2008-04-22, 15:28
Medlem
Lord Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag kan gå med så långt att varelser kan förändras men de går aldrig från en art till en annan. Det finns plats för variation inom arter men inte så att arten ändras till en annan art.

Var är denna genetiska barriär?
Citera
2008-04-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Kain
Var är denna genetiska barriär?

Jag skrev inte det jag skrev för att gå in på ngn djupare diskussion om evolutionens vara eller icke vara, bara skrev hur jag tror och det räcker med det. Kan inte evolutionsanhängare ta det kan jag bara beklaga.
Citera
2008-04-22, 15:44
Medlem
Trentznors avatar
Citat:
Jag skrev inte det jag skrev för att gå in på ngn djupare diskussion om evolutionens vara eller icke vara, bara skrev hur jag tror och det räcker med det. Kan inte evolutionsanhängare ta det kan jag bara beklaga.

Det där är tyvärr trångsynthet i sin tydligaste form. Vad du tror är inte relevant. Det som är relevant är vad som faktiskt är. Det mesta talar som bekant för evolutionsteorin. Du kan inte säga att du inte tror på den utan att argumentera varför och samtidigt räkna med att inte få mothugg.
Citera
2008-04-22, 15:51
Medlem
Citat:
Har jag en blind tro på en bronsåldersmyt?!?
Där rasade du ner i det där trista tråkiga nedlåtande hålet.

Blind tro eftersom du inte kan acceptera bevis som går emot din tro. Bronsålder eftersom skapelsemyten är från bronsåldern. Myt eftersom det är en myt och inte historiska fakta och går emot det vi idag vet med vetenskapens hjälp.

Om du inte kan hantera verkligheten är det ditt problem. Prova på att möta mina argument istället för att spela sårad, du kanske lär dig något utanför bibelstudierna.

Citat:

Tror du att du kan komma med knasiga påståenden och sedan gömma dig bakom att du inte har lust "att gå in på ngn djupare diskussion" på ett diskussionsforum av alla ställen och att alla bara låter dina argument stå oemotsagda tror du fel.
Citera
2008-04-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iskra
Det är skillnad på att sakna en erfarenhet och att ha en erfarehet som motsäger en annan erfarenhet. Vad du räknar upp är folk som saknar erfarenhet av andevärlden, inte folk som har erfarenheter som motsäger andevärldens existens.

Då får jag upplysa herrn om att de flesta vetenskapliga forskingar som riktats mot Gud och andevärlden fasktiskt motsäger den.
Citera
2008-04-22, 15:55
Medlem
Trentznors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupin
Då får jag upplysa herrn om att de flesta vetenskapliga forskingar som riktats mot Gud och andevärlden fasktiskt motsäger den.

Word
Citera
2008-04-22, 16:04
Medlem
Xploits avatar
Citat:
Jag vet att evolution inte handlar om livets uppkomst. Tycker bara att det är en fråga som hör till själva diskussionen i stort.
Jag kan gå med så långt att varelser kan förändras men de går aldrig från en art till en annan. Det finns plats för variation inom arter men inte så att arten ändras till en annan art.

Du är väl då inte medveten om att man direkt har observerat detta, dvs. att en art går till en annan, och publicerat resultaten i tidsskrifter som står under peer-review?
Citera
2008-04-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trentznor
Det där är tyvärr trångsynthet i sin tydligaste form. Vad du tror är inte relevant. Det som är relevant är vad som faktiskt är. Det mesta talar som bekant för evolutionsteorin. Du kan inte säga att du inte tror på den utan att argumentera varför och samtidigt räkna med att inte få mothugg.

Jag kan visst säga att jag inte tror på den och sen inte säga mer, om jag inte har lust. Har redan vid tidigare tillfällen diskuterat detta och jag orkar inte en ny vända just nu. Det var ända bara ett sidospår.
Sen får du tycka vad du vill om det!
Citera
2008-04-22, 16:06
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupin
Jag kan då upplysa herrn om vissa fel: Vetenskapen forskar inte om andevärlden. Bibelforskning finns som motsäger en del i bibeln. Vetenskapen har fn inte kunskaper eller metoder att utforska andevärldens existens, mediala fenomen mm.
Citera
2008-04-22, 16:07
Medlem
Trentznors avatar
Citat:
Jag kan visst säga att jag inte tror på den och sen inte säga mer, om jag inte har lust. Har redan vid tidigare tillfällen diskuterat detta och jag orkar inte en ny vända just nu. Det var ända bara ett sidospår.
Sen får du tycka vad du vill om det!

Och jag tror att du är en tomte.

Case closed.
Citera
2008-04-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipadkniv
Blind tro eftersom du inte kan acceptera bevis som går emot din tro. Bronsålder eftersom skapelsemyten är från bronsåldern. Myt eftersom det är en myt och inte historiska fakta och går emot det vi idag vet med vetenskapens hjälp.

Om du inte kan hantera verkligheten är det ditt problem. Prova på att möta mina argument istället för att spela sårad, du kanske lär dig något utanför bibelstudierna.

Tror du att du kan komma med knasiga påståenden och sedan gömma dig bakom att du inte har lust "att gå in på ngn djupare diskussion" på ett diskussionsforum av alla ställen och att alla bara låter dina argument stå oemotsagda tror du fel.

Spela sårad? Uj vad du tror dig veta mkt.
Jag är säker på att du inte vet ett jota om vilka bevis jag acceterar eller inte. Det här är lika intressant varje gång...nämner man bara det minsta lilla om att man inte tror på er älskade evolutionsteori så blir man snabbt översköljd av personer som bara ska försvara detta med hugg och slag. Skrattretande förutsägbart. All tolerans liksom bara flaxade ut genom fönstret! Snacka inte ett pip om att det är troende som är intoleranta. Eller förresten, ni tillhör ju till kategorin troende! Glömde det för en sekund!
Citera
2008-04-22, 16:12
Medlem
Trentznors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Jag kan då upplysa herrn om vissa fel: Vetenskapen forskar inte om andevärlden. Bibelforskning finns som motsäger en del i bibeln. Vetenskapen har fn inte kunskaper eller metoder att utforska andevärldens existens, mediala fenomen mm.

Just mediala fenomen har man testat under kontrollerade former vid ett flertal tillfällen. Aldrig (läs: aldrig) har de som påstår sig ha medial förmåga kunnat frambringa den vid dessa tester.

James Randis pris som vårt svenska medium Carina Landin försökte sig på är ett kul (men kanske inte så vetenskapligt) exempel.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Carina_Landin
Senast redigerad av Trentznor 2008-04-22 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in