2009-07-16, 00:15
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
Det mest onödiga och efterblivna är att ens ta med sig en kniv ut. Uppenbarligen var det två killar som inte bangar på att dra kniv och sätta den i en annan människa, vilket i mina ögon direkt sorterar in dom i ett visst typ av fack. Lås in och kasta bort nyckeln.. Stackars svenska samhället som får klara sig utan de här två ung och modiga pojkarna ett tag. Det är med en tår rinnandes nerför kinden jag skriver de här raderna.

Den här jävla öga för öga a´la förortsattityden du kör med är vidrig. Om en "vardagshjälte" fick för sig att lägga sig i när du körde, och jiddra med dig.. då sätter du hellre en kniv i den människan än drar därifrån?

Seså rör på påkarna och se vilka som var i farten då
2009-07-16, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Varför ska det skrivas för? Så tt alla vet att du har "koll"? Låt hans nära och bekanta sörja istället.

Killen var ju inte någon lokal kändis utan hyfsat berömd, inte bara för sin graffiti dock.
2009-07-16, 02:59
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Jag skulle slå honom på käften. Tillhyggen är lite överdrivet.

du sa det vettigaste som sagts ang saken !!
2009-07-16, 10:46
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappi
du sa det vettigaste som sagts ang saken !!
Tack... Skillnaden är att det jag skriver, är realistiskt och något jag faktiskt gör när det kommer till kritan. Jag vågar till och med säga att ALLA här (med ett par undantag, Bävern typ) bara snackar skit och tror de får whoa-poäng om de drar galna historier och tänkbara utfall. Men det är klart det finns ju alltid EN elle TVÅ som faktiskt drar kniv, de har vi i tidningen och inte här...
2009-07-16, 13:27
Medlem
janniboys avatar
Någon som har koll på vilket crew oliks kör för? Har sett många av hans målningar på gröna linjen men aldrig sett någon crew signatur.
2009-07-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
http://www.dn.se/sthlm/man-knivskars-av-klottrare-i-alvik-1.911620

någon som bor nära Alvik och kan se vad det är för nytt som har kommit upp?

mer sånt behöver vi, härligt att dom/han vissade framföttarna så man får vara ifred när man kör än att någon leker dagens hjälte för SL.
2009-07-16, 15:57
Medlem
Xamples avatar
Olik kör för BWC, svårt att missa.
2009-07-16, 16:49
Medlem
LillaLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666IKVSTR
vad ska man ha istället då? en kniv är lätt o smidig och visar man den för hjälten så tror jag nog att personen backar
Nu viftades det inte bara med den.. men du känner ett behov av att bära kniv när du är ute och kör? Tuuungt.

Skitsamma, någon frågade om Olik. Han reppar BWC.

Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Seså rör på påkarna och se vilka som var i farten då
Någon annan får åka tub till Alvik, jag pallar inte.
Senast redigerad av LillaLaban 2009-07-16 kl. 16:54.
2009-07-16, 18:17
Medlem
LillaLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666IKVSTR
nej det händer så lätt olyckor med kniv. om jag nu har något tillhygge så är det oftast ett järnrör eller liknande
Ta det lugnt med drogerna eller se till att ta dina lugnande innan du drar ut och målar med tillhyggen i väskan, för samtligas skull.

Har alla writers tappat självinsikten och glömt bort att de gör ett aktivt val varje gång de skriver sitt alias någonstans? Att göra det utan att någon ser och ta sig ur knipor hör till, men att anse det är rätt att hugga någon för att de visar civilkurage och ingriper vid brott, det är ju bottenskraps-tänkande. Har ni tuggat så mycket bensodiazepiner att era skallar gått sönder eller? Om du blivit hoppad av ett gäng på en perrong någonstans i Stockholm, hade du då legat tandlös och väst ur dig med blod rinnandes ur din käft att folket runt omkring skulle titta bort.. eller hade du vädjat om hjälp och hoppats innerst inne att någon eller några medmänniskor skulle visa civilkurage och ingripa(det alla thugs här inne kallar vardagshjälte)?

När jag skriver eller målar vet jag att det är olagligt, och har jag varit dålig och inte uppmärksammat att jag har åskådare.. ja då får jag lösa det om åskådaren bestämmer sig för att ingripa. Jag varnar först, ska du försöka hålla kvar mig för ett gripande kommer det göra ont - då ger jag personen chansen att låta mig ta mig från platsen i fred, ja eller så blir det boxningsmatch. Skulle ja ha dåliga odds, typ inse att det är Jörgen Kruth som står framför mig.. då skulle jag lägga benen på ryggen och springa tills de inte bar längre - så som det brukar gå till när länsman eller CSG dyker upp oväntat. Torskar man så gör man det... att risken för det finns vet jag varje gång jag kör. Och jag besitter såpass mycket självinsikt att jag vet om att det jag gör är olagligt, ändå gör jag det.
2009-07-16, 20:52
Medlem
Jahcures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
Ta det lugnt med drogerna eller se till att ta dina lugnande innan du drar ut och målar med tillhyggen i väskan, för samtligas skull.

Har alla writers tappat självinsikten och glömt bort att de gör ett aktivt val varje gång de skriver sitt alias någonstans? Att göra det utan att någon ser och ta sig ur knipor hör till, men att anse det är rätt att hugga någon för att de visar civilkurage och ingriper vid brott, det är ju bottenskraps-tänkande. Har ni tuggat så mycket bensodiazepiner att era skallar gått sönder eller? Om du blivit hoppad av ett gäng på en perrong någonstans i Stockholm, hade du då legat tandlös och väst ur dig med blod rinnandes ur din käft att folket runt omkring skulle titta bort.. eller hade du vädjat om hjälp och hoppats innerst inne att någon eller några medmänniskor skulle visa civilkurage och ingripa(det alla thugs här inne kallar vardagshjälte)...

När jag .

Jag håller fullt med dig att det är helt sjukt att ta till våld i sammband med graff överhuvudtaget, men det visar också att det finns alla sorts människor inom Graffitin, den går inte att trycka in i ett hörn som många motståndare ofta försöker. Dock så tycker jag att du inte kan dra en liknelse mellan att ingripa när man ser en grabb göra ett piece och sådan misshandel som du nämner, olyckligtvis så visar nog människorna oftare civilkourage när de ser en ensam graffkille vid en vägg än när dom ser ett gäng misshandla någon.

Men egentligen ville jag ju fråga om någon vet hur det kom sig att vim moa all och msn blev ett crew?
2009-07-16, 21:37
Medlem
hawaruss avatar
Tjenare! Kan någon ge mig tips på hur man börjar? Jag har själv lekt lite med pennor på bussar, skyltar osv, men starta på riktigt, var får jag tag på rediga pennor? kanske cans, men inte än, hur kommer man igång liksom? Verkar mycket roligt, men känner ingen som gör sånt.. Mycket mycket mycket tacksam för svar!

/Haw
2009-07-16, 21:43
Medlem
Gurkan4s avatar
Hewwrus inne på graffiti forumet? Finns ju Highlights och Curbservin i Sthlm, där det går att köpa det mesta, Skissa mycket-och försök måla fames/lagligt för att få igång lite can-control,

www.highlights.nu

http://www.curbservinstore.blogspot.com/

www.backjump.se

Lite sidor

Edit: Kolla andras målningar och få inspiration, skissa av olika målningar du tycker om och sen när du känner att du behärskar skissandet kan du gå vidare mot nåt eget

Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Tjenare! Kan någon ge mig tips på hur man börjar? Jag har själv lekt lite med pennor på bussar, skyltar osv, men starta på riktigt, var får jag tag på rediga pennor? kanske cans, men inte än, hur kommer man igång liksom? Verkar mycket roligt, men känner ingen som gör sånt.. Mycket mycket mycket tacksam för svar!

/Haw

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in