Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Nu kan grisar flyga.
Jag promenerade nyss med min kompis och vi pratade om allt mellan himmel och jord. "Han går på metadonprogrammet och käkar bara iktorivil för att det inte syns på pissprov"
"Den är ju clonazepam, en KLON!"
Jag ville slå honom.
Men nu visar det sig att inte bara hans bekanta utan även hans kompisar som går samma program knaprar ikton som godis och de klarar sig varje gång på pissproven.
VAD I HELVETE?!
Jag forskade vidare bland mina bekanta och ja, en annan vän hade ätit 50 x 0,5mg och rökt en kväll, blev plockad av snuten, pisstest och endast positivt på THC.
Den enda logiska slutsatsen jag kan komma fram till är att vi har defekta stickor här i norrland... kan någon annan bidra med info ang. det här? Jag är som ett jävla frågetecken SJÄLVKLART SKA IKTORIVIL (CLONAZEPAM) SYNAS PÅ PISSTEST! Men likförbannat så vandrar det levande bevis brevid mig som klarar sig trots att de äter dom som godis.
Det är såhär att ikto har jävligt kort halveringstid plus att nivåerna som måste finnas i pisset för att det ska definieras som positivt är mycket högre än andra benzos. Så därför är det mycket lättare att klara sig. Men visst fan kan du bli positiv på det.
Det här problemet finns främst på stickorna. Skickas pisset för lab analys så är det lättare för dom att se.
Här kan du se tillexempel en lista från en stick-tillverkare:
Minimum koncentration för att testen slår positivt ut.
Reaktionslista för Benzodiazepiner
Compound Cut-off (ng/ml)
Nitrazepam
Chloradiazepoxide HCI
Clobazam
Desmethyldiazepam
Oxazepam
Temazepam
Alprazolam
Bromazepam
Diazepam
Flunitrazepam
Lorazepam
Clonazepam
Flurazepam
100
300
300
300
300
300
1000
1000
1000
1000
1000
16000
100
(blev lite skumt när jag cut n paste. Men ni fattar.. 16000 är värdet på clonazepam)