2009-07-15, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_röv
Du tror inte någon annan graffare någonstans kommer åka på extra mycket stryk pga sådana här händelser? Och allmänhetens bild av graffare blir ju inte positivare, plus att killen som blev knivhuggen blir ärrad för livet. Men visst, klart folk förtjänar att bli knivhuggna när de försöker stoppa graffare att utöva sin hobby..
jag skiter fullständigt i om andra målare får stryk eller inte, jag sköter mitt
2009-07-15, 16:03
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tack för den infon!
Undrat vad som hände med honom. Inte hört nått på ett år ungefär.
Varför skulle du ha hört något? Inget har 'hänt'. Han lever sitt liv med sina polare och gör sin grej. Varför ska du som tydligen inte har den blekaste aning om vem han är veta något?

Vad är det med alla toys att tro sig "känna" folk, veta vad alla koola klottrare heter, bor och vad de gör, vad de har på sig samt vilken deras favorit öl är. Låt människorna vara. Är du deras polare så vet du det, inte en nobody till stalker som tror sig vara tuff! Så trött på folk.
Känner jag inte dig så vill jag inte att du tilltalar mig med mitt namn, låt mig vara.

Edit: Ang TSD mot AOD så ligger det mer bakom så. När man klottrar på personbilar så ligger folk illa till...
2009-07-15, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Jag har hört att det står för Bombers OG. Liknande deras förra crew UppTown Bombers? Eller?

är faktist ganska säker på det där men det kan säkert vara sant de du säger med finns ju inte alltid bara ett rätt.

men det finns ju Og i uppsala alltså enbart Og, o dom har iaf inget samband me Bog just namn mässig iaf (vad jag har hört)

gjorde lite undersökning för jag inte skulle skriva fel här o lyssnade på lite "src" rap o "mad" sjunger "bruna o gröna (bog) några av de sköna" o lite andra uppsala crew's fulla "betydelse" o om de är något jag vet så har mad mycket bra koll över uppsala scenen
2009-07-15, 20:10
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testguru
är faktist ganska säker på det där men det kan säkert vara sant de du säger med finns ju inte alltid bara ett rätt.

men det finns ju Og i uppsala alltså enbart Og, o dom har iaf inget samband me Bog just namn mässig iaf (vad jag har hört)

gjorde lite undersökning för jag inte skulle skriva fel här o lyssnade på lite "src" rap o "mad" sjunger "bruna o gröna (bog) några av de sköna" o lite andra uppsala crew's fulla "betydelse" o om de är något jag vet så har mad mycket bra koll över uppsala scenen

Ett OG fjortiscrew har ju varenda liten skithåla som någonsin har hört Ice Cube eller vem det nu var som hade låten, inte bara i Uppsala.
2009-07-15, 20:28
Medlem
Bäver_s avatar
Onödigt att hugga honom när han sprang därifrån.
Om han gick på skulle det vara en annan sak.
2009-07-15, 22:09
Medlem
Argones avatar
Jaja strunt samma i om det var onödigt eller inte. Någon som bor där i närheten?
2009-07-15, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Ett OG fjortiscrew har ju varenda liten skithåla som någonsin har hört Ice Cube eller vem det nu var som hade låten, inte bara i Uppsala.

det här är inte ett og fjortis crew, har till och med samband med just det "riktiga" Og alltså inte graffiti. Och just de OG har en graffiti del i upsala (fråga mig inte hur de hänger ihop, men har fått det bekräftat av diverse tidningar och böcker )

inte fjortiws§§ Og altså
2009-07-15, 22:41
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testguru
det här är inte ett og fjortis crew, har till och med samband med just det "riktiga" Og alltså inte graffiti. Och just de OG har en graffiti del i upsala (fråga mig inte hur de hänger ihop, men har fått det bekräftat av diverse tidningar och böcker )

inte fjortiws§§ Og altså

Säger inte vartenda fjortiscrew detta? Få se lite bilder på det dom grymma killarna har gjort...
2009-07-15, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Säger inte vartenda fjortiscrew detta? Få se lite bilder på det dom grymma killarna har gjort...

Vem har sagt att dom är grymma
Enligt ovannämda böcker o tidningar (typ svensk maffia) så har Og en liten graffiti del i uppsala, tror alltså det är mer "grejen" än att just vara bra konstnärer (inget illa menar till crew:et där).
Dom har ju iaf gjort några (shysta) saker med knr som bara det kan vara en anledning till att de inte är ett fjortis crew

(knr alltså= 1o2 ahh knr nrc cmk dpc gänget, kanske inte säger så mycket för en icke uppsala bo som bara har hört att 1o2 bombar o inte att "underliggande crewen kan måla)
2009-07-15, 23:23
Medlem
LillaLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Onödigt att hugga honom när han sprang därifrån.
Om han gick på skulle det vara en annan sak.
Det mest onödiga och efterblivna är att ens ta med sig en kniv ut. Uppenbarligen var det två killar som inte bangar på att dra kniv och sätta den i en annan människa, vilket i mina ögon direkt sorterar in dom i ett visst typ av fack. Lås in och kasta bort nyckeln.. Stackars svenska samhället som får klara sig utan de här två ung och modiga pojkarna ett tag. Det är med en tår rinnandes nerför kinden jag skriver de här raderna.

Den här jävla öga för öga a´la förortsattityden du kör med är vidrig. Om en "vardagshjälte" fick för sig att lägga sig i när du körde, och jiddra med dig.. då sätter du hellre en kniv i den människan än drar därifrån?
Senast redigerad av LillaLaban 2009-07-15 kl. 23:27.
2009-07-15, 23:37
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
Det mest onödiga och efterblivna är att ens ta med sig en kniv ut. Uppenbarligen var det två killar som inte bangar på att dra kniv och sätta den i en annan människa, vilket i mina ögon direkt sorterar in dom i ett visst typ av fack. Lås in och kasta bort nyckeln.. Stackars svenska samhället som får klara sig utan de här två ung och modiga pojkarna ett tag. Det är med en tår rinnandes nerför kinden jag skriver de här raderna.

Den här jävla öga för öga a´la förortsattityden du kör med är vidrig. Om en "vardagshjälte" fick för sig att lägga sig i när du körde, och jiddra med dig.. då sätter du hellre en kniv i den människan än drar därifrån?
Jag skulle slå honom på käften. Tillhyggen är lite överdrivet.
2009-07-15, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
Det mest onödiga och efterblivna är att ens ta med sig en kniv ut.
vad ska man ha istället då? en kniv är lätt o smidig och visar man den för hjälten så tror jag nog att personen backar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in