Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Spela sårad? Uj vad du tror dig veta mkt.
Jag är säker på att du inte vet ett jota om vilka bevis jag acceterar eller inte.
Jag är säker på att du inte vet ett jota om vilka bevis jag acceterar eller inte.
Du säger att du inte accepterar evolutionsteorin och drar några klassiska länge motbevisade kreationistiska argument för din sak. Som vanligt spelar det ingen roll hur många vetenskapliga bevis man lägger fram eller påpekade fel i dina dåliga argument (endast argument, för bevis existerar inga). Så ett hum om vad du accepterar har jag efter det du skriver.
Citat:
Det här är lika intressant varje gång...nämner man bara det minsta lilla om att man inte tror på er älskade evolutionsteori så blir man snabbt översköljd av personer som bara ska försvara detta med hugg och slag.
Ja, är du förvånad? Med den mängd bevis som finns är det lika dumt som att säga att man inte tror att jorden är sfärisk (nu är inte jorden en perfekt sfär, jag vet). Jag älskar inte evolutionsteorin. Personligen skulle jag säkert kunna hitta någon religion med ackompanjerande skapelsemyt som verkar trevligare. Men som sagt, jag föredrar att leva i verkligheten oberoende vad det innebär.
Citat:
Skrattretande förutsägbart.
Gäääsp.. du undviker att svara på dom argument och fakta jag lägger fram och bara babblar på om allt annat.
Citat:
All tolerans liksom bara flaxade ut genom fönstret! Snacka inte ett pip om att det är troende som är intoleranta. Eller förresten, ni tillhör ju till kategorin troende! Glömde det för en sekund!
Men lilla du, har du inte fattat poängen än. Jag behöver inte tro, jag har mängder av bevis för det jag står för. Du däremot tror blint på en bronsåldersmyt som på många punkter visar sig vara grovt felaktig mot vad arkeologin kan få fram från perioden och rena fabrikationer som skapelsemyten.
Om du håller din tro för dig själv och din församling så har jag inga problem. Jag kommer inte stå utanför din kyrka med plakat eller på något sätt förfölja dig för din tro. Men när du sprider din bevisligt felaktiga dynga på diskussionsforum jag sitter på kommer jag svara. Så långt sträcker sig min tolerans och jag tycker det är generöst nog.