2009-07-17, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Tjenare! Kan någon ge mig tips på hur man börjar? Jag har själv lekt lite med pennor på bussar, skyltar osv, men starta på riktigt, var får jag tag på rediga pennor? kanske cans, men inte än, hur kommer man igång liksom? Verkar mycket roligt, men känner ingen som gör sånt.. Mycket mycket mycket tacksam för svar!

/Haw
Skulle börja med att köpa billiga färgpennor på typ Clas Ohlsson och vanligt papper. Och en tunn outline svart penna- köp den ljusblåa på CO också-funkar skitbra. Gör sen som ALLA har gjort när de börjat- koppa från andra. Det gör det hela lite enklare i början. Att utveckla en personlig stil tar ett tag.
När det är dax att måla så gör som redan är sagt, hitta ett fame där du kan ta tid på dig. Köp kannor med lågt tryck, typ Montana Gold (www.highlights.nu) eller Ironlak (www.fatcap.se) så att det inte rinner så jävligt. Och snåla inte på capsen utan köp några 10 pack o testa dig fram. Ett bra val brukar vara att köpa en skinny variant, en soft och en NewYork fat. Då funkar det alltid.
Kör hårt & Lycka till.
2009-07-17, 14:12
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomrider
Skulle börja med att köpa billiga färgpennor på typ Clas Ohlsson och vanligt papper. Och en tunn outline svart penna- köp den ljusblåa på CO också-funkar skitbra. Gör sen som ALLA har gjort när de börjat- koppa från andra. Det gör det hela lite enklare i början. Att utveckla en personlig stil tar ett tag.
När det är dax att måla så gör som redan är sagt, hitta ett fame där du kan ta tid på dig. Köp kannor med lågt tryck, typ Montana Gold (www.highlights.nu) eller Ironlak (www.fatcap.se) så att det inte rinner så jävligt. Och snåla inte på capsen utan köp några 10 pack o testa dig fram. Ett bra val brukar vara att köpa en skinny variant, en soft och en NewYork fat. Då funkar det alltid.
Kör hårt & Lycka till.

Eller så köper han montana black som både har lägre tryck och är billigare än gold?
2009-07-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Eller så köper han montana black som både har lägre tryck och är billigare än gold?
Sant sant, men Gold är en burk med mer pigment, alltså mindre rinn. och om det bara är priset/kvalitet som gäller så rekommenderas Ironlak för mig, billigare än Black/Gold och innehåller den absolut fetaste pigmentet på marknaden.
2009-07-17, 22:07
Medlem
tinkones avatar
Finns det någon som kör rifle eller rifl?
2009-07-17, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone
Finns det någon som kör rifle eller rifl?
fanns en i cia som körde det,om jag inte minns fel
2009-07-17, 22:17
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666IKVSTR
fanns en i cia som körde det,om jag inte minns fel

Har sett en bild på en rifle piece från 03, men vet någon om tagen är ledig nu?
2009-07-17, 23:48
Avslutad
kolla graff-filmer (: då ser du hur det går till... hur en målning byggs upp o.s.v.
2009-07-18, 12:26
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone
Har sett en bild på en rifle piece från 03, men vet någon om tagen är ledig nu?

Han är fortfarande aktiv, men kör kanske inte så mycket Rifle.
2009-07-18, 15:26
Medlem
kapten_rövs avatar
Vilka är det som reppar 40+ egentligen? Kan inte minnas att jag sett någon signad målning.
2009-07-18, 16:36
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_röv
Vilka är det som reppar 40+ egentligen? Kan inte minnas att jag sett någon signad målning.

keje, boyo, hazi, jez(?)...

fyll gärna på och/eller dementera
Senast redigerad av alaskapolloc 2009-07-18 kl. 16:42.
2009-07-19, 10:23
Medlem
hawaruss avatar
Tack för svaren! Glider till clas ohlsson (stavning) idag och börjar öva då
2009-07-19, 20:58
Medlem
LiLWizs avatar
Fan vad MIS ligger i

Tycker man ser väldigt mycket MIS nu i sthlm. Gillar hans grejer kraftigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in