 19:51
Medlem
bibeln säger väl att han spänner ut universum mellan sina fingrar. en sak begriper jag då, om det är sant så finns det ingen chans att jag kan förstå vad gud är för något
Citera
2009-03-15, 00:32
Medlem
infofishs avatar
Tror ateister inte stör sig på att folk tror på gud utan mer på sätten folk tillber eller böjer sin vardag efter gud.
Verkar ju helt nödigt och ofattbart för en ateist.
Citera
2009-03-15, 00:35
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:

Människan har inte skapat allt, dock har människan skapat gud. Och det var ingen som skapade människan. det var genom evolutionen som människan skapades.

Citat:
Ursprungligen postat av infofish
Tror ateister inte stör sig på att folk tror på gud utan mer på sätten folk tillber eller böjer sin vardag efter gud.
Verkar ju helt nödigt och ofattbart för en ateist.

Nej jag stör mig inte på att folk tror på gud, dem får tro på att det var en banan som skapade jorden.

Men jag stör mig på hur samhället (i hela världen) präglas av religionen.
Senast redigerad av AKKo-Itachi 2009-03-15 kl. 00:40.
Citera
2009-03-15, 06:19
Medlem
Dolphins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKKo-Itachi
Människan har inte skapat allt, dock har människan skapat gud. Och det var ingen som skapade människan. det var genom evolutionen som människan skapades.

Har inte människan skapat evolutionsteorin?

Om nu människan skapades ur slam så måste även evolutionsidioter fråga sig. Var kom detta slam från?

Snacka om cirkeldiskussion.
Citera
2009-03-15, 08:50
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Om nu människan skapades ur slam så måste även evolutionsidioter fråga sig. Var kom detta slam från?

Idioter? Det säger han som tror genesis är på riktigt.

Ja, människan har skapat evolutionsTEORIN, som en beskrivning på fenomenet evolution, som människan inte skapat.

Och återigen, något man måste förklara för varenda kreationist som tror sig veta sanningen, men i själva verket inte ens brytt sig om att sätta sig in i det de kritiserar: evolutionsteorin förklarar vad som hände EFTER att liv dök upp. Evolutionsteorin har inga förklaringsmodeller alls för livets uppkomst, och påstår sig inte ha det heller.
Sluta blanda ihop termer.
Citera
2009-03-15, 09:11
Medlem
starkopramens avatar
Jag tror inte på evolutionsteorin. Tittar man runt i världen finns det alltför mycket som talar för att mänskligheten fortfarande är urslem.

Att någon "gud" skulle ha skapat detta är infantilt. Det är ett expriment som gått fel helt enkelt.
Citera
2009-03-15, 09:12
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkopramen
Jag tror inte på evolutionsteorin. Tittar man runt i världen finns det alltför mycket som talar för att mänskligheten fortfarande är urslem.

Att någon "gud" skulle ha skapat detta är infantilt. Det är ett expriment som gått fel helt enkelt.

Vad fan yrar du om?
Citera
2009-03-15, 09:34
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkopramen

Då tror du inte på gravitationen heller? eller kanske att jorden är rund? Det finns betydligt mera bevis för evolutionen än att jorden är rund.

Hur kan du förklara att vi fotfarande utvecklas(natural selection) än idag?

Gå och lägg dig ditt dumma, dumma troll.
Senast redigerad av Lewis-Black 2009-03-15 kl. 09:38.
Citera
2009-03-15, 09:48
Medlem
starkopramens avatar
Suck, skrev som jag gjorde för att jag ogillar alla påståenden här inne som talar mot alla vetenskapliga framsteg.

Människans beteende har i detta avseende endast marginellt förändrats från urslemmets.

Visst fan tror jag på evolutionen. Alternativet är att tro på vad någon/några/en jävla massa person/er under århundraden har konstruerat som tro.

Om vi nu leker med tanken att dom trorende har rätt. Vem ska man tro på? Om nu alla som tror på "gud" skulle kunna enas om vad/vem han är så skulle det bli trovärdigare. Sen hur man tolkar dennes vilja kan utgöra olika trosutövningar.

Att påstå att sagor och sägner (för det är vad bibeln består av) är sanningen gör att jag lika gärna kan tro på tomtar, troll, näcken, och vättar. En stor del av västvärldens befolkning trodde tills rätt nyligen på dessa. Sen kom vetenskap och teknisk utveckling ikapp och utrotade dessa irrläror.

Jag skiter i vad du tror på så länge du inte försöker att få mig att tro på samma sak.
Citera
2009-03-15, 11:27
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:

Precis som Snorlyktan skrev så har människan endast skapat själva idén om evolutionen och människan har också fått det bevisat att idén stämmer.
Hur världen skapades har inget med evolution att göra.

Idioter är dem som tror på att en osynlig man som hoppar runt i molnen och idiot förklarar en teori som är självklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in