Ätit ca 2-3 mg dagligen sedan i höstas för muskelkrampeer från en skadad ishiasnerv som sjukvården skadede i Maj -07. Se artikel:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.754931/sjukskoterska-anmals-siktade-fel-med-sprutan
Idag är första dagen på nedtrappningen. Trodde jag kunde göra som med Oxynorm och oxycontin, att direkt bara lägga av. På oxy Hade jag 3 veckors helvete. Trodde jag fram tills idag. Det här är värre.
Ont i hela kroppen som värker, känner mig iskall trots att svetten rinner om mig, hela kroppen skakar, känns som värsta jävla bakfyllan X2. Var tvungen att ta 1½ 0.5 mg dvs 75 mg nyss. Har en kompis här som skriver åt mig, jag kan inte skriva på datorn, inte hålla i en cigg, inte hålla i ett glas eller en mugg pga av skakningarna och har. obefintlig muskelkontroll i händerna. Får kramp i benen när jag står upp.
Jag ska träffa läkaren imorgon. Han skällde ut mig när jag avböjde avgiftning på oxy och fick reda på att jag tvärslutat. Det bara bara gått en dag men jag har fått bekräftat vad jag redan hade fått höra, nämligen att avtändningen på Iktorivil ÄR ett helvete. Oxy var ingenting mot det här.
Imorgon kastar jag in handuken och tar avgiftningen. Vägrar utsätta mig förr ett värre helvete än det förra. Har jag tur släcker de ner mig ett dygn eller 2. Nu är det torsdag, har sovit 6 timmar sedan i Fredags. Går inte pga av smärtorna.
Iktorivil var det sista som hjälpte mot mina ischassmärtor.
Det finns inget som biter på smärtorna i tablettväg längre. Blivit smärt/söm resistent mot:
oxynorm, oxycontin, gabapentin, lyrica, imovane, catapresan, spasmofen, tryptizol, baklofen, nozinan, mirtazapin, ketamin, tramadol, Neurontin + några fler som jag inte minns då jag inte längre har dem uppskrivna hemma.
Har sedan tidigare en elektronisk nervstimulator (SCS system) typ inbyggd tens, permanent inopererad i ryggen, men den endast hjälper inte när jag får smärtskov/attacker.
Så nu blir det ytterligare operationer.
Ska in på operation den 26/4 för att få en permanent inopererad epiduralkateter i ryggmärgskanalen som ger läkemedlet rakt in i tyggmärgskanalen.
Kommer få en port på bröstkorgen och efter 3 veckor en pump med läkemedel inopererad i magen. Och då ska jag vara i det närmaste "icke benzoknaprande". Men utan avgiftningshjälp så fixar jag det inte. Trolgen kan jag fixa den mentala biten hyffsat själv, men min kropp fixar det inte.
Den stänger av till slut så jag tuppar av om jag pressar den får långt. Gör inte om det misstaget.
Ursäkta det långa inlägget, men jag vill bara säga: Passa er.
Ni skiter väl i det när ni flummar och mår bra men man blir beroende på 3x0,5mg på under 2 veckor.
Avtändningen/abstinensen ÄR ett mycket värre helvete än ni kan föreställa er. Tro mig.
Nu börjar jag förstå.