2011-08-26, 13:34
Medlem
NostradamusJRs avatar
Nu kan grisar flyga.

Jag promenerade nyss med min kompis och vi pratade om allt mellan himmel och jord. "Han går på metadonprogrammet och käkar bara iktorivil för att det inte syns på pissprov"
"Den är ju clonazepam, en KLON!"

Jag ville slå honom.

Men nu visar det sig att inte bara hans bekanta utan även hans kompisar som går samma program knaprar ikton som godis och de klarar sig varje gång på pissproven.

VAD I HELVETE?!

Jag forskade vidare bland mina bekanta och ja, en annan vän hade ätit 50 x 0,5mg och rökt en kväll, blev plockad av snuten, pisstest och endast positivt på THC.

Den enda logiska slutsatsen jag kan komma fram till är att vi har defekta stickor här i norrland... kan någon annan bidra med info ang. det här? Jag är som ett jävla frågetecken SJÄLVKLART SKA IKTORIVIL (CLONAZEPAM) SYNAS PÅ PISSTEST! Men likförbannat så vandrar det levande bevis brevid mig som klarar sig trots att de äter dom som godis.
Citera
2011-08-27, 08:29
Medlem
Strålande idè jag fick igårkväll att slänga i mig 4mg klonazepam för att sova bättre innan tentan kl 9. Haha ibland tänker man i konstiga banor på flödder.
Citera
2011-08-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Nu kan grisar flyga.

Jag promenerade nyss med min kompis och vi pratade om allt mellan himmel och jord. "Han går på metadonprogrammet och käkar bara iktorivil för att det inte syns på pissprov"
"Den är ju clonazepam, en KLON!"

Jag ville slå honom.

Men nu visar det sig att inte bara hans bekanta utan även hans kompisar som går samma program knaprar ikton som godis och de klarar sig varje gång på pissproven.

VAD I HELVETE?!

Jag forskade vidare bland mina bekanta och ja, en annan vän hade ätit 50 x 0,5mg och rökt en kväll, blev plockad av snuten, pisstest och endast positivt på THC.

Den enda logiska slutsatsen jag kan komma fram till är att vi har defekta stickor här i norrland... kan någon annan bidra med info ang. det här? Jag är som ett jävla frågetecken SJÄLVKLART SKA IKTORIVIL (CLONAZEPAM) SYNAS PÅ PISSTEST! Men likförbannat så vandrar det levande bevis brevid mig som klarar sig trots att de äter dom som godis.

Det är såhär att ikto har jävligt kort halveringstid plus att nivåerna som måste finnas i pisset för att det ska definieras som positivt är mycket högre än andra benzos. Så därför är det mycket lättare att klara sig. Men visst fan kan du bli positiv på det.

Det här problemet finns främst på stickorna. Skickas pisset för lab analys så är det lättare för dom att se.

Här kan du se tillexempel en lista från en stick-tillverkare:

Minimum koncentration för att testen slår positivt ut.
Reaktionslista för Benzodiazepiner
Compound Cut-off (ng/ml)

Nitrazepam
Chloradiazepoxide HCI
Clobazam
Desmethyldiazepam
Oxazepam
Temazepam
Alprazolam
Bromazepam
Diazepam
Flunitrazepam
Lorazepam
Clonazepam
Flurazepam

100
300
300
300
300
300
1000
1000
1000
1000
1000
16000
100

(blev lite skumt när jag cut n paste. Men ni fattar.. 16000 är värdet på clonazepam)
Senast redigerad av lazyjones 2011-08-27 kl. 10:47.
Citera
2011-08-27, 11:26
Medlem
complexs avatar
Knappast kort halveringstid nej ^

Mvh
Citera
2011-08-27, 11:57
Medlem
NostradamusJRs avatar
Tackar LadyJones that made sense. Är fortfarande dock förbryllad över hur min vän kunde slänga i sig 25mg ikto och ca 12h senare få pissa och det visade bara på THC 0_o
Citera
2011-08-27, 12:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det kan bara förklaras med:
1. Kompis ljuger (har inte käkat 25mg)
2. Labbet har gjort fel (kanske testat för "smalt")
Citera
2011-08-27, 20:35
Medlem
Det förklaras nog enklast med att stickorna är ganska värdelösa när det gäller just ikto. iaf en del av dom. Jag vet att på ett behandlingshem jag var på så var de många som käka ikto på fre/lör för att pissa negativt på sön.
Citera
2011-08-27, 21:08
Medlem
Detektionsvärdet för en del äldre stickor låg på 20.000nanogram/ml, så det är inte så konstigt att man kan klara sig. 16.000 är ju inte mycket bättre, så...
Citera
2011-08-28, 03:35
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Tackar LadyJones that made sense. Är fortfarande dock förbryllad över hur min vän kunde slänga i sig 25mg ikto och ca 12h senare få pissa och det visade bara på THC 0_o
Nu vet jag inte om 25mg och 12h, men sett liknande skrivas här flertal gånger att dem käkat åtminsone par tre ikto och en dag eller så senare klarade pissprov
Citera
2011-08-28, 04:25
Bannlyst
Åååh längtar efter mina 200 ikto som kommer snart
Citera
2011-08-28, 04:44
Medlem
RoaldDahls avatar
Hade faktiskt ingen aning om att det fanns så många människor som har epilepsi i Sverige!!

Citera
2011-08-30, 19:56
Medlem
Knivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Hade faktiskt ingen aning om att det fanns så många människor som har epilepsi i Sverige!!

Ikto föreskrivs inte enbart mot epilepsi, utan har fler användningsområdet.
Men anledningen till att det kanske är så vanligt är att dom doktorer jag pratat med är det främst mindre beroendepotential på dom(haha!), samt att många verkar vara väldigt rädd för att skriva ut "riktiga" benson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in