2010-04-03, 15:21
Medlem
Jedis avatar
Sedan avregleringen har alla apoteks kedjor envisats med att inte ha Iktorivil på lager utan hänvisar till parallellimporterade Rivotril.
Ni andra som äter klonazepam frekvent och säkert stött på samma fenomen, vad tycker ni om dessa?

Samma fabrikör osv är ju bara trycket och nåt binde medel som ska skilja dessa åt men har man tvångs tankar blir detta jobbigt jag vill ju ha mina gamla hederliga glasburkar och inte några kartor..

/Jedi.
Citera
2010-04-03, 20:55
Bannlyst
Joinat !!!!!:d :d :d :d :d
Citera
2010-04-05, 16:46
Medlem
Skyggedanss avatar
Tog tjack i lördags och ~6 på morgonen (söndagen) tog jag 3mg ikto och 2 bärs. Var fortfarande påtänd av tjacket då. Efter ett tag kickade det in och min motorik blev skit dålig. Vinglade i bädd och sov 3-4 timmar. När jag väl vaknade var jag yr och la mig i en soffa och glodde på lite tv. Tog en stor kopp kaffe och chillade. Var rätt ostadig på benen. Medan tiden gick började jag känna ett större illamående och runt 16-17-tiden på söndagen kräktes jag. Drack en yogurt efter och käkade middag. Någon timme efter middagen kräktes jag igen. Dagen efter (alltså nu) känner jag mig fortfarande yr i bollen. Inte så att jag kräks men ostadig på benen och lite illamående.

Vad är boven tror ni?
-Tjacket (Var nog en hel del som kom ner i magtarm-kanalen)
-Ikto+ någon bärs
-Cannabis (rökte precis innan jag tog benson)
-Vätskebrist? (Drack nog rätt dåligt under festandet)
Citera
2010-04-05, 17:13
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Tog tjack i lördags och ~6 på morgonen (söndagen) tog jag 3mg ikto och 2 bärs. Var fortfarande påtänd av tjacket då. Efter ett tag kickade det in och min motorik blev skit dålig. Vinglade i bädd och sov 3-4 timmar. När jag väl vaknade var jag yr och la mig i en soffa och glodde på lite tv. Tog en stor kopp kaffe och chillade. Var rätt ostadig på benen. Medan tiden gick började jag känna ett större illamående och runt 16-17-tiden på söndagen kräktes jag. Drack en yogurt efter och käkade middag. Någon timme efter middagen kräktes jag igen. Dagen efter (alltså nu) känner jag mig fortfarande yr i bollen. Inte så att jag kräks men ostadig på benen och lite illamående.

Vad är boven tror ni?
-Tjacket (Var nog en hel del som kom ner i magtarm-kanalen)
-Ikto+ någon bärs
-Cannabis (rökte precis innan jag tog benson)
-Vätskebrist? (Drack nog rätt dåligt under festandet)

Tom och känslig mage efter tjacket, kaffe förstör magen ännu mer och skapar illamående, yr i bollen från ikto samt luddig i huvudet efter tjackrace.
Citera
2010-04-05, 17:37
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Tom och känslig mage efter tjacket, kaffe förstör magen ännu mer och skapar illamående, yr i bollen från ikto samt luddig i huvudet efter tjackrace.

Clonazepam har rätt lång halveringstid men tror du verkligen det gör att jag känner mig vinglig/ostadig/lätt yr så här långt efter? Åt bra under tjackandet så magen var aldrig direkt tom. Kom dock ner en del tjack i magen som sagt, vilket kanske gav upphov till irritationen.

Frågan är varför jag inte kräktes tidigare. Kräktes ju 10 timmar efter allt knarkande. :\
Citera
2010-04-05, 17:39
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Clonazepam har rätt lång halveringstid men tror du verkligen det gör att jag känner mig vinglig/ostadig/lätt yr så här långt efter? Åt bra under tjackandet så magen var aldrig direkt tom. Kom dock ner en del tjack i magen som sagt, vilket kanske gav upphov till irritationen.

Frågan är varför jag inte kräktes tidigare. Kräktes ju 10 timmar efter allt knarkande. :\

Som sagt, jag tror kaffe var boven till varför du kräktes. Samt ja, du kan känna dig snurrig med nedsatt motorik två dagar efter, ha i åtanke att kroppen tar stryk och förmodligen inte fungerar till 100% med tanke på tjack-racet också, 1+1=2 så att säga.
Citera
2010-04-05, 18:30
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jedi
Sedan avregleringen har alla apoteks kedjor envisats med att inte ha Iktorivil på lager utan hänvisar till parallellimporterade Rivotril.
Ni andra som äter klonazepam frekvent och säkert stött på samma fenomen, vad tycker ni om dessa?

Samma fabrikör osv är ju bara trycket och nåt binde medel som ska skilja dessa åt men har man tvångs tankar blir detta jobbigt jag vill ju ha mina gamla hederliga glasburkar och inte några kartor..

/Jedi.

Med tanke på att Iktorivil fortfarande säljs så skall det bara vara att be om det på apoteket så har dom det hemma inom ett par dagar.
Citera
2010-04-06, 00:38
Medlem
Jedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Med tanke på att Iktorivil fortfarande säljs så skall det bara vara att be om det på apoteket så har dom det hemma inom ett par dagar.

Visst kan man det, -till en hisklig merkostnad á 4kr- ville bara höra lite omdömen på dessa Rivotril... Vill minnas att jag stött på sådana förut men då kom dom i burkar och var märkta exakt som Iktorivil, sorten apoteket kör med (importerade från frankrike) är bara märkta Roche inga prickar eller nån 2:a.
Men men får helt enkelt prova att hämta ett paket nån gång och bedöma dom.
Citera
2010-04-06, 22:11
Medlem
runds avatar
Jag joinar fancluben , fyfan vilket gött tryck det är i dessa !
Citera
2010-04-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Jag joinar fancluben , fyfan vilket gött tryck det är i dessa !

Gillar det muskelavslappnade i det. På Xanor blir man så "kall" och lätt okontrollerbar i större mängder.
Citera
2010-04-08, 22:11
Medlem
Ätit ca 2-3 mg dagligen sedan i höstas för muskelkrampeer från en skadad ishiasnerv som sjukvården skadede i Maj -07. Se artikel:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.754931/sjukskoterska-anmals-siktade-fel-med-sprutan
Idag är första dagen på nedtrappningen. Trodde jag kunde göra som med Oxynorm och oxycontin, att direkt bara lägga av. På oxy Hade jag 3 veckors helvete. Trodde jag fram tills idag. Det här är värre.

Ont i hela kroppen som värker, känner mig iskall trots att svetten rinner om mig, hela kroppen skakar, känns som värsta jävla bakfyllan X2. Var tvungen att ta 1½ 0.5 mg dvs 75 mg nyss. Har en kompis här som skriver åt mig, jag kan inte skriva på datorn, inte hålla i en cigg, inte hålla i ett glas eller en mugg pga av skakningarna och har. obefintlig muskelkontroll i händerna. Får kramp i benen när jag står upp.

Jag ska träffa läkaren imorgon. Han skällde ut mig när jag avböjde avgiftning på oxy och fick reda på att jag tvärslutat. Det bara bara gått en dag men jag har fått bekräftat vad jag redan hade fått höra, nämligen att avtändningen på Iktorivil ÄR ett helvete. Oxy var ingenting mot det här.
Imorgon kastar jag in handuken och tar avgiftningen. Vägrar utsätta mig förr ett värre helvete än det förra. Har jag tur släcker de ner mig ett dygn eller 2. Nu är det torsdag, har sovit 6 timmar sedan i Fredags. Går inte pga av smärtorna.

Iktorivil var det sista som hjälpte mot mina ischassmärtor.
Det finns inget som biter på smärtorna i tablettväg längre. Blivit smärt/söm resistent mot:
oxynorm, oxycontin, gabapentin, lyrica, imovane, catapresan, spasmofen, tryptizol, baklofen, nozinan, mirtazapin, ketamin, tramadol, Neurontin + några fler som jag inte minns då jag inte längre har dem uppskrivna hemma.

Har sedan tidigare en elektronisk nervstimulator (SCS system) typ inbyggd tens, permanent inopererad i ryggen, men den endast hjälper inte när jag får smärtskov/attacker.
Så nu blir det ytterligare operationer.
Ska in på operation den 26/4 för att få en permanent inopererad epiduralkateter i ryggmärgskanalen som ger läkemedlet rakt in i tyggmärgskanalen.
Kommer få en port på bröstkorgen och efter 3 veckor en pump med läkemedel inopererad i magen. Och då ska jag vara i det närmaste "icke benzoknaprande". Men utan avgiftningshjälp så fixar jag det inte. Trolgen kan jag fixa den mentala biten hyffsat själv, men min kropp fixar det inte.
Den stänger av till slut så jag tuppar av om jag pressar den får långt. Gör inte om det misstaget.

Ursäkta det långa inlägget, men jag vill bara säga: Passa er.
Ni skiter väl i det när ni flummar och mår bra men man blir beroende på 3x0,5mg på under 2 veckor.
Avtändningen/abstinensen ÄR ett mycket värre helvete än ni kan föreställa er. Tro mig.
Nu börjar jag förstå.
Citera
2010-04-09, 02:12
Medlem
Jedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornsnake
Ätit ca 2-3 mg dagligen sedan i höstas för muskelkrampeer från en skadad ishiasnerv som sjukvården skadede i Maj -07. Se artikel:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.754931/sjukskoterska-anmals-siktade-fel-med-sprutan
Idag är första dagen på nedtrappningen. Trodde jag kunde göra som med Oxynorm och oxycontin, att direkt bara lägga av. På oxy Hade jag 3 veckors helvete. Trodde jag fram tills idag. Det här är värre.

OT men måste likväl fråga.
Hur mycket $$$ har du fått (hittills) för det där missplacerade sticket -om man får fråga? Antar att hon stack dig i ischiasnerven? ajajaj!

Skadeglädje är ju alltid kul men i detta fall hoppar jag det, har bestämt mig för att tycka synd om dig ist!
Krya på dig.

ps. jävligt olika det där med avtändning på iktorivil(valfri benso).
Ätit 4mg/dag i snart 4år men kan ändock vara utan en, två veckor obemärkt.
Har en nerologisk åkomma så jag får krampkänningar när jag är utan iktorivil nån dag, men som sagt får ingen avtändning -sjukt nog..

/Jedi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in