2008-04-12, 14:47
Medlem
Akons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Alla avacerade forskare? Knappast! Bevisa det! Du pratar bara om saker du hört och tror är sanningen. Du har säkert en egen förmåga till tankeverksamhet men i debbetrna är det enbart hänvisningar till att vetenskapen säger si och så. Utan att lämna vare sig källor eller nåon form av bevis. Så fort någon annan säger något annat så kräver du och dina gelikar bevis omedlebart. Sluta upp med att snacka massa dumheter!
Du har ju gång efter gång dessutom visat att du inte ens har de grundläggande kunskaperna om psykologi pch psykiatri mm vilket du hävdar är "ditt" område! Hur tror du att din trovärdighet är då?!

Namnge ett par forskare och visa upp lite källor som påstår att Big Bang-teorin inte är trovärdig.
Citera
2008-04-12, 14:47
Medlem
Xploits avatar
Citat:
Alla avacerade forskare? Knappast! Bevisa det! Du pratar bara om saker du hört och tror är sanningen. Du har säkert en egen förmåga till tankeverksamhet men i debbetrna är det enbart hänvisningar till att vetenskapen säger si och så. Utan att lämna vare sig källor eller nåon form av bevis. Så fort någon annan säger något annat så kräver du och dina gelikar bevis omedlebart. Sluta upp med att snacka massa dumheter!
Du har ju gång efter gång dessutom visat att du inte ens har de grundläggande kunskaperna om psykologi pch psykiatri mm vilket du hävdar är "ditt" område! Hur tror du att din trovärdighet är då?!

Kan du ge ett exempel på "avancerade" forskare som inte tror på Big Bang teorin?
Citera
2008-04-12, 14:48
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xploit
Kan du ge ett exempel på "avancerade" forskare som inte tror på Big Bang teorin?
Kan du ge exempel på "avancerade" forskare?
Citera
2008-04-12, 14:50
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akon
Namnge ett par forskare och visa upp lite källor som påstår att Big Bang-teorin inte är trovärdig.
Varför skulle jag bemöda mig om att leta efter det? Vad skulle det leda till? Till vilken nytta? Det räcker så bra ändå! Thank you very much.
Citera
2008-04-12, 14:54
Medlem
Xploits avatar
Citat:

Nej, jag förstår inte riktigt vad som menas med termen, därav satte jag den i citationstecken. Jag tror dock det som menades var professionella astrofysiker och kosmologer som publicerar sin forskning i akademiska jouranerl.

Hursomhelst, kan du ge ett exempel på en sådan?
Citera
2008-04-12, 14:55
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
NASA? Jag har för mig att de är en samling vetenskapsmän och forskare som pysslar med grejer som rör saker utanför jorden (delvis). De presenterade något om en Big-Bizang.
Senast redigerad av Nate Black 2008-04-12 kl. 15:03.
Citera
2008-04-12, 14:57
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Nej, jag förstår inte riktigt vad som menas med termen, därav satte jag den i citationstecken. Jag tror dock det som menades var professionella astrofysiker och kosmologer som publicerar sin forskning i akademiska jouranerl.

Hursomhelst, kan du ge ett exempel på en sådan?
Ja jag antar att det var så det menades. Likväl så finns det alltid frågetecken inom forskningen och den vill alltid verka seriösare än den är.
Nej jag har inga namn eller källor men jag skulle kunna leta fram. Nu ser jag ingen mening med det eftersom det inte spelar någon roll i sammanhanget. Jag förnekar ju inte på något sätt att Big Bang kunnat ske utan ser det som mycket troligt.
Citera
2008-04-12, 15:05
Medlem
Xploits avatar
Citat:
Ja jag antar att det var så det menades. Likväl så finns det alltid frågetecken inom forskningen och den vill alltid verka seriösare än den är.
Nej jag har inga namn eller källor men jag skulle kunna leta fram. Nu ser jag ingen mening med det eftersom det inte spelar någon roll i sammanhanget. Jag förnekar ju inte på något sätt att Big Bang kunnat ske utan ser det som mycket troligt.

Det spelar väl ändå en viss roll, eftersom du påstod att det fanns sådana forskare som förnekade Big Bang. Var det bara en ren gissning eller?
Citera
2008-04-12, 15:16
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Det spelar väl ändå en viss roll, eftersom du påstod att det fanns sådana forskare som förnekade Big Bang. Var det bara en ren gissning eller?
Nejdå ingen gissning. Finns massa info på nätet och i böcker om både hypoteser för och emot BB. Det som påstås här är ju att forskningen säger si och så (att BB är bevisat osv) Ska JAG bevisa motsatsen när ingen här bevisat de påståenden som först gjorts? Knappast! Big Bang är en hypotes som större delar av forskningsvärlden genom logiska metoder och tankesätt betraktar som så sannolik att de kallar det för bevis. Konkreta bevis finns naturligtvis inte. Sen har vi en mindre grupp - men dock seriösa - forskare som hävdar att det finns felaktigheter i resonemanget och som har egna ideer om det hela. Allt detta finns information om och det har visats olika vetenskapsprogram på tv som visat på dessa skillnader i uppfattning. Finns inga skäl för någon här att bevisa det ena eller andra just i denna frågan. Vi är ju ändå tämligen överens om att BB är en riktig hypotes/ teori.

Sen att det hela inte kunnat skett av sig självt utan att det varit en högre makt inblandat för att möjliggöra BB och evolutionen, är en annan sak.
Citera
2008-04-12, 15:37
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
...
Uppenbarligen kunde du inte följa logiken i:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10779083&postcount=1364

Den som har minsta förmåga till att tänka logiskt, klarar det! Varför inte du?
Citera
2008-04-12, 15:53
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Uppenbarligen kunde du inte följa logiken i:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10779083&postcount=1364

Den som har minsta förmåga till att tänka logiskt, klarar det! Varför inte du?
Jodå jag följde den logiken. Faktum kvarstår att det jag sagt stämmer och det du påstår mestadels är trångsynt dravel.
Citera
2008-04-12, 15:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Kain
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-transitional/part2a.html#primate

http://www.mc.maricopa.edu/dept/d10/asb/anthro2003/origins/primates/prosimians.html

http://www.justfuckinggoogleit.com

Ingenstans där fanns det några bevis på att apdjuren skulle ha flummat fram från ekorrar...

Seså...fram med lite konkreta bevis och inte bara en massa tomt prat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in