Citat:
Ursprungligen postat av
Fluson
Du kanske tillhör tur-klubben då

Det är likadant med andra bensos för vissa har jag läst, vissa kan hålla på hur länge som helst med diazepam på samma dos, andra alprazolam på samma dos. Dvs utan att bli helt wacko psykos i skallen när man lägger av.
Det är typ regel att man blir sjuk på benso om man använt länge och slutar tvärt. Men vissa är ett undantag verkar det som, av någon märklig anledning, väldigt få dock. Om du vill så kan du ju testa 2-3 vita veckor och känna efter hur du mår

Det kan va skönt med en kontrollcheck ibland så man vet vart man har sig själv
Själv låg man bensosjuk i 2 veckor typ efter en liten period på tre månader vid dagligt användande av 2-4mg ikto.
Kanske att jag gör det, jag snittade 15 mg stesolid + 4-8 mg Ikto i 4 månaders tid och slutade nästan helt tvärt. Ingen bensosjuka där inte..
Självklart skulle man kunna ta några vita veckor o checka av, även om det tar emot lite när man vet att det hjälper så pass bra och att den Sociala Fobin är märkbart sämre på dagarna utan Ikton. Nåja vi får se hur det blir med den saken. Det som är så tråkigt med ångest åtminstone för min del, är att om jag har mycket ångest så blir jag per automatik mer deppig.. Sambandet mellan ångest och depression är väldigt stort upplever jag det som.
Det märkliga är att när jag åt "monster-doserna" så var jag inte inte på ett stabilare läge ångestmässigt, det var ungefär på samma nivå som när jag äter 1 mg i dagsläget.
Antar att yttre omständigheter påverkar bensons resultat mer än vad man tror, då jag vid det tillfället hade det väldigt struligt med exet osv. Så det var flyktdoser jag åt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fluson
Angående biverkningarna så kunde jag ibland få smärta i ben och rygg typ, samtidigt som jag var muskelavslappnad. Hel konstigt. Kunde även bli väldigt lättirriterad och få idéer om självskadebeteende, samtidigt som jag var lite lugn och lite ångestdämpad. Jag får liksom både negativa och positiva känslor av klonazepamens varje egenskaper om du förstår vad jag menar.
Tråkigt med sånna knepiga biverkningar

Jag tycker konstigt nog inte att jag får särskilt mycket muskelrelax av Iktorivil men ångest det hjälper den duktigt mot, det är också det viktigaste för mig. Skulle jag smälla i mig 6 mg så visst då får jag väl lite muskelrelax men till vilken nytta liksom, jag vill inte sabba min tolerans i onödan.