2016-09-24, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag känner också så. Får inget direkt rus av det efter ett tag, blir typ bara frisk när man gått på det ett tag. Men det fungerar i början sen avtar det snabbt såvida man inte höjer dosen.

I medicinskt syfte tycker jag klonazepam är en rätt dålig ångestdämpare faktiskt. Personligen då, många fungerar det bra för!!

Men in flumsyfte så tkr jag det är alpra eller diazepam som gäller i combo med något annat Helst röka plus alkohol!

Okej, jag är mest intresserad av Iktorivil i medicinskt syfte och där fungerar det väldigt bra för mig, räcker med 1 mg/dag och har käkat det ett tag nu.

Hur lång tid tog de för dig innan du behövde höja dosen?
Citera
2016-09-24, 18:13
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Okej, jag är mest intresserad av Iktorivil i medicinskt syfte och där fungerar det väldigt bra för mig, räcker med 1 mg/dag och har käkat det ett tag nu.

Hur lång tid tog de för dig innan du behövde höja dosen?
Hmm, jag vet vissa som älskar iktorivil i både medicinskt och russyfte. Utan tolerans så biter en halv ikto lite grann på ångest, en aning muskelavslappnande. En hel så är jag rätt avslappnade i kroppen och lite wobbly wobbly, plus att ångesten är nästan borta men inte helt.

Men denna "helt okej" effekten avtar efter en 2 veckor kanske (dagligt bruk). Har även fått lite konstiga biverkningar på Ikto. Den passar helt enkelt inte för mig men älskas av dom mesta verkar det som! Vissa kör ju liksom på samma låga dos (1mg tex) i flera år och det funkar lika kanon som i början av medicineringen.

Detta är bara min erfarenhet av Klonazepam, vet inte om någon känner igen sig
Citera
2016-09-24, 18:22
Medlem
Citat:
Hmm, jag vet vissa som älskar iktorivil i både medicinskt och russyfte. Utan tolerans så biter en halv ikto lite grann på ångest, en aning muskelavslappnande. En hel så är jag rätt avslappnade i kroppen och lite wobbly wobbly, plus att ångesten är nästan borta men inte helt.

Men denna "helt okej" effekten avtar efter en 2 veckor kanske (dagligt bruk). Har även fått lite konstiga biverkningar på Ikto. Den passar helt enkelt inte för mig men älskas av dom mesta verkar det som! Vissa kör ju liksom på samma låga dos (1mg tex) i flera år och det funkar lika kanon som i början av medicineringen.

Detta är bara min erfarenhet av Klonazepam, vet inte om någon känner igen sig

Känner lite samma, har legat på 1 mg/dag i 3 månader utan att behövt höja dosen, jag undrar när denna toleranshöjning alla pratar om kommer, om den ens kommer. Tycker snarare jag får bättre effekt idag än när jag började, eftersom jag vågar exponera mig och träna så blir jag bättre socialt sett.

Har även missbrukat Iktorivil under en kortare period tidigare men åkte aldrig på någon AT efteråt, så vi verkar reagera lite olika från person till person.

Vad har du fått för konstiga biverkningar? Jag som har testat väldigt många mediciner tycker Iktorivil ger 0 och ingenting jämfört med mycket annat.
Senast redigerad av Spazzman 2016-09-24 kl. 18:25.
Citera
2016-09-24, 18:46
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Känner lite samma, har legat på 1 mg/dag i 3 månader utan att behövt höja dosen, jag undrar när denna toleranshöjning alla pratar om kommer, om den ens kommer. Tycker snarare jag får bättre effekt idag än när jag började, eftersom jag vågar exponera mig och träna så blir jag bättre socialt sett.

Har även missbrukat Iktorivil under en kortare period tidigare men åkte aldrig på någon AT efteråt, så vi verkar reagera lite olika från person till person.

Vad har du fått för konstiga biverkningar? Jag som har testat väldigt många mediciner tycker Iktorivil ger 0 och ingenting jämfört med mycket annat.
Du kanske tillhör tur-klubben då Det är likadant med andra bensos för vissa har jag läst, vissa kan hålla på hur länge som helst med diazepam på samma dos, andra alprazolam på samma dos. Dvs utan att bli helt wacko psykos i skallen när man lägger av.

Det är typ regel att man blir sjuk på benso om man använt länge och slutar tvärt. Men vissa är ett undantag verkar det som, av någon märklig anledning, väldigt få dock. Om du vill så kan du ju testa 2-3 vita veckor och känna efter hur du mår Det kan va skönt med en kontrollcheck ibland så man vet vart man har sig själv

Själv låg man bensosjuk i 2 veckor typ efter en liten period på tre månader vid dagligt användande av 2-4mg ikto.
Citera
2016-09-24, 18:53
Medlem
Flusons avatar
Citat:

Angående biverkningarna så kunde jag ibland få smärta i ben och rygg typ, samtidigt som jag var muskelavslappnad. Hel konstigt. Kunde även bli väldigt lättirriterad och få idéer om självskadebeteende, samtidigt som jag var lite lugn och lite ångestdämpad. Jag får liksom både negativa och positiva känslor av klonazepamens varje egenskaper om du förstår vad jag menar.
Citera
2016-09-25, 08:44
Medlem
Citat:
Du kanske tillhör tur-klubben då Det är likadant med andra bensos för vissa har jag läst, vissa kan hålla på hur länge som helst med diazepam på samma dos, andra alprazolam på samma dos. Dvs utan att bli helt wacko psykos i skallen när man lägger av.

Det är typ regel att man blir sjuk på benso om man använt länge och slutar tvärt. Men vissa är ett undantag verkar det som, av någon märklig anledning, väldigt få dock. Om du vill så kan du ju testa 2-3 vita veckor och känna efter hur du mår Det kan va skönt med en kontrollcheck ibland så man vet vart man har sig själv

Själv låg man bensosjuk i 2 veckor typ efter en liten period på tre månader vid dagligt användande av 2-4mg ikto.

Kanske att jag gör det, jag snittade 15 mg stesolid + 4-8 mg Ikto i 4 månaders tid och slutade nästan helt tvärt. Ingen bensosjuka där inte..

Självklart skulle man kunna ta några vita veckor o checka av, även om det tar emot lite när man vet att det hjälper så pass bra och att den Sociala Fobin är märkbart sämre på dagarna utan Ikton. Nåja vi får se hur det blir med den saken. Det som är så tråkigt med ångest åtminstone för min del, är att om jag har mycket ångest så blir jag per automatik mer deppig.. Sambandet mellan ångest och depression är väldigt stort upplever jag det som.

Det märkliga är att när jag åt "monster-doserna" så var jag inte inte på ett stabilare läge ångestmässigt, det var ungefär på samma nivå som när jag äter 1 mg i dagsläget.

Antar att yttre omständigheter påverkar bensons resultat mer än vad man tror, då jag vid det tillfället hade det väldigt struligt med exet osv. Så det var flyktdoser jag åt.

Citat:
Angående biverkningarna så kunde jag ibland få smärta i ben och rygg typ, samtidigt som jag var muskelavslappnad. Hel konstigt. Kunde även bli väldigt lättirriterad och få idéer om självskadebeteende, samtidigt som jag var lite lugn och lite ångestdämpad. Jag får liksom både negativa och positiva känslor av klonazepamens varje egenskaper om du förstår vad jag menar.

Tråkigt med sånna knepiga biverkningar Jag tycker konstigt nog inte att jag får särskilt mycket muskelrelax av Iktorivil men ångest det hjälper den duktigt mot, det är också det viktigaste för mig. Skulle jag smälla i mig 6 mg så visst då får jag väl lite muskelrelax men till vilken nytta liksom, jag vill inte sabba min tolerans i onödan.
Citera
2016-09-25, 09:37
Medlem
KringExs avatar
Blev euforisk av Iktorivil idag. Helt underbart!
Citera
2016-09-25, 16:53
Medlem
visdomst4nds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Blev euforisk av Iktorivil idag. Helt underbart!

Ja det kan hända mig med men känns sällsynt dock. Är det så att man behöver vara ifrån det en längre tid för att få känna eller är det specifika doser som är viktigt?
Vet ingen annan benso som ger samma sköna effekt som ikto. Bästa benson.
Citera
2016-09-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visdomst4nd
Ja det kan hända mig med men känns sällsynt dock. Är det så att man behöver vara ifrån det en längre tid för att få känna eller är det specifika doser som är viktigt?

Har samma grej, vart euforisk i flera år av dom. Sen poff, slutade det bara. Känner ingenting på dom nu alls. :/
Citera
2016-09-25, 19:14
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visdomst4nd

Hade druckit tre folköl sen tog jag 4 mg Iktorivil och efter ca en timma kände jag ett sådant lugn att det blev euforiskt.
Citera
2016-09-25, 20:00
Medlem
visdomst4nds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
Har samma grej, vart euforisk i flera år av dom. Sen poff, slutade det bara. Känner ingenting på dom nu alls. :/

Jag äter dom inte såpass ofta men märkt att det går fort 'över'. Hur som helst är den oavsett skönast av dem alla =)
Citera
2016-09-25, 20:01
Medlem
visdomst4nds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hade druckit tre folköl sen tog jag 4 mg Iktorivil och efter ca en timma kände jag ett sådant lugn att det blev euforiskt.

Okej då kanske jag skulle köpa lite folk öl! Läskigt med blackouts men en eller två folkisar med två stycken ikto lär ju knappast skapa något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in