2009-08-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Enligt de lagarna han själv satte upp i detta universum så kan han inte göra paradoxala saker. En vidareutveckling av Teodiceproblemet.

Hur vet du det? Är du en allvetande Gud eller?
Citera
2009-08-13, 19:37
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Athmos
Hur vet du det? Är du en allvetande Gud eller?

Japp
Citera
2009-08-13, 19:44
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Jag skulle kunna säga fler ord. Men det skulle ändå bara vara ord. Det kan inte beskriva vad Gud är. Om du förväntar dig få en förklaring i ord på vad Gud är, kommer du få vänta i all oändlighet.

Ett inlägg jag skrivit, kopierat från en annan tråd:

"Gud (Jehova - antar att du menar Judars och Kristnas Gud) är en Person i Andevärlden och har en specifik Personlighet. Han har ett Utseende och ser ut som en Människa. Han är Mycket Mäktig. Jehova har funnits i miljaders miljaders år och mer än så.

Jesus är Jehovas Son. Han är Skapad av Gud (Jehova) och har även Jehovas DNA (vilket även vi jordemänniskor har och en del av oss har även Motståndarens DNA. Han offrade sitt liv för att sona synden som skedde i Eden då Adam och Eva åt av den förbjudna frukten. Jesus är Guds förstfödde och Skapade på Guds inrådan bland annat jorden Tellus, oss jordemänniskor och vissa djur. Jesus har funnits nästan lika länge som Jehova."

Nu slog det mig att det som Athmos försöker förklara, (om jag ska försöka mig på att kompromissa) så talar h*n om "Den Helige Ande".
Citera
2009-08-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt
Ett inlägg jag skrivit, kopierat från en annan tråd:

"Gud (Jehova - antar att du menar Judars och Kristnas Gud) är en Person i Andevärlden och har en specifik Personlighet. Han har ett Utseende och ser ut som en Människa. Han är Mycket Mäktig. Jehova har funnits i miljaders miljaders år och mer än så.

Jesus är Jehovas Son. Han är Skapad av Gud (Jehova) och har även Jehovas DNA (vilket även vi jordemänniskor har och en del av oss har även Motståndarens DNA. Han offrade sitt liv för att sona synden som skedde i Eden då Adam och Eva åt av den förbjudna frukten. Jesus är Guds förstfödde och Skapade på Guds inrådan bland annat jorden Tellus, oss jordemänniskor och vissa djur. Jesus har funnits nästan lika länge som Jehova."

Nu slog det mig att det som Athmos försöker förklara, (om jag ska försöka mig på att kompromissa) så talar h*n om "Den Helige Ande".

Det är rätt, overjordiskt. Men inte helt rätt, som vanligt. Men bra försök.
Citera
2009-08-13, 19:49
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Det är rätt, overjordiskt. Men inte helt rätt, som vanligt. Men bra försök.

Det närmaste jag kunde komma, enligt min "tro", som jag tycker är den rätta, naturligtvis, eftersom den är baserad på information som jag får och har fått från personer i Andevärlden.
Citera
2009-08-13, 20:18
Medlem
Hahaha varför har jag inte hittat den här tråden förut? Det här är ju komik på hög nivå!

Allvarligt, när ska ni som tror att gud skapade människan till sin avbild inse att det gud i sånt fall skapade var en geggboll som vi alla härstammar från. Törs ni erkänna att gud är gegboll? Varför gestaltar ni då gud som mänsklig? Och varför är gud så idiotiskt korkad att han skapar en så korkad ras som människan som förstör resten av hans skapelser? Inse att gud är INTE allsmäktig
Citera
2009-08-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Hahaha varför har jag inte hittat den här tråden förut? Det här är ju komik på hög nivå!

Allvarligt, när ska ni som tror att gud skapade människan till sin avbild inse att det gud i sånt fall skapade var en geggboll som vi alla härstammar från. Törs ni erkänna att gud är gegboll? Varför gestaltar ni då gud som mänsklig? Och varför är gud så idiotiskt korkad att han skapar en så korkad ras som människan som förstör resten av hans skapelser? Inse att gud är INTE allsmäktig

Inse att DU inte är allsmäktig, och knappast kan veta allt.
Citera
2009-08-13, 20:21
Medlem
Giorgis avatar
Citat:

Allsmäktigthet existerar inte.
Citera
2009-08-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Allsmäktigthet existerar inte.

Vad baserar du det på?
Citera
2009-08-13, 20:24
Medlem
Citat:

Och hur kan DU veta det? Bevis för det tack! Nej du kan inte bevisa det därför är han allsmäktig eller hur? Var det inte något sådant som du sa precis om gud?
Citera
2009-08-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Och hur kan DU veta det? Bevis för det tack! Nej du kan inte bevisa det därför är han allsmäktig eller hur? Var det inte något sådant som du sa precis om gud?

Precis.
Citera
2009-08-13, 20:27
Medlem
Citat:
Precis.
Så då är vi överens om att Giorgi är allsmäktig? Fy fan va coolt hoppas du tar åt dig äran Giorgi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in